chinese kalender

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rivella Light, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivella Light

    Rivella Light Actief lid

    14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yup en jij kan het weten, we lopen tegelijk op!! Spannend allemaal he :)

    Maar dat betekend dat we in dezelfde maand de conceptie hebben gehad en kwam jij op allebei de sites op hetzelfde uit?
     
  2. 1steXmom

    1steXmom Fanatiek lid

    25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    NULL
    Friesland
    Ik kwam op ZP en BB beide op meisje uit, maar op jouw BB site idd op M (male)... Dus ik ga alles roze kopen:D:D:D

    Maar... is ook afhankelijk van leeftijd toch? Ik ben 28 en jij?
     
  3. Rivella Light

    Rivella Light Actief lid

    14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Om het nog ingewikkelder te maken; jouw BB en mijn BB kom ik op een jongen uit. Dus int engels en nederlands. Allebei een M.
    En hier op ZP een meid. Lekker vaag allemaal...
    Ik ben ook 28 en in juni was de conceptie. Dus 1 van ons kijkt niet goed! haha

    Ach wat iemand hier al zei, klinklare onzin :p

    Onzin of niet, bij de 1 klopt ie en bij de ander niet.. En zo blijven we lekker bezig joh ;)

    1steXmom, succes morgen!!
    Ik kan volgende week maandag pas voor de 1e keer een echo maken
     
  4. Rivella Light

    Rivella Light Actief lid

    14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Of jou conceptie moet in mei zijn geweest..?
     
  5. 1steXmom

    1steXmom Fanatiek lid

    25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    NULL
    Friesland
    Hahaha nee, bij de NL moet je geboortemaand van de baby pakken en niet maand van conceptie. Die moet je bij de engelse wel pakken en dan kom ik idd ook op jongen...

    Ja ben blij dat ik morgen weer mag kijken. Ben best onzeker door 2 MA, maar ben zo volop aan het zwangeren dat het haast wel goed moet zitten... hoop ik:D... Hoop dat je volgende week ook een mooie echo mag hebben!
     
  6. Rivella Light

    Rivella Light Actief lid

    14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aha!!! Daar heb ik ff overheen gelezen.. ;) Maar goed, das dan ook zuur als je 2 weken eerder beval :D dan word het feb en daar staat weer jongen! haha..

    Ik snap je onzekerheid heel goed! Ik heb dan wel geen MA of MK eerder gehad, maar toch ben ik ook wel een beetje onzeker hoor! Zeker als je leest dat je bij een MA niks merkt..
    En ik heb bijna geen zwangerschapskwaaltjes, behalve ontzettende pijnlijke (.)(.)
    Maja meid, ik ga voor je duimen dat het allemaal goed zit!!! En dat je maar flink misselijk bent :p hihi
    Schrijf jij trouwens ook mee met de maart 2013 mama's?
     
  7. 1steXmom

    1steXmom Fanatiek lid

    25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    NULL
    Friesland
    Hahaha ja, tenzij je natuurlijk graag een jongen wilt... dan moet je het op laten wekken in februair:D

    Heb wel wat kwaaltjes, veel meer dan de vorige keren hoor. Dus wat dat betreft... maar goed, zoals je zegt, vorige 2x niets gemerkt dat het mis was of zou gaan, dus vandaar ook zeer onzeker...
    Maar aan de andere kant, we hebben de 1ste echo gehad, met een duidelijk kloppend hartje en we waren toen verder zwanger dan de vorige 2x... dus ik probeer zo positief mogelijk erin te staan;), maar dan dat duiveltje op mijn schouders he?

    Ik schrijf wel mee, maar zeker niet in dezelfde dan? Die waar ik meeschrijf is de Maart 2013 Mama's... Hoe heet die van jou dan?
     
  8. Rivella Light

    Rivella Light Actief lid

    14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hebben ze daar trouwens een oorzaak van gegeven?
    Maar positief blijven idd! Eens moet het goed gaan toch! En eens is nu aangebroken, dus het zit vast goed. Zeker omdat jullie al een mooi kloppend hartje hebben gezien ;)

    Ik word nu toch ook wel erg zenuwachtig! :(

    Er zijn 2 maart 2013 mama's.. Ik schreef in de 1e mee die door Misja is geopend, maar daar schrijf ik niks meer. Het gaat te snel en als ik wat plaats word daar verder niet op gereageerd. Het is ook een beetje een vast groepje wat daar nu kletst volgens mij en die noemen elkaar al lieverd en ik hou van je enzo.. Ik ben daar niet zo van! Dussss.. Maar de reden is dat het allemaal te snel gaat, en ik zit s' avonds niet op ZP dus mis ik heel veel.
     
  9. 1steXmom

    1steXmom Fanatiek lid

    25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    NULL
    Friesland
    Nee maar we hebben ook geen onderzoek laten doen omdat ik dus alweer zwanger was (dat gaat vrij snel bij mij:D). Mocht het weer misgaan (waar ik zeker niet vanuit ga) dan gaan we dat wel doen hoor... maar vaak vinden ze toch niets. Overigens is tijdens mijn 1e zwangerschap Diabetes en een trage schildklier geconstateerd en door fout HA was dit voor de 2e zwangerschap blijkbaar nog steeds niet goed geregeld. Ik was niet goed ingelicht anders had ik waarschijnlijk de 2e keer gewacht met zwanger worden. Nu onder behandeling van een internist en mijn waarden waren perfect op het moment dat ik zwanger werd... Ze hebben het niet onderzocht, maar dit kan natuurlijk een hele grote oorzaak zijn geweest van de 2 eerdere miskramen...

    Maar voor jou geldt... Natuurlijk dat je een veel grotere kans hebt op een goede zwangerschap dan niet... En voordeel van een latere echo is dat je het hartje sowieso ziet en waarschijnlijk ook wel hoort... Maar het blijft spannend.. heel herkenbaar hoor!

    Ik schrijf in die andere, maar moet zeggen dat ik er nog niet volop in mee schrijf hoor. Af en toe een berichtje.. En ik ben idd ook helemaal niet van lieverd en ik hou van je... hahahaha... maar vind het wel gezellig om te kletsen.

    Ik zit nog wel steeds in Pretty in Pink clubje, daar zitten dames die nog niet zwanger zijn, maar daar wil ik niet altijd mijn halleluja verhalen neerzetten natuurlijk...
     
  10. esje1981

    esje1981 Fanatiek lid

    28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    bijj mij was het 3 keer goed op de kalender.maar iedere kalender is anders dus ik had op verschillende gedaan.en dat klopte ook niet toen ben ik van 1 uit gegaan en die had het steeds goed
     
  11. Rivella Light

    Rivella Light Actief lid

    14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou gelukkig dat je zo snel zwanger raakt! En wat een grove fout van je HA jeetje.. Dat zou heel goed kunnen dat dat de reden was, maar kl*te dat je dan wel daardoor misschien wel 2x een MA hebt gehad.. Poeh dat gaat ook nie in de koude kleren zitten!

    Ja we gaan er ook maar vanuit dat het goed gaat bij ons. Volgens mijn vriend ben ik heel erg zwanger want ik doe soms heel lelijk tegen hem! haha.. Oeps, sorry schat!!
    Maar idd, de kans dat je het kindje beter ziet en het hartje hoort bij een latere echo is groot! We zien het allemaal wel... POSITIEF! :D

    Ik vind het ook leuk om te kletsen, maar dan is het ook wel eens fijn als je dan ook antwoord terug krijgt :p Maja, dat heb je al snel met veel vrouwen, iedereen wilt haar verhaal doen!

    En ook dat kan ik me voorstellen dat je niet je blijde verhalen gaat vertellen bij dames die al zo lang bezig zijn! Ik schreef ook een keer mee en ik bleek al zwanger te zijn. Geeneen van de dames waar ik mee kletste heeft me gefeliciteerd. Vond ik wel jammer.. Heb ze verder succes gewenst en dat is dat :)
     
  12. Rivella Light

    Rivella Light Actief lid

    14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    ohw!! En welke was dat?? :)
     
  13. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik heb even naar alle 3 de kalenders gekeken waar jullie het over hebben en volgens allemaal krijg ik een meisje.............maar het is toch overduidelijk een jongetje op de echo's, daar kunnen geen vergissingen over worden gemaakt :D. Dus bij mij klopt het niet!
     
  14. Rivella Light

    Rivella Light Actief lid

    14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hahaha ojee dan word het echt afzien voor ons
     
  15. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Chinese conceptie heet het van oorsprong, en is niet de maand van de geboorte pakken. De op NL sites zijn ook de chinese conceptie, tabel is overgekopierd.

    Net zoals op ZP staat er dit bij de chinese geslachtskalender;

    Wil je weten wat het wordt? Deze Chinese geslachtskalender biedt wellicht de oplossing. Volgens de legende is deze geslachtskalender in de 13e eeuw na Christus door een vooraanstaand Chinees geleerde gemaakt. De tabel geeft een indicatie, op basis van de leeftijd van de moeder en de maand van conceptie, het geslacht van het nog ongeboren kind. Bakerpraatje of niet, wellicht leuk om toch eens te kijken.
     
  16. 1steXmom

    1steXmom Fanatiek lid

    25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    NULL
    Friesland
    Er staat toch echt geboortemaand hoor...
     
  17. 1steXmom

    1steXmom Fanatiek lid

    25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    NULL
    Friesland
    Nou de meiden daar hebben me absoluut gefeliciteerd en andersom gun ik het hen net zo goed hoor... Raar zeg dat ze zo deden zeg!
     
  18. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    #38 mamavan5bengels, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt: 7 aug 2012
    ff correctie;

    Heb het even goed doorgelezen. Maar dan denk ik toch dat het niet goed is. Dat is niet de orginele volgens chinese wijze.
     
  19. 1steXmom

    1steXmom Fanatiek lid

    25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    NULL
    Friesland
    Ja nou alle andere die ik via internet hebben gedaan kwamen ook allemaal met een meid, als ik deze op dezelfde manier doe, is het een jongen... En de 'normale manier' ook een meid, dus vond het wel logisch eigenlijk:D.
    en ook al ergens gelezen dat je eigenlijk ook eerst je Chinese leeftijd enzo eerst moet berekenen...

    Overigens geloof ik er geen zak van hoor :D. Ik heb juist erg sterk een gevoel dat we een jongen krijgen, maar ach, speculeren blijft leuk toch?
     
  20. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Als ik het volgens de berekening van jou doe, klopt het alleen bij mijn 3e.

    Als ik ZP aanhoudt bij alle 4
     

Deel Deze Pagina