Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Het is wel erg warm, op de kinderen hun slaapkamer ook boven de 30 graden.
    Nu alle matrassen beneden gelegd.. een gezellige bende :)

    Morgen hebben de kindjes studiedag dus ik denk dat we lekker een dagje erop uit gaan.

    Zaterdag hebben we een fotoshoot met het gezin alvast voor mijn verjaardag, ik ben erg benieuwd!
     
  2. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Dag dames, ik haak even aan! Ik kwam in dit gesprek terecht door op "christen" te zoeken. Ik ben christen en mijn man en ik zijn al 2 jaar bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje. Ik heb endometriose en ben al één eierstok kwijt, dus dat maakt het allemaal extra spannend en eng. :'( Ik heb momenteel een erge dip en snap God even niet meer...Herkenbaar?
     
  3. Welkom @Snuky

    Wat vervelend en verdrietig van je endometriose. Erg pijnlijk zijn je menstruaties dan ook toch? Krijg je nu hulp van een gynaecoloog? Bij ons duurde het ruim vijf jaar. En met momenten had ik het erg moeilijk. Maar toch vond ik steun en kracht in het geloof.

    Heel veel sterkte en hoop echt dat er ook een mooi lief wondertje voor jullie is weggelegd.
     
    Snuky vindt dit leuk.
  4. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Welkom @Snuky! Heel veel sterkte met jullie traject, ik hoop dat het jullie gegund is.
     
    Snuky vindt dit leuk.
  5. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Wow 5 jaar, wat moet dat moeilijk voor jullie zijn geweest...:'( Mijn menstruaties zijn gek genoeg nooit pijnlijk (geweest). Toen ik wel last begon te krijgen, dacht de gyn dus ook niet aan endometriose, maar aan een dermoïdcyste die ze "wel even" operatief zouden verwijderen. Maar toen ik wakker werd, werd me dus iets heel anders verteld. Zo schrikken!

    Mooi dat je kracht en steun in God vindt. Ik ook zeker, alleen heb ik nu even een moment dat ik Hem gewoon niet zo goed begrijp. Hij geeft me het ene gevoel en het tegenovergestelde gebeurt.

    Ben je uiteindelijk wel natuurlijk zwanger geraakt, als ik dat mag vragen?
     
  6. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Welkom @Snuky wat een lange weg hebben jullie al achter de rug voor een kindje. Hopelijk kunnen jullie snel met ivf starten.

    Wij hebben vanmorgen gebeld naar de makelaar van het huis waar we erg in geïnteresseerd zijn, maar wat onder voorbehoud verkocht is. Vandaag zou het voorbehoud aflopen. De kopers hebben de financiering nog niet rond en hebben 2 weken verlenging gekregen om het rond te krijgen. Vanuit de verkoper snap ik het, misschien is het nu in 2 weken rond en bij een nieuwe koper moet je toch weer ± 8 weken wachten. Maar voor onszelf had ik het heel fijn gevonden als ze geen verlenging hadden gegeven en wij aan de beurt waren. Nog even doorbidden dus. Aan de ene kant ervaar ik het wel als een stukje gebedsverhoring dat die mensen de financiering (nog) niet rond hebben, maar ik had niet gevraagd om verlenging.
    Vanaf dat het huis op Funda verscheen, ben ik ervan overtuigd dat het "ons" huis is. Ik zit me echt al 8 weken af te vragen of ik het niet goed heb begrepen of dat God vindt dat ik meer geduld moet leren hebben.

    Maandag hebben we (weer) een gesprek met een financieel adviseur om alvast een deel van de hypotheekbenodigheden te bespreken, zodat we dat alvast kunnen voorbereiden.

    Fijn weekend allemaal!
     
    Snuky vindt dit leuk.
  7. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Mamamijn, van harte gefeliciteerd met de geboorte va jullie dochter!

    @Snuky, welkom!
    Hier ook endometriose, helaas is je verhaal herkenbaar.
    Sterkte meid.
     
    Snuky vindt dit leuk.
  8. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Gisteren zei iemand dat ze niet wilde bidden ten nadele van iemand. Wij hadden gevraagd of ze wilden bidden voor een huis voor ons, maar ook verteld over het huis wat we een tijd terug hadden gezien. Zij hadden het opgevat dat ze moesten bidden dat de kopers de financiering niet rond krijgen en dat wilden ze niet, want daar werden die mensen ongelukkig van.
    Ik had daar helemaal niet bij stil gestaan dat door te bidden of we toch dat huis konden kopen, we indirect (en onbewust) ook baden dat andere mensen daar niet konden wonen. Voel me daar best slecht over.

    We bidden zelf overigens of we het huis vinden wat God voor ons heeft bedoelt (maar wel met dat huis in gedachten, maar geloven ook wel dat God mogelijk iets anders voor ons in gedachten heeft en we weten zeker dat dat beter is dan wat wij zelf in gedachten hebben. We bidden echt niet specifiek tegen de kopers. Maar toen we net hoorden dat het onder voorbehoud was verkocht, hebben we wel gebeden dat we het huis toch zouden kunnen kopen.

    De makelaar heeft het trouwens over "ontbindende voorwaarden", dus misschien gaat het wel om wat anders dan de financiën.

    Ik vond het wel fijn dat deze vrouw me hiervan bewust maakte, want dit was absoluut niet mijn bedoeling.
     
  9. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    @Korenbloem86 misschien heeft God voor die andere mensen ook wel veel betere plannen. Het is niet gezegd dat als zij het huis niet krijgen, dat perse nadelig voor ze is :)
    Je kunt gewoon bidden voor jullie eigen situatie en hopen op dit huis toch. Succes nog even met geduld uitoefenen!
     
  10. Snuky

    Snuky Fanatiek lid

    26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Hè jakkie, het komt wel vaker voor dan ik denk...! En dank je wel! ♥
     
  11. @Snuky, las in je onderschrift dat je eergisteren een afspraak had. hoe is het gegaan?
    Ik heb bij ons eerste kindje hulp gehad en de tweede kwam spontaan :)

    Hoe gaat het dames?
    Hebben jullie bijna vakantie?
    Vanmiddag gaan de kinderen weer naar de bijbelclub.
    Dan kan ik mooi even voorbereidingen treffen voor mijn dochters kinderfeestje morgen.
    Ze is in de vakantie jarig maar we gaan het morgen al vieren.
     
  12. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    :eek:Teveel om bij te lezen voor nu, zal dat gauw doen. Druk met de baby en een kleuter die net naar school gaat:o: maar om even te reageren op de vraag van wanneer geboren. J is 13 juni geboren en L is 14 juni jarig :roflmao: Haha was gelukkig wel dezelfde dag weer thuis dus konden wel de dag erna L haar verjaardag vieren(in het klein) was een hectisch weekje maar heb er wel van genoten. Gelukkig had ik een super voorspoedige bevalling en was ik ook snel weer op de been.
     
  13. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Gefeliciteerd mamamijn.

    Mijn hart is bezwaard. Mijn moeders partner waar ze 21 jaar mee is, is ernstig ziek (als in van grote kans op overlijden). Heel erg ze wonen in het buitenland en ik kan niets anders doen dan bidden op een wonder/goede afloop.

    Verder ben ik bezig geweest met een plekje vragen op een ander KDV-locatie voor mijn kleine meid. Dit omdat we gaan verhuizen en ik het voor haar fijn vind als ze naar een KDV gaat in de buurt omdat ze dan meer kans heeft om met kindjes van die buurt te ontmoeten. Maar daar heb ik ook gemengde gevoelens over, want ja het is wel veel verandering, en KDV en woning/buurt. Voel me een soort van schuldig bijna, terwijl ik juist in haar toekomst investeer sociaal gezien. En ja waar ze nu zit zijn ze echt dol op haar, die nieuwe leidsters dat is maar de vraag of ze ook affectie voor haar gaan ontwikkelen. Nou reden tot gebed.

    Wilde even mijn ei kwijt en jullie steun in gebed vragen.

    Fijn weekend allemaal.
     
  14. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Alvast gefeliciteerd met je dochter @einad, had ze een leuk feestje?

    @Mamamijn toch fijn dat ze allebei een eigen verjaardag hebben ;) succes met de drukte thuis!

    @iez knuffel voor jou!

    @Korenbloem86 hoe staat het met het huis? Al meer nieuws?

    Ik ben bezig met een cursus om meer rust te vinden in je leven met God. Van carianne ros, ik ben naar een seminar van haar geweest op opwekking. Nog niet zo makkelijk om te doen, maar wel erg belangrijk en broodnodig.
     
  15. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Wij zijn ook druk. Afgelopen week is mijn schoonvader overleden. Ik had begrepen dat "alles" al klaar was en alleen de overlijdensdatum nog ingevuld moest worden, zodat er nu niet zoveel geregeld hoefde te worden. Dat bleek dus niet zo te zijn. We zijn 2 hele dagen bezig geweest met de tekst voor de rouwkaart. Mijn schoonmoeder wilde dat graag met de kinderen doen (heel logisch), mijn schoonvader is alleen eerder getrouwd geweest, heeft 4 kinderen uit dat huwelijk en die waren er geen van alle. Dat maakt het wel lastig omdat zij hun vader anders hebben ervaren dan mijn man en zijn broer.
    Gelukkig is de rouwkaart/brief nu klaar, de dienst is helemaal doorgesproken, morgen nog de laatste puntjes op de i met de uitvaartondernemer.

    Wat onze huizenjacht betreft; morgen hebben we een 2e bezichtiging bij een huis. Is bij een huis wat er goed uitzag (beter dan op de foto's), maar het bouwkundig rapport was wat minder positief. Ook zit er een winkelbestemming op dat pand. Dus nu willen we het nog een keer bekijken met die kennis. Er is dan wel meer verbouwing nodig dan we eerst hadden gedacht, maar dat geeft natuurlijk ook wel weer mogelijkheden.
    Het huis wat al onder voorbehoud verkocht was en verlengd was, kunnen we morgen voor bellen. Vrijdag liep het voorbehoud af, maar kon de dame van het makelaarskantoor nog niets vertellen. Ik merk wel dat ik dit huis in de afgelopen 2 weken meer los heb kunnen laten.

    @iez wat lijkt me dat moeilijk om op afstand te zitten, het lijkt heel weinig dat je "alleen" maar kunt bidden en niet meer (wat je wel graag wilt), maar dat is wel het belangrijkste wat je kunt doen.
    Succes met je zoektocht naar een ander kdv voor je dochter. Ik weet niet of de afstand tussen jullie nieuwe huis en het oude kdv erg groot is, dan zou je nog kunnen overwegen om haar nog 1-2 maanden op het oude kdv te houden totdat ze thuis gewend is en daarna wennen op een nieuw kdv? Of misschien een overgangsperiode, oude en nieuwe kdv "tegelijk", 1 dag naar nieuw, 1 dag naar het oude kdv. Maar wel lastig, vaak zijn kinderen wel sneller gewend dan we verwachten, en is het voor haar geen probleem.
    Ik vind het fijn om concrete punten te hebben om voor te bidden.
     
  16. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
  17. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Korenbloem: gecondoleerd. Sterkte met alles.

    2e bezichtiging: begrijp ik het goed dat dit huis het zou kunnen worden? En de andere woning wil je dan niet meer? Financiering krijgen voor een verbouwing is wat lastiger tegenwoordig. Zou je dan een winkel willen beginnen? En zo ja in wat?

    KDV: veel keuze heb ik niet. Ik heb afgelopen vrijdag contact gehad en er maar 1 plekje over op nieuwe KDV dat is eind sept. Het is take it or leave it.

    Nou lastig aan de andere kant geeft dat richting aan wat ik beslissen moet omdat ik niet zoveel keuze heb. Dus ja dan moet ze maar. Maar eerst van de week een rondleiding en gesprek met de leidsters, bij geen klik blijft ze gewoon op oude ook al is het omrijden voor ons. En anders gaan we haar dus volledig switchen zodat ze zsm went.
     
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh ja, Jillz wat goed van je dat je daarmee bezig gaat!
     
  19. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
  20. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Welkom @Snuky hoe was je afspraak vorige week?
     

Deel Deze Pagina