wat gebeurt er als de Clomid niet meer werkt?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chantje, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik kan deze vraag ook aan mijn arts stellen maar die zie ik maandag pas weer en ik vraag me af of er dames zijn die ervaring hebben met het volgende;

    Nadat 50mg en 100mg clomid niet aansloegen kreeg ik afgelopen januari/februari 150mg clomid. Hier kreeg ik een ei door en werd meteen zwanger.
    Helaas kreeg ik een miskraam.....
    Na mijn miskraam heb ik opnieuw 100mg clomid gekregen en dit werkte niet, nu heb ik een kuur van 150mg gekregen en dit werkt ook niet....
    Volgende ronde krijg ik 200mg clomid en ga natuurlijk hopen dat dit wel werkt...

    Maar wat zou na de 200mg clomid de volgende stap kunnen zijn?

    Heeft iemand een idee?
     
  2. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ik denk dat spuiten de volgende stap is....
     
  3. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Mijn gyn gaf mij nog 1 ronde met de clomid en wou dan overstappen op menopur spuiten.
     
  4. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    dankjewel voor jullie antwoorden!

    Ik ben op dit moment erg onzeker en bang, waarom zal spuiten dat wel werken?
     
  5. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Dat gevoel heb ik ook... en denk dat je het nt zo makkelijk meer kwijt raakt als je al zolang bezig bent, heb je ook steeds de idee waarom zou het nu wel lukken... maar er zijn er ons al zoveel op die manier voorgegaan dus dan mt het ons toch ook wel lukken !
    Ik wil je heel veel succes wensen ! En een knuf om de moeilijke momenten door te komen ! xxx
     
  6. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Chantje,

    Hormooninjecties zoals Menopur en Puregon zijn pure hormonen, die meteen effect hebben op je lichaam als je ze toedient. Clomid is een indirect hormoon, het is een chemisch gefabriceerd goedje, wat ervoor moet zorgen dat jouw lichaam zelf een bepaald hormoon gaat aanmaken. Maar omdat het niet lichaams-eigen is werkt dat dus niet altijd. Ik reageerde heel wisselend op de Clomid, soms wel, soms niet, steeds van dosis wisselen. Daarna overgestapt op Menopur-injecties en ik had werkelijk elke keer een eisprong! Met injecties heb je ook lang zoveel last niet van bijwerkingen. Ondanks het spuiten, had ik veel liever de injecties! Dus nog genoeg mogelijkheden als de Clomid niet aanslaat, hoor! Dat zal vast ook voor jou werken! ;)

    Succes ermee!

    Groetjes,
    Jippie
     
  7. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Stientje: bedankt voor jouw knuf! Heel lief!

    Jippie: ontzettend bedankt voor jouw duidelijke uitleg! En gefeliciteerd met jouw zwangerschap!
     
  8. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Mijn gyn vertelde me dat als 150 mg niet aanslaat je nog eens 150 mg krijgt met een bepaald iets wat ze ook aan suikerziektepatienten voorschrijven. Mocht dat niet werken dan ga je spuiten.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Elke gyn doet het weer anders, bij mij stelde hij een LEO behandeling voor, een laparoscopische operatie waarbij ze gaatjes in je eierstokken branden, kan alleen als je pco hebt. De kans bestaat dat na de operatie een eigen eisprong krijgt en anders beter reageert op clomid of evt. menopur e.d. En je hebt minder kans op overstimulatie, omdat je in het begin minder follikels hebt. Het wordt nog niet zo vaak gedaan, maar in mijn ziekenhuis hadden ze er erg goede ervaringen mee.

    Andere gyns schrijven inderdaad metformine voor, die werkt vaak goed, zeker samen met clomid. Of je gaat meteen over op spuiten.

    Bij mij is het dus de LEO geworden, stelde uiteindelijk niets voor (vond ik) en 10 dagen later was ik zwanger!

    Liefs en succes,
    Snoopy
     
  10. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Snoopy: dat is goed nieuws! GEFELICITEERD!

    Morgen heb ik een FM, dan hoor ik hoe we verder gaan....
     
  11. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Succes voor morgen dan maar!

    Groetjes,
    Jippie
     
  12. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hallo, ik heb ook clomid gehad. eerst 5o mg en toen 100 mg. maar niets hielp. toen heb ik ook de leo behandeling gehad. en ik ben nu aan het wachten of het werkt. ik heb ook pco. de dokter zei dat het bij ons ziekenhuis 100% slagingskans was. dus dat hij van alle patienten een eisprong heeft kunnen opwekken met de operatie. maar als het niet lukt begin ik ook met de spuitjes.
    groetjes van sjaan
     
  13. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    JAAAAAAAAAAAAAAAA!

    Een verassingsei!

    Vandaag was het cd 21 en er zat een ei van ruim 13mm!
    Dat hadden we helemaal niet verwacht! Donderdag moeten we terug komen...... deze ronde toch nog een kans!
     
  14. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    :D woehoe klussen klussen klussen!
     
  15. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij mij sloeg de clomid niet aan,dus ben toen gaan spuiten.. Helaas slaat dat ook niet aan dus ik krijg nu een LEO operatie

    xxx
     
  16. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Wat ik gister al dacht is vandaag door mijn arts bevestigd! MIjn ei is gesprongen! Gisteren had ik behoorlijk last van mijn buik, vage steekjes en pijntjes.... Ik had een ovulatietest gedaan en deze gaf 2 vette strepen! Vandaag bleek tijdens de FM dat het eitje er niet meer zat, alleen nog sporen van waar het eitje zat!

    Nou gelukkig hebben we ons best gedaan ;)

    15 augustus bloed laten prikken om mijn progesteron te checken en 2 weken wachten....
     
  17. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Heel veel succes ! Deze ronde wordt wellicht the lucky one ! :D 'k GA heel hard duimen !
     
  18. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Hoi chantje, wil je ff een hart onder de riem steken! je moet hoop blijven houden echt het komt zooooo goed met jou! Ik heb vanmorgen positief getest na mn 2e ronde 200mg! hoop voor jou dat het ook raak is! liefs, Denise
     
  19. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Stientje: dankjewel!! Ik heb nu voor het eerst een cyclusbanner! Ik ben er zo trots op! Eindelijk reageert mijn lichaam en voel me vandaag op en top vrouw! :)

    Denise: ik had het al gezien, gluur stiekem bij heel wat topics naar binnen..... maarre GEFELICITEERD!!! :thumup:
    Onwijs te gek! Mooie foto's heb jij!
     
  20. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    @chantje: ff off topic, ik probeer de poli te bereiken maar ze pakken niet op zijn ze soms dicht/met vakantie...?
     

Deel Deze Pagina