Contract niet verlengt in zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door unbelievablee, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unbelievablee

    unbelievablee Actief lid

    5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    Goedemorgen,

    1 september ben ik de ziektewet in gegaan bij mijn vorige werkgever. Dit door mijn bekken. Vanaf die tijd ook bij de fysio gelopen.
    Eind november is mijn contract niet verlengt en bleef ik in de ziektewet bij het UWV.
    Eind januari ging mijn zwangerschaps verlof in tot 17 mei.
    Nu heb ik al veel gesolliciteerd om te kijken of dat er een werkgever is die mij wilt aannemen om opbouwend te beginnen ivm mijn bekken. Zodra ze dit horen kappen ze meteen af.
    Nu wil ik me dus de 17e gaan ziekmelden door mijn bekken bij het UWV omdat mijn bekken langer de tijd nodig heeft om te herstellen.
    Moet ik hiervoor een brief van mijn fysio oid hebben?
    Ik ben 2 weken terug voor het laatst bij de fysio geweest, die zei doe het rustig aan. Ze kan niets voor me doen op het moment.
    Ik baal er zo van, maar werken gaat echt nog niet lukken. Ook dagelijkse dingen zoals de was en wandelen is nog echt niet prettig!

    Hoe gaat dit in zijn werk?

    Mvg
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Unbelievablee,

    Goed dat je gesolliciteerd hebt, om na je bevallingsverlof weer aan het werk te gaan!
    Je vraagt je nu af of je nog aanvullende gegevens nodig hebt, als je ziek meldt aansluitend aan je bevallingsverlof.

    Als je niet in staat bent om te werken (geheel of gedeeltelijk) dan meld je je de eerste dag na je bevallingsverlof ziek bij UWV. Hiervoor neem je contact op met onze klantenservice. De ziekmelding kan telefonisch. Indien de behandelaar van je uitkering meer informatie wil, dan nemen we contact met je.

    Ik wens je een voorspoedig herstel en een mooie zomer.

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     

Deel Deze Pagina