Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Dus je betaald ongeveer 50% zelf.
    Zo dat vind ik wel veel.
    Nu lossen we het op met oma's opa's en tante.
    Maar mijn moeder laat steeds meer merken dat ze het teveel vind ofzo.
    En schoonmoeder moet altijd eerst dingen afmaken of eerst eten enzo als je haar vraagt voor even.
    Het voelt voor mij steeds minder fijn om oppas te vragen.
    Maar de opvang is duur. Nu zeker met mijn nieuwe rooster. Werk nu gerust 4 ochtenden.
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @vlinder12345 Ja opvang is duur. Voorheen paste mijn moeder op maar die is natuurlijk nu ziek en zij gaf aan dat het teveel was met onze jongste die behoorlijk pittig is. Hij gaat daarom sinds januari naar flexibele opvang. De oudste gaat nog wel naar mijn moeder als ik werk of naar een nichtje van mijn man. Ik pas namelijk ook zeer regelmatig op haar zoontje, we wisselen elkaar daar dus in af. Mijn schoonmoeder heeft de jongens 1 x per 2 weken wel samen omdat ik dan op zaterdag werk. Afhankelijk van welke dienst ik draai een hele dag of slechts een paar uurtjes. Stoppen met werken is helaas geen optie.
     
  3. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 , ik heb nu diensten van half 8 tot half 1. Op zich lekker.
    Ja dat is ook een idee half half opvang regelen.
     
  4. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Je kunt het uitrekenen hoeveel je gaat betalen? Ik denk dat wij echt wel op 85% of zo aan toeslagen zitten hoor. Maar wij hebben dan ook zeker geen wereldinkomen. Als je minder toeslag krijgt, kan je het wsl ook prima betalen omdat je meer verdiend.
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Volgend jaar krijgen we 76% toeslagen. Het is nu nog maar een paar maanden doorbijten.
     
  6. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Heb even zitten rekenen dat wij ook rond de 85% aan toeslagen zitten. Dan nog is de eigen bijdrage een flink bedrag.
     
  7. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja dan betaal je zelf 15%?
    Zonde ja, we werken ook hard voor ons geld.

    Ik snap echt dat opvang niet gratis kan zijn. Maar je eigen uurloon word zo ook lager.
     
  8. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ja precies, zelf nog 15%. Ik vind het vooral belachelijk dat al het geld zo rondgepompt wordt. Als je gedoe of vertraging hebt met het aanvragen bijvoorbeeld, moet je gelijk je spaargeld aanspreken om die hoge rekening te kunnen betalen.

    Wel weer lekker bezig met marktplaats verkopen. Grondbox verkocht, luiertas en wat andere spulletjes. Kleine bedragen die laatste twee maar wel leuk.
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Het is rustig hier dames!

    Komende week bizar veel en op bizarre tijden werken :cry: Zie er zo tegenop, ik weet gewoon dat ik over 1,5 week op instorten zal staan. Worden boodschappen bezorgd van de week in de avond om het mij makkelijk te maken. Maandag krijgen we een nieuwe ketel. Druk druk druk dus. Jullie nog plannen?
     
  10. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 , balen!
    Ik moet ook veel werken.
    Helaas.
    Nu lekker even op de bank voordat de kinderen wakker worden.
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @vlinder12345 Wat meer werken ansich vindt ik niet zo erg maar er zit totaal geen ritme in komende 1,5 week. Ik begin morgen met een avonddienst, dan dinsdag en woensdag een dagdienst, zaterdag een avonddienst, zondag een nachtdienst, dinsdag een dagdienst, woensdag een nachtdienst :eek::eek:. Daarnaast dus afspraken zoals de nieuwe ketel op mijn vrije dagen en mijn moeder start maandag met chemo een week lang. Gewoon een beetje veel dus. Gelukkig hoef ik na deze reeks nog twee dagen en dan heb ik vakantie :cool: Heb jij ook vakantie deze zomer?
     
  12. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Drukke planning!
    Sterkte met je moeder.

    Ik heb morgen van half 8 tot 4.
    Maandag loop ik een avondje mee voor het eerst. Is er tussen geplakt.
    Woensdag weer hele dag.
    Donderdag hele avond dienst.
    Zie er zo tegenop.

    Ik heb eind augustus vakantie.
     
  13. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Sterkte dames, met de drukke dagen!

    Hier weinig bijzonders verder eigenlijk.
     
  14. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Mag ik wat vragen aan de meiden die bij AH online bestellen en laat bezorgen? Worden gekoelde producten bij jullie in een papieren zak/tas gedaan?

    @Elena22 veel sterkte met je moeder.
     
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @lievemandie Nee die worden in een koelbox geleverd. In de box zitten ze wel in een plastic tas zodat de bezorger de koelbox gelijk weer mee kan nemen.
     
  16. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ja ik bedoelde bij hun in de auto in de koeling en zodra ze bezorgen in een plastic tas of in een papieren zak toch? Vandaag laten bezorgen. Pak yoghurt is door de papieren zak heen gescheurd en kapot gevallen :( de andere gekoelde producten zaten in een plastic maar yoghurt en kip in een papieren zak.
     
  17. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ik heb hetzelfde als Elena. Maar zoals laatst, toen zat de kaas in een papieren tasje samen met wat andere spulletjes. Ik begrijp ook nooit zo goed hun systeem, haha. Wel balen van de yoghurt!
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @lievemandie Balen! Je kan contact opnemen met de klantenservice van online bestellen. Ze zijn heel coulant!
     
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Triangel Ook al vroeg wakker?! Ik zit op de bank met een zieke dreumes, hij heeft koorts. Is totaal niet zichzelf, zo sneu.
     
  20. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Dat had ik gisteren al gedaan. Als het goed krijg ik het bedrag terug. Ze zijn idd coulant. Heb 2 keer wasa crackers gekregen. Krijg je elke keer soort van goodie erbij?
     

Deel Deze Pagina