Christelijke dames ( vanuit de besloten club )

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sifra, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Hoe was opwekking voor degene die geweest zijn? Heb wel wat op grootnieuws radio meegeluisterd.
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    ben ook wel benieuwd hoe het op Opwekking was. Ik heb toch nog wel aardig wat via Groot nieuwsradio kunnen luisteren. Hoe is het om daar te zijn? Het lijkt me heel mooi, maar ook wel heel druk en massaal. Of valt dat wel mee?

    Ons huis is nu (onder voorbehoud) verkocht. De kopers hebben nu tot eind juli om de financiering rond te krijgen. Overdrachtsdatum is half september.
    Erg fijn dat dit stuk nu "klaar" is, maar ik merk dat ik nu toch wel de zenuwen krijg omdat we nu nog maar 3,5 maand hebben om een ander huis te vinden, financiering rond te krijgen, goedkeuring van de GGD om daar als gastouder te werken, te verhuizen.

    Een maand geleden hebben we een huis gezien waar we beiden enthousiast over waren en tot nu toe is dit het beste huis wat we hebben gezien (en wat binnen ons budget, "eisen" van onze gehandicapte dochter en onze wensen past), maar een paar uur voor de bezichtiging werd de afspraak afgebeld omdat het verkocht is (onder voorbehoud). We weten niet of het aardig/christelijk is om te bidden dat die mensen de financiering niet rond krijgen of om een andere reden toch dat huis niet kopen, maar we hopen het wel, zodat wij het alsnog kunnen kopen. Het voorbehoud loopt over 3 weken af.
    We bidden nu dus maar om een nieuw/ander huis (met dat huis in onze gedachten). Mijn man moest er wel om lachen toen ik het vertelde, hij zei dat God dat heus wel weet en we niet continu hints hoeven te geven;). Maar ik help God graag aan herinneren aan dat huis.
    We zouden het fijn vinden als jullie ook mee willen bidden voor een goed huis voor ons, voor rust en geduld in deze (best stressvolle) tijd. En natuurlijk danken dat ons huis nu verkocht is.

    Hebben jullie dat ook wel eens? Ik typ nu hierboven voor gebed voor geduld, vind ik altijd best eng om voor te bidden omdat ik dan het idee heb dat ik iets over me heen roep waarbij mijn geduld heel erg bij op de proef wordt gesteld. Of omdat het antwoord op een andere manier komt dan ik verwachtte/had bedacht.
    Op een vorige bijbelkring had één van de leden gebeden om meer te vertrouwen op God. Die maand werd (door een fout) het loon van haar èn haar man niet gestort, dat was dus echt een maandje op God vertrouwen. Haar man had toen besloten om maar concreet te bidden zodat God wist wat hij bedoelde (moest ik om wel om lachen toen hij dat vertelde, alsof God dat niet weet). Hij wilde graag een gitaar en hij zei er nog bij (tegen ons, niet in zijn gebed); het maakt niet uit als er een snaar gebroken is. Via via kreeg hij vlak daarna een gitaar met een gebroken snaar:roflmao:.

    Iez, hoe is het met jullie huis afgelopen? Heb ik het goed onthouden dat jullie een huis gezien hadden wat jullie wilden uitbouwen, maar wat volgens buren niet kon/mocht en volgens de gemeente wel?
     
  3. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Korenbloem86 fijn dat jullie woning verkocht is. Balen van het huis wat je op het oog had. Lijkt me moeilijk maar ik denk dat het beste is om te bidden. God Uw wil geschiede. Heb vant weekend ook enorme strijd gehad met mezelf omdat ik gewoon zelf niet in de hand heb wanneer de baby komt, wou zo graag dat het er al was omdat volgende week onze dochter jarig is, maar na veel gepraat te hebben kan ik nu denken, oké de baby komt als het Gods tijd is. Ook al is dat op de verjaardag van dochterlief. Ik denk dan nu ook van wat heb ik me aangesteld vant weekend. We moeten juist dankbaar zijn dat er een kindje bij mag komen en dat ik me nog zo goed voel.
    Het wordt nu wel heel spannend omdat ik niet weet wat me te wachten staat(eerste vaginale bevalling) maar kijk er wel naar uit.
    Korenbloem ik hoop dat er wat op jullie pad komt wat passend is!
     
  4. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik kreeg geen meldingen meer hiervan, vond het al zo stilletjes.

    @Mamamijn heel veel sterkte met wachten nog even en succes met de bevalling!

    @Korenbloem86 wat fijn dat jullie huis verkocht is. Ik herken wel wat je zegt over het bidden. Ook ooit gehoord dat als je bidt voor geduld, dat je geduld heel erg op de proef wordt gesteld. Als je bidt om kracht dan krijg je het zwaar om er krachtiger uit te komen. Sindsdien ben ik toch wat meer bewust waar ik om vraag ;)

    Opwekking was weer echt genieten. Het weer was fantastisch en ik vind het altijd zo gezellig met familie. Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat we niet gekampeerd hebben, maar in een huisje zaten van walibi;) ontzettend relaxt dus. Met de fiets zit je zo op het terrein. En het blijft mooi om allemaal in de dienst samen te zingen. De leeuw en het lam vond ik erg mooi. Ook weer een paar interessante seminars gevolgd. Zondag is altijd de drukste dag dus dat is wel heel massaal, maar die andere dagen is het prima te doen. Volgend jaar weer hoor :)
     
  5. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Ik heb gisteren al gekeken wanneer pinksteren in 2018 is, een huisje op Walibi klinkt ook wel erg goed.
    Fijn dat er wel herkenning is wat bidden betreft.
    "Uw wil geschiede" herken ik ook wel, al zeg/gebruik ik die woorden niet letterlijk zo. Meer in de zin of God ons het huis wil laten zien wat Hij voor ons bedoeld heeft.

    @Mamamijn, toen ik vorig jaar hoogzwanger van onze jongste liep, heb ik ook zo'n moment gehad. Ik kwam echt tot rust toen ik besefte dat de baby op Gods tijd zou komen. Bij mijn familie hebben we ook best veel dubbele verjaardagen; mijn 2 zusjes in oktober, mijn moeder en ik 2 dagen na elkaar en mijn vader en broer zijn ook in dezelfde week jarig (alleen mijn jongste broer is "alleen" jarig). Toen we op school zaten, was de ene verjaardag het feest voor de familie en de andere verjaardag het feestje voor vriendjes/vriendinnetjes. Familie komt niet 2 keer kort achter elkaar (onze familie niet helaas) en zo hadden beide jarigen toch hun eigen verjaardag.

    Vandaag kwam er een brief. Onze oudste gaat 3x in de week naar het revalidatiecentrum voor therapie, met een taxi. Blijkbaar is er nu iemand wakker geworden want na bijna 1,5 jaar komen ze er achter de taxiritten voor/met intensieve kindzorg (IKZ) niet vergoed wordt. Straks met mijn man maar eens kijken wat we gaan doen.
    Het heeft maanden geduurd voordat het met dit taxibedrijf goed liep, nu heeft ze op de dagen dat ze alleen gaat een vaste chauffeur (of in ieder geval iemand die bekend is), op maandag ga ik mee en mag ook onze jongste mee (er mag 1 begeleider mee, maar ja een baby laat je natuurlijk niet alleen thuis, dus super dat die ook mee mag). Dus het loopt heel fijn nu. We hebben zelfs de vaste chauffeur (echt een leuke vent) uitgenodigd voor de musical die ze met haar klasgenootjes heeft.
    De andere taxibedrijven waar de zorgverzekering contract mee heeft, vallen onder hetzelfde taxibedrijf en mogen dus ook geen IKZ doen. Dan blijven er 2 over, die ken ik doordat klasgenootjes met die taxibedrijven komen en daar ben ik niet zo positief over.
    Ik baal heel erg omdat de meeste chauffeurs erg prettig zijn, alles nu (meestal) goed loopt. Nu weer regelwerk en uitzoekwerk en als we echt naar een ander taxibedrijf moeten, weer het hele gebeuren goed op de rit krijgen. En natuurlijk niet meer onze leuke chauffeur.

    Wij hebben dus een avondje "taxi en zorgverzekering".:confused:
     
  6. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Na een avond en ochtend mailen, bellen, dingen opzoeken en weinig slaap vannacht, blijkt onze dochter helemaal niet onder IKZ te vallen! Ze heeft de indicatie op rolstoelvervoer en daarvoor maakt leeftijd niet uit.
    Chauffeur stond vanmorgen helemaal verontwaardigd voor de deur, hij was het er niet mee eens dat hij I. niet meer mocht rijden. Hij was ook erg blij dat ik een kopie van de brief voor hem had gemaakt en heeft vanmorgen op kantoor gezeten om het vervoer voor I. te behouden. Echt super.
    Soms is er gelukkig snel antwoord op je gebed.
     
    Bailey07 en Mamamijn vinden dit leuk.
  7. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    @Korenbloem86 wat een gedoe dan weer zeg. Maar gelukkig is het opgelost. En wat leuk zo'n leuke chauffeur. Die mensen zijn goud waard!
     
    Korenbloem86 vindt dit leuk.
  8. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.052
    271
    83
    gefeliciteerd bevallen dames. Wat fijn dat jullie wondertjes er nu zijn.

    hier onwijs druk met de laatste loodjes voor het huis, vandaar dat ik weinig reageer.
     
  9. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113
    Gefeliciteerd met de geboren kindjes! Met God's zegen!

    Ook hier druk..
     
  10. @Mamamijn , hoe gaat het met je?

    @Korenbloem86, wat fijn van die chauffeur! wat een bureaucratie soms he?

    Hier gaat het zijn gangetje, wel erg druk met werk.
    Toe aan vakantie, nog een week of zes.

    Zondag naar de scholendienst geweest, hebben jullie dat ook?
    Wij hebben ongeveer 2 keer per jaar dat alle scholen van dezelfde organisatie samenkomen.
    Zongen alleen maar kinderliedjes en er was een begrijpende mooie preek.
    Was fijn om bij aanwezig te mogen zijn, en wat kan ik dan genieten als ik mijn kinderen zo zie opgaan in de dienst.
     
  11. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Dinsdag 13 juni zijn wij trotse ouders en grote zus geworden van een gezonde dochter. Dank God in alles wat een wonder weer.
     
    Juffie1984, Jillzz en einad vinden dit leuk.

  12. Van harte gefeliciteerd met jullie wondertje!
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  13. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Mamamijn vindt dit leuk.
  14. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Gefeliciteerd! Nu lekker genieten.

    Ik kreeg ineens geen meldingen meer volgens mij. Zal nu maar eens bijlessen.
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  15. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113
    Van harte gefeliciteerd mamamijn met dit prachtige wonder! Met Gods zegen! Geniet ervan
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  16. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    @Mamamijn, gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet ervan en Gods zegen en wijsheid bij de opvoeding van jullie meisjes.
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  17. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    @Mamamijn, ik bedenk opeens dat je "bang" was dat je op de verjaardag van je oudste dochter zou bevallen. Allereerst ook gefeliciteerd met haar verjaardag.
    Maar ik ben nu ook wel nieuwsgierig of je dochters dezelfde verjaardag hebben, of toch niet.
     
  18. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ja daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar;)
     
  19. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mamamijn: van harte gefeliciteerd met je dochter.

    Korenbloem: ja het klopt dat we het huis hadden gekocht (mondeling dan) en voordat we de koopovereenkomst tekenden kwamen we erachter dat we niet mochten bouwen. Dus hebben we het uiteindelijk niet meer gekocht. We hadden nog een ander huis gekocht daarna, dat was een soap (nogsteeds) en in de tussentijd hebben we weer een ander huis gekocht en ook daar is gedoe (na bouwkundige keuring blijkt dat we wellicht 10.000 euro kwijt zijn aan een reparatie) dus moeten we weer onderhandelen. Blijft spannend wanneer we eindelijk een huis gaan bemachtigen. Jullie ook van harte gefeliciteerd met de verkoop, jammer dat de koopwoning niet doorging, maar wie weet krijgen jullie nog iets mooiers. Iig succes met de zoektocht.

    Ik was hier een poosje niet geweest omdat ik geen updates kreeg. En zie nu dat er gewoon gepost wordt. Wel gek.
     
  20. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Hoe gaat het met de kleine baby's en de moeders in deze hitte?
    En met alle anderen natuurlijk;)
     

Deel Deze Pagina