Cola

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Fabulous, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fabulous

    Fabulous Lid

    23 jun 2008
    32
    0
    0
    Account Manager
    Haarlem
    Dames ik heb een vraagje over het gebruik van cola. Ik drink graag een blikje cola. Iedere dag nuttig ik wel minimaal een glas.

    Weten jullie in hoeverre dit een slecht invloed kan hebben op een zwangerschap of de voorbereidingsfase? Wij zitten nu nog in de klusfase.

    Edit moderator: Verplaatst naar gezondheid.
     
  2. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    1 glas cola kan echt geen kwaad hoor! het gaat om de cafeine net zoals in thee en koffie maar dat gaat om grote hoeveelheden.
    Dus lekker blijven drinken meid!
     
  3. Naiobi

    Naiobi VIP lid

    25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Er stond ergens op dit forum dat het drinken van een paar glaasjes geen probleem moet zijn.
     
  4. Tessa8

    Tessa8 Fanatiek lid

    21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Is het ook geen probleem als je er ongeveer 3-4 per dag drinkt?
    Ik heb er eerlijk gezegt niet echt bij nagedacht... Maar begin er nu wel over te denken om grote hoeveelheden te laten staan.
     
  5. Naiobi

    Naiobi VIP lid

    25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    De verloskundige maakte zich niet druk, je mag maximaal 300 miligram cola hebben op een dag, dit is minder dan 9 glazen. Dus als we netjes een paar glaasjes drinken dan is dit geen probleem.

    Verder heeft ze op hun site dit gezet, misschien ook wel handig voor jullie:

    Cafeïne houdende dranken.
    Vrouwen die zwanger zijn wordt aangeraden weinig koffie of andere Cafeïne houdende dranken te drinken. Uit onderzoek is hierbij namelijk een verhoogde kans op miskramen gebleken. Het voedingscentrum geeft het advies niet meer dan 300 miligram Cafeïne per dag te gebruiken.

    Voorbeelden van 300 miligram Cafeïne:

    3 koppen koffie en 1 kop thee.
    2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola.
    2 koppen koffie en 3 koppen thee.

    *In een kop thee zit 30 tot 40 mg en in een glas cola 40mg. Een kop koffie komt wat cafeine gehalte betreft overeen met twee koppen thee of cola.
    Coca-cola 120 mg/liter
    Dr. Pepper 123 mg/liter
     
  6. Tessa8

    Tessa8 Fanatiek lid

    21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Oooohw :D oke
    Gelukkig!
     
  7. Fabulous

    Fabulous Lid

    23 jun 2008
    32
    0
    0
    Account Manager
    Haarlem
    Thanks dames. Dit stelt mij tenminste gerust en idd lekker matig door blijven drinken :)
     
  8. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Toen ik zwanger was heb ik ook gewoon cola gedronken, ik vond het zo lekker! niet teveel hoor maar af en toe.
     
  9. Mystic Sun

    Mystic Sun Bekend lid

    3 dec 2007
    884
    0
    0
    Met mate is altijd goed ... ;)
     
  10. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    En blikjes energie drank ?
     
  11. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zolang je niet zwanger bent of weet dat je t bent mag je inprincipe gewoon alles hebben.
    Ik was cola verslaafd bij de oudste, ik drink 2 liter per dag :|
    Ze is alleen erg druk haha
    Ik drink nu overigens alleen als t echt warm is cola, en 1 glaasje per avond ;)
    Met mate is altijd goed idd.
     
  12. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    He Meiden,

    De cafeine in cola is niet het grootste gevaar voor een (aanstaande) zwangerschap, maar het is de fosfor die erin verwerkt is. Wanneer je toch al moeilijk zwanger raakt , zou ik het zeker laten staan.

    Ook zijn er verschillende onderzoeken naar de samenhang van cola tijdens de zwangerschap en gedragsproblemen bij jonge kinderen.

    Ik ben nl een echte Pepsi MAX verslaafde en het kost me iedere dag moeite om het te laten staan. Deze info helpt me hierbij wel ;)

    Groetjes Elke

    ps Wie heeft een lekkere vervanging voor cola, ben nl nog steeds op zoek...
     
  13. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nou ikj drink normaal nooit cola, maar tijdens de 2e helft van mn zwschap wel, dat was het enige dat bij mij hielp tegen maagzuur
     
  14. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik drink een blikje cola per dag! Voor de rest maar 1 kop thee en geen koffie enzo!
    Dus dan valt het toch nog wel mee?
     
  15. Giegel

    Giegel VIP lid

    20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Zou cafeine vrije cola niet een oplossing zijn?
     
  16. Niet meer actief

    ach.. zolang je geen liters per dag drinkt gebeurt er niks met je kleintje hoor..
     
  17. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Het schijnt dat de natuurwinkel ook cola verkoopt. Misschien zit daar geen fosfor in?

    Ik neem het er zo nu en dan lekker van hoor. Zeker een glaasje per dag. Gister was het zulk lekker weer en ik had er gewoon zin in dus heb ik een half liter flesje leeggedronken. Heerlijk 8) Doe ik het vandaag weer rustiger aan.
     
  18. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ik krijg helemaal geen cola weg nu ik zwanger ben! :) dus das makkelijk? hoe zit dat eigenlijk met lipton ice thea? dat vind ik nl wel heerlijk?
     

Deel Deze Pagina