Cerazette menstruatiepijn

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Besco, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ik slik sinds een paar maanden de mini pil. Eerst een andere maar sinds 1,5 maand/2 maanden over om cerazette omdat die andere niet meer of moeilijker te verkrijgen was. Zelfde hormonen dus totaal geen problemen met de overgang. Ik heb een stopweek en nooit bloedingen. Nu heb ik sinds vanmorgen ineens menstruatie pijn en wat minimaal bloedverlies, maar in theorie zou ik helemaal niet ongesteld kunnen worden toch?
    Ik slik hem erg nauwkeurig trouwens en geef nog BV.

    Wie herkent dit?
     
  2. Fladderaar

    Fladderaar Actief lid

    13 jul 2015
    155
    213
    43
    Met Cerazette heb je geen stopweek: die blijf je door slikken, elke dag. Mijn menstruatie stopte er volledig door, daarom ook geen menstruatieklachten.
     
  3. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Als je een stopweek houdt moet je even beter de bijsluiter lezen. Die heb je namelijk idd niet met cerazette. Ik gebruik hem nu bijna 2 jaar aaneen een ben dit jaar 2x ongesteld geweest. Het hoeft niet dat je menstruatie helemaal weg blijft. Dat staat ook in de bijsluiter. Ik heb zelf wel af en toe krampen alsof ik ongesteld moet worden maar er komt meestal niks.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik slik cerazette, maar die slik je inderdaad echt dagelijks, geen stopweek. Ik heb zelf wel 'menstruatie-achtige bloedingen' met cerazette; niet super regelmatig, maar gemiddeld zo'n 1x per 6-8 weken (en dat heeft dan de intensiteit van mijn normale menstruaties). Ik heb dan ook kramp, hoofdpijn etc, alleen dat is wel minder intens dan zonder pil.
     
  5. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Oh shit ik bedoelde ook geen stopweek maar zie dat er een staat, handig! Ik slik dus inderdaad altijd door en houd geen stopweek.

    Het is bij minimaal bloedverlies gebleven en wat krampen. Maar blijkbaar hebben dus meer mensen krampen dus dat zal dan wel normaal wezen misschien
     

Deel Deze Pagina