Bumbo stoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieslie, 18 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Heeft iemand hier ervaring met een bumbo stoel??
    En vanaf welke leeftijd mag je je baby daarin zetten?? Op internet staat 3 maanden maar is dat wel zo verantwoord voor het ruggetje en heupen??
     
  2. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Volgens mij is dat ding überhaupt niet verantwoord, omdat je een baby laat zitten die nog niet kan zitten.
    Maar volgens mij kan een minuut of 10 zo heel af en toe niet zo veel kwaad..
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een baby laten zitten wat nog niet zelfstandig tot zit kan komen word afgeraden. Dus ook moet zoiets.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zeker niet op drie maand, dan zakken ze er volledig in onderuit en dat kan toch echt niet goed zijn voor rug en heupen.

    Ik heb het nu bij mijn tweede nogmaals geprobeerd, maar zelfs op zes maand vond ik hem er net als zijn zus heel slecht in zitten.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Hier ook was het geen succes. Pas vanaf 7 mnd ofzo gebruikt en zoontje probeerde eruit te komen. Dat was hem ook gelukt als ik er niet direct naast had gezeten. (Ik had dus zonder een riempje erop) Met dienblad zou hij er waarschijnlijk niet uit komen, maar zo kreeg ik hem er niet eens in. Hij heeft er drie keer kort ingezeten, daarna dat ding weer terug op mp gezet.
     
    Mojito07 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Was een artikel over geschreven door een kinder fysiotherapeute, dingen moet je niet aan beginnen was t advies. Ze zitten in de verkeerde houding in dat ding en dr is al menig terugroepactie voor geweest omdat kinderen er uit kukelden met een flinke val op hun koppie dr bij.
     
  7. Esje87v

    Esje87v Actief lid

    21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk met dit soort dingen altijd maar zo, ze kunnen niet voor niets nog niet zitten.. lekker laten liggen dus ;)
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Wij hebben een bumbo seat geleend van vrienden en echt een top ding.
    De billen zitten lager dan de beentjes waardoor ze in een goede positie zitten. Natuurlijk als je ziet dat je kind er nog niet in kan zitten haal je hem/haar eruit. Maar onze kleinste (ik had wel grote en wat sterkere kindjes +2 lijn lengte/gewicht) heeft er vanaf 4 maanden ingezeten en zat er perfect in. Gezellig even bij ons aan tafel met avond eten. Of bij zijn eigen fruit hapje. Ging heel goed. We hebben het veel gebruikt. Ipv het wipstoeltje.

    Ook op het kinderdagverblijf hebben ze hem er vaak ingezet totdat hij goed zelf kon zitten.
     
  9. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Wanneer zou je dit stoeltje gebruiken dan?
    ik heb zelf's nooit een wipstoeltje gebruikt maar volgens mij kan je beter een wipstoeltje gebruiken. Over de bumbo seat hoor ik niets dan slechte dingen
     
  10. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor kinderen die nog niet kunnen zitten worden zitondersteuners verkocht. De bekendste is de Bumbo seat. Doordat baby’s door zo’n stoeltje volledig rondom ondersteund worden, kunnen ze hierin wel rechtop zitten. De vraag is echter of dit verstandig is. VeiligheidNL volgt hierin het advies van fysiotherapeuten die het gebruik van dit soort stoeltjes afraden.
    Bron; https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/kindermeubilair/zitondersteuner
     
  11. Does81

    Does81 Bekend lid

    26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Wij hebben ze voor onze tweeling. Ze gebruiken ze nu niet meer (bijna een jaar oud). We gebruikten ze vanaf 6m, maar niet vaak. Het was meer dat ze hun snack in de woonkamer konden hebben, ipv altijd in de keuken te moeten zitten. Btje afwisseling voor ze. Zo minder kans dat ze stikken (was mijn gedachte iig, want zitten rechtop), in een wipstoeltje zitten/liggen ze evt te plat. Bleven er altijd bij natuurlijk etc. De tafeldingen die erbij zaten hebben we nooit gebruikt, werkte voor ons gewoon niet. Wipstoeltjes hebben we ook, super voor het einde van de dag te relaxen voor bedtijd. Enigste waarschuwing die we kregen was uitkijken voor platte hoofdjes. Ze zitten er niet uren aan een stuk in ofzo, meestal zijn ze lekker vrij. :)
    Bekijk voor jezelf wat je wil doen, zo deden wij het.
     

Deel Deze Pagina