Cryo terugplaatsing januari/februari wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door CaDi, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Wie gaat er in Januari of Februari nog meer voor een cryo tp en komt gezellig meekletsen?
     
  2. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    hai @CaDi
    Ik slik nu progynova voor een TP in jan/feb. De vorige tp was in natuurlijke cyclus, maar dat was zoo snel voorbij. Dus nu even aankijken hoe we reageren op kunstmatig.
     
  3. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Wanneer ben je begonnen met de progynova?
    Wat bedoel je met snel voorbij in natuurlijke cyclus?
    Is dit voor jou eerste keer in kunstmatige cyclus?
     
  4. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Deze maand mijn eerste cryo tp dus klets graag mee. Ik heb twee cryos overgehouden na icsi. De eerste tp van de verse ebryo daar was ik zwanger van maar helaas gelijk miskraam.. Vandaag eindelijk ongesteld geworden dus gestart met progynova. Ik moet twee maal daags deze slikken. Maakt het nog uit op welke tijdstippen?
     
  5. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    @CaDi de verse poging was kunstmatig natuurlijk, daar werd ik zwanger van maar kreeg bij 10 weken een miskraam. De volgende poging hebben we in natuurlijke cyclus gedaan en die is niet blijven plakken, werd heel snel ongesteld voor mijn gevoel. Daarom besloten nu toch kunstmatig te doen, wie weet daardoor meer kans.

    Ik ben op 2 jan begonnen met de progynova en kreeg me er toch een koppijn van . Hoeveel cryos hebben jullie nog?

    @MarloesK85 welkom! Naar van de miskraam zeg. Hopen dat 2018 ons jaar wordt! Ik verdeel de 3 tabletjes over de dag. De ene dag wat korter op elkaar, maar weet niet of dat heel veel uitmaakt.
     
  6. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Fijn dat je mee komt praten! Jij hebt ook al het een en ander meegemaakt.
    Ik begin maandag de 15de met progynova. En ik start 5 dagen met 1 pil, dan 5 met 2 en dan 3 dagen met 3.
    Qua tijdstippen weet ik niet hoe precies nauw dat luistert. Ik zou het met 2 denk ik evenredig verdelen als dat lukt. Dat er ongeveer 12 uur tussen zit?
     
  7. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    #7 CaDi, 6 jan 2018
    Laatst bewerkt: 6 jan 2018
    @Cassie21 Ik heb nog 3 cryo's en jij? Ik heb wel eens gelezen dat uit onderzoek komt dat tp in kunstmatige of natuurlijke cyclus niets uit maakt qua slagingskans. Maar ik ben 2x zwanger geweest van verse tp en 2 cryo's in natuurlijke cyclus en die zijn niet blijven plakken. Dus ben nu wel blij het een keer kunstmatig te doen.

    Ik ga maandag de 15de starten met progynova. Dus over die hoofdpijn dat weet ik nog niet. Heb nu ook veel hoofdpijn maar zit nu nog aan de lucrin.

    Weten jullie al wanneer bms word gemeten?
     
  8. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    @CaDi heb ik ook gehoord en gelezen. Maar omdat de verse wel is blijven plakken is onze theorie dat de hormonen misschien toch extra ondersteunend zijn ‍♀️

    Wij hebben er ook nog 3.
     
  9. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Ja wie zal het zeggen. Ligt er misschien ook aan waarom je voor ivf/icsi in aanmerking komt. Waarom zit jij in de mmm?
     
  10. xxLinn

    xxLinn Actief lid

    10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Ik klets graag mee.
    Na een extra maand rust na de verse ICSI terugplaatsing starten ook wij in januari met een cryo terugplaatsing. Ik ga het wel in mijn eigen cyclus doen.
    Heb 12-01 de uitgangsecho, ik denk rond 18-01 de eisprong en dan een aantal dagen later de terugplaatsing.
    Wij hebben nog 12 cryo’s, hopelijk zit er daar een tussen die ons kindje mag worden :thumup:

    Wat doet progynova eigenlijk? Vergelijkbaar met utrogestan?
     
    Cassie21 vindt dit leuk.
  11. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    @CaDi Ik ga inderdaad om de 12 uur proberen. Wel apart dat ieder ziekenhuis weer een ander protocol heeft qua hoeveelheid slikken etc. Ik lees dat jij ook endometriose hebt en nu aan de lucrin zit. Ik heb dit ook 3 maanden gehad, ik vond het echt heel heftig. Had zoveel last van opvliegers, echt niet normaal. Hoe is dat bij jou? Merk je dat de endometriose minder wordt?
    @Cassie21 Wat rot dat je een miskraam hebt gehad. Ik duim er ook voor dat we allemaal dit jaar zwanger worden en blijven! Al zeggen mijn vriend en ik deze hoop al een aantal jaren uit:(
    @xxLinn Welkom! Wauw wat een mooi aantal cryo's, echt fijn! Daar moet er gewoon 1 tussen zitten!

    Ik moet maandag bellen met het ziekenhuis om een eerste echo te plannen. Ik besef net dat maandag 8 januari de eerste echo gepland stond door mijn zwangerschap na de vorige tp, de afspraak heb ik nog op papier, maar is natuurlijk afgezegd:( Dan zijn mijn vriend en ik ook 5 jaar samen, dus vond dat toen echt een mooie datum. Wat een rollercoaster aan emoties steeds zeg pffff.
     
  12. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    @MarloesK85
    12 is een mooi aantal zeg. Je zou toch zeggen dat daar een baby in spe tussen moet zitten.

    Volgens mij kan je progynova inderdaad vergelijken. Het doel is volgens mij inderdaad beide om baarmoederslijmvlies op te bouwen. Progynova gebruik je alleen oraal en utrogestan natuurlijk niet. Voor mij is de progynova ook nieuwe deze ronde.

    @MarloesK85, ik heb inderdaad 3x een lucrin injectie gehad die een maand werkte. De eerste maand viel het wel mee vond ik. Vanaf de 2e maand wel meer last gehad. Opvliegers met name in de avond eigenlijk en af en toe overdag. Maar ook wel humeurig merk ik en weinig zin om dingen te doen. Nou is bij ons 2017 ook een behoorlijke achtbaan geweest dus met name het psychische stuk vind ik pittig. Maar ik merkte door de lucrin duidelijk dat ik minder last had van buikpijn. Zoveel minder dat ik tegen mijn vriend zei dat als het zo zou blijven ik geen operatie wilde. Maar wetende dat als ik zou stoppen met lucrin de endo weer op zou spelen. De keuze om lucrin te gaan gebruiken was omdat ik eigenlijk 26/10 geopereerd zou worden maar uit MRI bleek dat ik DIE (diep-infiltrerende-endometriose) heb (of inmiddels had;)) waardoor de operatie met 2 maanden is uitgesteld. En de pil kreeg ik alleen maar migraine van dus dat was geen optie. En niks doen wilde ik ook niet omdat ik elke dag pijn had en als ik dan toch moest wachten. Dan dacht ik dat de Lucrin misschien de adenomyose ook rustig zou krijgen waardoor hopelijk nu meer kant op zwangerschap. Alles dubbelop, lucrin, operatie en kunstmatige cryo terugplaatsing.

    Het is ook bizar dat elk ziekenhuis een ander protocol heeft. Ik weet niet of het bij mij nu anders is omdat ik vanuit de Lucrin start met cryo en jullie vanuit een ''eigen cyclus''.
    Hoe ziet jou protocol eruit? Hoeveel dagen moet je slikken en hoeveel?
    Bij mij, 5 dagen 2mg, dan 5 dagen 2x2mg en dan 3 dagen 3x2mg en dan 6 dagen 3x2bolletjes utrogestan. Zou dan op cyclusdag 19 TP hebben en op dag 13 echo voor BMS meting.

    Je gaat helaas nog vaak geconfronteerd worden met je miskraam is mijn ervaring. Zo ben ik een fotoboek aan het maken en zie ik foto's van toen ik zwanger was.
    Ik probeer nu vooruit te kijken naar de komende terugplaatsing, heb echt weer zin om door te gaan. Augustus heb ik de laatste TP en miskraam gehad dus is alweer even geleden.
     
  13. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Dit berichtje is natuurlijk voor @xxLinn
    ;)

    @CaDi Bij mij hielp de lucrin ook goed tegen de buikpijn. De gynaecoloog wilde de condities het beste hebben voor de eerste ivf-poging. Ik heb niet superveel endometriose. Tijdens een kijkoperatie was er wat ontdekt op de blaas en darmen en een centimeter bij mijn baarmoeder. De pijn werd minder en vol goede moed aan de punctie en eerste ivf-poging begonnen. 6 eitjes gevonden, maar helaas...geen enkele bevruchting. Ik had het gevoel dat alles voor niks was, al die maanden in de overgang pffff. Dus in november mochten we verder met icsi en nu waren alle eitjes bevrucht! echt bizar hoe dat allemaal gaat. Maar merk dat ik steeds meer buikpijn krijg, hoe vaker ik ongesteld ben. En zere zware bovenbenen, waar ik echt moe van word.

    Wat is adenomyose eigenlijk?

    Ik moest op cyclusdag 1 starten met progynova 2mg 2 keer per dag, dat was gisteren. Rond cyclusdag 13 de echo, maar deze moet nog gepland worden en dan word er gekeken naar de dikte van het baarmoederslijmvlies en hoor ik de startdatum van utrogestan. En dan nog de spanning rondom het ontdooien van de cryo. MAar we gaan maar weer door he:thumup: Wat moeten we anders..:$
     
  14. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    ''Ken'' de meeste van jullie uit andere topics. Wil alleen even zeggen zet m op meiden! Hopelijk word 2018 jullie jaar. Knuff
     
    xxLinn, Cassie21 en CaDi vinden dit leuk.
  15. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik wacht op mijn eerste cryo-tp in januari/februari. Zou 1 januari ongesteld moeten zijn geworden maar tot nu toe nog niet, wel ondertussen wat bruine afscheiding dus verwacht het ieder moment. Progynova ligt klaar, utrogestan nog niet door wat problemen in de apotheek maar die neem ik na de eerste meting wel mee uit het ziekenhuis. Er liggen vier eskimootjes op ons te wachten dus hopelijk kunnen we nog even vooruit de aankomende maanden. Of mogen ze lekker blijven liggen omdat er eentje blijft plakken, nog beter.
     
    Cassie21 vindt dit leuk.
  16. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    @MarloesK85 haha thnx, dat stukje was inderdaad voor @xxLinn. Zo zie je maar wat al die hormonen met je doen XD.

    Ik merkte ook dat ik door 2x stimuleren, 2 puncties, 2 miskramen en alle menstruaties meer pijn kreeg. Daarom heb ik na de 2e miskraam gezegd nu wil ik een operatie. Ik liep mezelf gewoon voorbij. Wil zo graag een baby dat ik maar doorrende met alle pijnen. Op gegeven moment waren er misschien 5 'pijnvrije' dagen in de maand. Meestal moest ik zelfs 2 dagen thuis blijven rond mijn menstruatie.

    Gek he dat er dan gewoon geen bevruchtingen zijn zo'n eerste keer. Kan mij voorstellen dat je wereld dan even instort. Zeker als je daarvoor al 3 maanden overgang hebt gehad en maar zit te wachten tot je eindelijk mag.

    Adenomyose is endometriose in het spierweefsel van je baarmoeder. Dat is ook iets wat ze niet weg kunnen halen tijdens een operatie.
    De plekken waar jij de endo hebt had ik het ook, ik had 2 cysten in mijn linker eierstok van 5cm per stuk, mijn eierstokken zaten aan elkaar verkleeft en trokken mijn blinde darm en stuk darm naar beneden. Daarnaast zat mijn baarmoeder over 2 cm vast aan mijn blaas. Ook de ophangband van mijn baarmoeder zat onder de endo. En daarnaast had ik ook wat plekken op mijn middenrif. Soms kan ik niet geloven dat het nu weg zou moeten zijn.

    Toch komt de 13de dag echo wel overeen. Tegen mij zeiden ze dat het ontdooien tegenwoordig heel vaak goed gaat. Ik heb 2 cryo's gehad en zijn allebei goed ontdooit.

    @indy90, Thanks meid! Jij inmiddels 15 weken zwanger. Wauw wat fijn zeg! Hoop dat je een beetje kan gaan genieten nu! Geniet ervan!

    @Littlegirl1989, laat die menstruatie dus maar komen! Dan kan je weer verder. Wat zou het fijn zijn als de eerste straks gelijk blijft plakken! Spannend! Voor jou nu de eerste keer een cryo TP?
     
    indy90 vindt dit leuk.
  17. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Mijn man is verminderd vruchtbaar, maar toen we eenmaal in de MMM terecht kwamen bleek ik een vrij lage AMH te hebben.
     
  18. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Welkom ladies! Het gaan spannende weken worden, maar heb er ontzettend veel zin in. Ik verlang echt weer naar heg zwanger zijn. De wetenschap dat je over een paar maanden een kindje mag krijgen en vasthouden.
     
  19. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Heeft dan voor nu nog nadelen dat je een lage AMH hebt?
     
  20. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @CaDi klopt, eerste keer inderdaad. Wat een heftig verhaal vertel je zeg, jeetje!
     

Deel Deze Pagina