Clomid 50mg

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Koekie2, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie2

    Koekie2 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Wij gaan starten met Clomid 50 mg.

    Ben ook wel benieuwd naar andere verhalen.
    Werkte Clomid 50mg?
    En in de hoeveelste ronde was het raak?
     
  2. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb deze maand 150 mg geslikt.
    (Wat een hel!, zoveel bijwerkingen)

    50mg heeft mij niks opgeleverd.

    Ik heb in de afgelopen dagen m'n eisprong gehad.
    Zit nu op het wachtbankje ...
     
  3. Koekie2

    Koekie2 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Heel veel succes op het wachtbankje.
    Hopelijk is het raak.

    Dus de 50 en 100 heeft beide niks gedaan?
    Wat vervelend van die bijwerkingen.
    Mag ik vragen waar je last van hebt gehad?
    En nu nergens meer last van? Behalve het wachten wat natuurlijk niet snel genoeg voorbij kan gaan ;)
     
  4. tosti123

    tosti123 Actief lid

    8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het 4 rondes gebruikt. Bijwerkingen waren erge opvliegers. Niet zwanger van geworden.
     
  5. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    Erge stemmings wisselingen , opvliegers ,
    Erge hoofdpijnen , verminderde eetlust ,
    Buikpijn.

    Ik heb dus recent m'n eisprong gehad. Donderdag posi ovu test.
    Maar sindsdien ( woensdag avond) tot nu nog steeds heb ik onwijs veel pijn in mijn buik, met name de darmen en ik heb extreme rugpijn.
    Ik vermoed dat het komt door progesteron wat vrijkomt bij een eisprong.

    Heb zelfs zoveel pijn dat ik er misselijk van ben en kokhals neigingen heb.

    Ik hou het goede doel maar voor ogen.






     
  6. Koekie2

    Koekie2 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ik zie dat jij al een heel traject erop hebt zitten.
    Ik hoop dat er snel een wondertje bij jullie komt.
    Lief dat je reageert
     
  7. Koekie2

    Koekie2 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Wat spannend allemaal zeg en hopelijk zijn de bijwerkingen niet voor niks geweest.
    Heel veel succes op het wachtbankje en ik duim met je mee dat het raak is.
     
  8. Liesjeexx

    Liesjeexx Actief lid

    18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    2 rondes chlomid gebruikt. Ik had zulke heftige bijwerkingen dat ik om andere medicatie heb gevraagd. Had elke dag gigantische hoofdpijn, opvliegers, constant warm hebben, 's nachts niet kunnen slapen. Werd van binnen ontzettend onrustig en voelde me echt NIET mezelf. Zo emotioneel labiel en dat is echt niet fijn in een periode die van zichzelf al heel erg stressvol is.

    Van chlomid ook niet zwanger geraakt (i.c.m. IUI)
    Nu 2 rondes bezig met gonal F en wat een verademing! Prikken is even wennen, maar echt niet pijnlijk. Nu op de wachtbank voor onze derde IUI.
     
  9. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    Hoi!

    Ik heb nu 1 ronde clomid gehad. Ik heb deze ronde 3 follikels gekregen mag nu dus niet meer klussen ivm meerlingen risico. Wil zelf ook echt niet het risico lopen op een 3-ling..
    Heb ook wel last van bijwerkingen. Dacht eerst van niet, maar heb in ieeer geval 's nachts opvliegers (gehad) en afgelopen dagen rondom de eisprong erg veel vuikpijn, darmkrampen en dergelijke.. weet niet helemaal zeker of dat laatste ook van de clomid komt omdat ik wel vaker darmproblemen heb, maar het was nu erger dan dat ik ooit heb.
    Volgende ronde gaan wij naar 25mg. Hoop dan op minder bijwerkingen en beter resultaat (lees: 1 of 2 follikels).
    heb al wel genoeg mensen gehoord die er wel zwanger mee zijn geworden en heb ergens gelezen dat de kansen 50/50 zijn...
    Wanneer mag jij beginnen met slikken? Of op welke dag van de cyclus zit je nu?
     
  10. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    Deze ronde 150 mg en ik had 1 follikel
     
  11. Bodien

    Bodien Fanatiek lid

    15 mrt 2013
    1.483
    0
    36
    Fhier wel eispring gehad van clomid 50...dit ging 2 x goed daarna over gegaan op clomid 100...toen zwanger. Miskraam gekregen en daarna gelijk spontaan zwanger voor de eerste menstruatie. Ik had wel veel bijwerkingen van clomid. Vooral veel stemmingswisselingen.
     
  12. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    Hoeveel follikels had jij met 100 mg?


     
  13. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    Merken jullie ook dat jullie met het gebruik van clomid minder vruchtbaar slijm hebben?
     
  14. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    Ik heb nooit echt mijn slijm zelf beoordeeld. Maar arts zei wel dat de dikte van mijn slijm prima zou zijn voor een innesteling, dus dat ik me daar geen zorgen over moest maken. Weet niet of dat dat ook is wat jij bedoelt, Degen?
     
  15. Degen

    Degen Bekend lid

    17 mrt 2013
    949
    44
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ik bedoel meer het slijm wat naar buiten komt zeg maar..
    Bijv. Als je jezelf droog veegt en dat daar dan het slijm aan zit.
    Sorry voor het vieze praatje.
    Maar dat is wat ik bedoel.
    Heel vroeger had ik dit erg veel tijdens mijn vruchtbare periodes.
    Nu amper nog.




     
  16. Bloemhartje

    30 sep 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gestart met Clomid 50 1ste ronde

    Was benieuwd wanneer ik nu ovulatie testen kan gebruiken ?

    Moet aankomende donderdag voor FL echo
    maar wilde al daar voor al ovu testen doen zou dat al kunnen ???
     
  17. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Degen: dacht al dat je dat bedoelde, maar daar heb ik dus nooit echt op gelet dus kan ik niet over meepraten...

    @bloemhartje: ik weet niet wanneer je precies zou moeten starten, maar ergens rond de echo lijkt me het meest logisch. Met de echo gaan ze in ieder geval kijken of er een follikel groeit en als die groeit en groot genoeg wordt dan kun je een eisprong hebben. Dus lijkt mij het meest logisch om rond die tijd te beginnen met testen.
     
  18. Koekie2

    Koekie2 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Zow 3 follikels met clomid 50. Dat is veel.
    Ik heb vandaag mijn 2e tablet duphaston ingenomen om een bloeding op te wekken. Dus nog 8 dagen te gaan. En dan moet ik dag 3 t/m 7 clomid slikken.

    Met 3 follikels gaan wij hier ook niet voor maar met 1 of 2 wel.

    Ik was erg benieuwd wat de ervaringen zijn.
    Om eerlijk te bekennen is dit de 2e keer dat we met clomid gaan starten. Vorige keer 1e ronde raak maar wilde er even blanco ingaan.
    Eerste ronde komt niet zo vaak voor zeggen ze en was benieuwd naar andere ervaringen.
    Vorige keer 2 follikels. Beide bevrucht ;)
     
  19. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    Ja, mijn arts zei ook voordat ze ging kijken dat ze vaak de eerste ronde niet zo veel tegen komen. Toen ze er 2 gevonden had was ze blij en verbaasd omdat het er 2 waren, maar toen ze bij de 2e eileider ging kijken werd ze minder blij omdat er daar nog een bleek te zitten. Helaas zijn ze alledrie doorgegroeid.
    Wij gaan er ook voor bij 1 of 2 follikels. Maar 3 vind ik echt een te groot risico.

    Is denk ik wel goed om er blanco in te gaan, want dingen zijn nooit hetzelfde. Maar hoop voor je dat het meteen raak is!
    Toch ook altijd weer spannend zo het begin van de maand :)
     
  20. Koekie2

    Koekie2 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ja dat zei de arts ook. Ik hoop voor jullie weer de eerste keer raak maar natuurlijk houden we er rekening mee dat het ook nog een tijd kan duren.
    Wij hadden ook niet verwacht dat de eerste ronde clomid 2 follikels zouden ontstaan en ook totaal niet verwacht dat het raak zou zijn en ze beide bevrucht zouden worden.
    Deze ronde hopen we natuurlijk dat er zeker 1 follikel doorgroeit naar de juiste grote. 2 zou ook heel mooi zijn.

    Heel veel succes de ronde met 25 mg. Hopelijk 1 of 2 mooie follikels voor jou.
    Op de hoeveelste dag zit jij nu?
    Moet jij wachten totdat je ongi weer komt of wekken ze hem op?
    Ja wij zitten nu echt in het begin proces. Wachten op de ongi die over ongeveer 2 weken zal arriveren. Hopelijk rond 4 september
     

Deel Deze Pagina