Co-sleeper en Malm bed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Girl85, 7 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl85

    Girl85 Niet meer actief

    Hoi allemaal,
    Ik ben nu 8 weken zwanger, maar toch al stiekem aan het kijken naar opties voor een wieg straks. Bij m'n dochter hadden we een eenvoudig wiegje van een babyzaak, maar we vonden het onhandig met troosten dat je er dan half in moest hangen of je arm door de spijlen moest houden. En met de nachtvoedingen vond ik alleen al dat opstaan en uit het wiegje halen vermoeiend (ja, echt).

    Nu overwegen we een co-sleeper in wiegformaat. We hebben een Ikea Malm bed met een bedhoogte van 60 cm. De co-sleeper Lilly van Petit Amelie is verstelbaar, dus leek ons wel handig. Ik heb alleen wat vraagjes;

    - iemand ervaring met deze co-sleeper? https://www.petiteamelie.nl/co-sleeper-lilly-90x40cm-inclusief-eco-matras-wit.html
    - iemand ervaring met een co-sleeper naast het Ikea Malm bed?
    - er zou een spleet zitten tussen wieg en bed omdat ons bedframe wat uitsteekt aan de zijkanten. Wat doe je hieraan?
    - doen/deden jullie de zijkant van de co-sleeper omhoog na het voeden, als je er niet bij bent/was etc?
    - wat doe je als je bed nog op klossen staat? Zet je dan de wieg ook op klossen?

    Bedankt alvast!
     
  2. Girl85

    Girl85 Niet meer actief

    Niemand?
     
  3. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    Ben ook wel benieuwd, heb ook een Malm. Veel mensen gebruiken Gulliver van ikea als Co sleeper, is iets goedkoper dan de Lilly
     
  4. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Wij hebben een Malm bed.
    Wij hebben een Chicco next2me gekocht. Nog geen ervaring mee want de baby moet nog geboren worden maar de co-sleeper past goed naast het bed. Met de hengels kun je hem vastmaken aan de lattenbodem, de pootjes kun je omvouwen zodat hij tegen bed kan staan. Ik heb de sleeper iets hoger staan waardoor hij over het frame staat en aansluit tegen het matras.

    Ik beval in het ziekenhuis dus geen klossen hier.

    Geen ervaring met de co-sleeper die jij op het oog hebt dus, maar de chicco kan ik aanraden om naar te kijken. Hele goede recensies en verkrijgbaar in leuke kleurtjes :)
     
  5. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Even off topic, moet je bed niet sowieso op klossen? Ik woon in het buitenland dus weet het niet zeker maar check het wel even, is namelijk ook voor de kraamverzorging, niet alleen voor bevalling.
     
  6. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    ik woon ook in het buitenland, kraamzorg bestaat hier (ook) niet, haha
     
  7. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.162
    1.328
    113
    Je kunt de spleet opvullen met wat schuimrubber die je op de markt/bouwmarkt kunt kopen. Lakentje erover heen en het is een gewoon een mini stuk matras.

    Hoogte van bed is niet zo heel veel van belang, meestal kan je gewoon extra gaatjes boren als het wat lager moet. Co-sleeper kun je eventueel ook op klossen zetten als dat nodig is. Wel goed vastmaken aan jullie eigen bed (dmv extra spanbanden bijv.)

    James J. McKenna is een wetenschapper die onderzoek gedaan heeft naar veilig samen slapen. Volgens hem moet een co-sleeper afgesloten worden als er geen toezicht is. Dus co-sleeper sluiten als je uit de kamer bent, anders lekker open laten.
     
  8. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Haha dan hoeft het inderdaad niet. Ons bed is sowieso zo hoog dat ik er met klossen niet in zou komen, maar ook hier geen kraamzorg
     
  9. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    - iemand ervaring met deze co-sleeper? https://www.petiteamelie.nl/co-sleeper-lilly-90x40cm-inclusief-eco-matras-wit.html

    Ik heb ervaring met de co-sleeper! Wij hadden eerst een ouderwetse familie wieg, zag er super leuk uit maar echt een onhandig ding. Na twee weken de co-sleeper aangeschaft en tot 3 maanden met heel veel plezier gebruikt. Inderdaad voor de nachten, troosten/speentje e.d. enorm handig dat hij net zo hoog was als onze eigen boxspring.

    - iemand ervaring met een co-sleeper naast het Ikea Malm bed?
    Nope...

    - er zou een spleet zitten tussen wieg en bed omdat ons bedframe wat uitsteekt aan de zijkanten. Wat doe je hieraan?
    Bij ons zat er gewoon een spleet tussen bed en wieg... Ik had de zijkant alleen open staan als ik zelf ook wakker was en anders deed ik de zijkant van de co-sleeper omhoog.

    - doen/deden jullie de zijkant van de co-sleeper omhoog na het voeden, als je er niet bij bent/was etc?
    Zie hierboven.

    - wat doe je als je bed nog op klossen staat? Zet je dan de wieg ook op klossen?
    Ons bed was al hoog genoeg (misschien 3 cm lager dan verplicht) en heeft dus niet op klossen gestaan, wieg en bed stonden dus gelijk qua matras.
     
  10. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

    Ik heb deze cosleeper ook, ideaal ding. Kan ook naast ons bed toen het op klossen stond. Ik doe de zijkant niet naar beneden nu ze nog niet kan rollen.
     
  11. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Heb een co-sleeper en volgens mij een malmbed. Heb een matrasje met een extra stukje (zit vast met klittenband zodat je eraf kan halen als je de co-sleeper als wieg wil gebruiken) zodat het aansluit op mijn matras.

    Ik heb geen zijkant dus hij is gewoon open.

    Bed heeft nooit op klossen gestaan (verschonen van bed liet ik vriend doen en bevallen ben ik in het ziekenhuis).
     

Deel Deze Pagina