Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Lelie137 , wij hebben het zelf ingevuld. Maar bij ons stond alles al voor ingevuld.
    Ik zou het zelf proberen.

    @Triangel , ik vind het altijd lastig met schoenen kopen. Ga meestal bij Scapino of van haren kijken. Online bestellen nog niet gedaan.

    @hier, mijn man verkoopt vandaag zijn motor!!
    Hij wil ineens nog meer geld voor de verhuizing!
     
  2. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    @Lelie137 Dankje, daar ben ik lid van inderdaad. Maar gewone kleding hebben ze meestal niet hetzelfde. Ik vul de kleding van de oudste aan met tweedehands kleding. Jasjes en schoentjes hebben ze wel hetzelfde of matchend. En voor een feestje of zo vaak ook wel een zelfde setje of matchend. Ze lijken enorm op elkaar, dus dat is anders ook echt geen doen.

    Ik zou het gewoon zelf doen? Ik doe het altijd samen met mijn man, die zit in de accountancy, maar volgens mij zou ik het ook prima zelf kunnen. Ik heb geen koophuis of andere bijzondere dingen, dat zeg ik er wel even bij. Waar woon je? Mag ook in pb. Misschien kan mijn man wat voor je betekenen? Die vindt dat alleen maar leuk.

    @vlinder12345 voor de oudste kocht ik hele dure eerste schoentjes. En vanaf maat 23 koop ik voor haar een paar Adidas sneakers en laarsjes of mooie sandaaltjes van de scapino bijvoorbeeld, maar ligt aan het seizoen uiteraard. Maar ze heeft dus twee paar schoenen en dan nog regenlaarzen en teva's in de zomer. Bij de tweeling zijn we gelijk vanaf het begin voor de scapino gegaan. Wel koop ik alleen echt leer en met keurmerk.
     
  3. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Triangel , ik heb ook veel schoentjes en laarzen gekregen. Maar de zelf gekochte schoentjes toevallig van ook leer zijn wel favoriet. En doet ze echt lang mee. Haar voeten groeien ook mega langzaam.
     
  4. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @Triangel ik heb het eerder zelf gedaan, tot mijn man die schuld bleek te hebben en daarnaast nog wat dingen had lopen in beleggingen waar hij zelf niks van snapt. Die zijn nu afgekocht /gestopt. Ik woon in Limburg.
     
  5. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ik zou het persoonlijk zelf doen in dat geval. Je zou het dit jaar misschien ook kunnen doen samen met iemand die er verstand van heeft? Dat je het even goed laat uitleggen door diegene en dan vanaf volgend jaar gewoon zelf doen.
     
  6. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Wat apart van de echo! Hier ziet er een beetje hetzelfde uit als wat ze met mijn poliep zagen.

    Belastingaangifte doen wij niet zelf maar dat is vanwege de zaak. Dat gaat iets anders dan normaal.

    Balen triangel van al die kleding. Ik hou het altijd beperkt. Vier setjes per kind en zomers max zes. Echt meer dan genoeg. De wasmachine draait toch vaak dus er ligt nooit veel vies. Schoenen kunnen wij helaas niet terecht bij scapino. Alleen sandalen als het allemaal klittebandjes zijn. Ze hebben alledrie een hele hoge wreef. Altijd alles dubbel. Soms baal ik er als een stekker van.
     
  7. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.329
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Het raarste is hé. Ik snap er eigenlijk geen bal meer van. Eerst zag ze iets in een termijn van een erwtje van 7-8 wkn. Maar niet in de baarmoeder. Vk voelde met mij mee.

    Ik ga dan naar de spoedconsult. Ze kunnen dan het ‘erwtje’ niet meer vinden. Dan wuift het als een ja kan het niet vinden. Ze zal iets van de darmen zijn. Okay..mijn vriend vertrouwt de gynaecoloog dan de vk. Dan moest ik bloedprikken. Ik kom thuis en vertelt de verloskundige over alles wat hadden besproken.

    De volgende dag belt de gynaecoloog terug. HCG is weg en zat niet meer in het bloed. Laat je lichaam herstellen en kan je weer proberen. Ik bel vervolgens mijn vk. Ik vertel het uitslag van het bloedonderzoek. We praten en ik vond het raar lopen hoe en wat. Ik vertel over de onderbuikkrampen. Ze zegt als je de pijn nog heb. Moet je vragen naar een herhalingsecho. Wat zouden jullie doen???

    Na al dit drama...nog wat leuke dingen gedaan

    Vandaag voor mijn moeder een nieuwe bed gekocht. Ze woont al een tijdje op haarzelf. Ze heeft in principe niet breed en al de dingen die ze voor mij en mijn gezin heeft gedaan, verdient ze dit.

    Vandaag 3 x jumbopack 108 pampers gekocht voor €55. Hoef zeker 4-5 maanden geen luiers meer te kopen!

    @Lelie137 misschien een tip! Albert Heijn XL retailpark. €18,49 voor 108!

    Voor volgende week wordt boodschappen weer bezorgd..en ik heb flink biefstuk ingeslagen!! 50% korting. En alle 2e gratis wat ik heb gekocht. De helft gaat naar mijn moeder.
     
  8. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.881
    1.654
    113
    Vrouw
    Even een vraagje is die pamper aanbieding bij elke ah xl verkijgbaar? Want dat is wel een goede deal:thumup:
     
  9. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @lievemandie , als je nog pijn hebt en je niet normaal net als altijd ongesteld bent geweest zou ik nog een keer gaan voor een echo.
    Lastige situatie!

    Wat lief van jullie om een nieuw bed te geven!
     
    Lovelive3 vindt dit leuk.
  10. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @hier, goede echo gehad voor deze termijn. Het zit echt in de baarmoeder, nog 1/2 dagen tot dat er een hartje begint te kloppen.
    Kreeg een uitwendige echo, waar het al op te zien is.
    We hebben het aan ouders/schoonouders en schoonzusje verteld :).
    Volgende week weer echo, het zit in ieder geval goed.
     
    Lovelive3 vindt dit leuk.
  11. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.329
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik denk het wel. Dat moet wel.
     
  12. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.329
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Dat is fijn om te horen. Zo leuk hé. Heb je last van kwaaltjes?
     
  13. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Fijn vlinder! Hopelijk een mooie goed echo volgende week.

    Mandie hopelijk krijg je toch nog duidelijkheid hoe het nu zit :(

    Hier zitten we met een dilemma. De auto lijkt weer kapot te gaan en we willen hem nu toch verkopen voor hij echt kapot gaat. Het blijft een rampenfonds die auto. Alleen twijfelen we wat we terug kopen. De tweelig is nu 3,5 maar volgens de nieuwe regels mogen kinderen pas op een verhoger bij 1,25 meter en 22 kilo. Dat redden ze nog niet maar de stoeltjes worden wel heel krap. Ze hangen vaak naar voren omdat de schouders en armen er niet meer in passen. Als we ze op een (isofix) verhoger met leuning zetten kunnen we terug naar een veel kleinere en dus goedkopere auto.
     
  14. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Op de leeftijd van jouw tweeling zou ik gaan voor een kleinere auto. Dan zou ik gerust zelf een halfjaartje me tussenin op de achterbank proppen ter overbrugging tot ze allemaal op een verhoger kunnen. Hoe vaak ga je nu daadwerkelijk met z'n allen weg, toch?
     
  15. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ik neig er ook naar ja. Maar 22 kilo en 1,25 meter is echt veel. Dochter is echt lang maar geen 22 kilo. De tweeling redt dat ook niet. Maar als ik naar de kleurers kijk van vier die naar school komen die zitten allemaal op een verhoger in de auto. En daar zitten ook echt kleintjes bij. Erg lastig die nieuwe regels.
     
  16. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    Gewoon kijken of de gordel niet in de hals zit (dat hij de luchtpijp niet kan dichtdrukken door bijvoorbeeld een botsing) ik zou het uitproberen om te kijken hoe ze erin zitten.
     
  17. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Maar vanaf wanneer mag verhoger met leuning dan?
     
  18. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @lievemandie , ik ben heel moe. Ik val echt s'avonds overal bij in slaap. En bh zit strakker.
    Nog niet misselijk gelukkig, maar begon vorige keer pas bij 6 weken. Ben nu denken ze ongeveer 5,5 week... Maar ze kunnen pas volgende week meten.
     
  19. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Krulpeterselie , vervelend weer die auto! Hebben jullie helaas geen geluk mee!
     
  20. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    Eerder omdat je de gordel kunt vastzetten in de leuning op de juiste hoogte.
     

Deel Deze Pagina