Cyste op of in de nier 20 weken echo.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door KellD, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Hallo meiden,

    Gister de 20 weken echo gehad, en één softmarker gevonden. Ze zagen bij de Rechter nier een cyste. Nou kon ze niet goed zien of het in de nier zelf zat of op de nier. Ze zag wel de aderen naar beide nieren lopen, (Densiteit nieren: normaal) dus ze verwacht dat de cyste op de nier zit. Of misschien wel in de buikholte. Ze kon er nog niks over zeggen, en moet dus voor een GUO naar het WKZ aankomende Donderdag. De cyste zelf is 1,9cmx3,3cm dus ook behoorlijk groot.

    Zijn er meer meiden die dit mee hebben moeten maken?
    Voel me er niet helemaal gerust onder, hoop zo dat het allemaal goed komt, er werd ons wel verteld dat er een kans aanwezig is dat deze cyste vanzelf kan verdwijnen. Maar dat mochten ze natuurlijk niet voluit spreken. Dit omdat ik nog de GUO moet ondergaan.
    Hopelijk weten we Donderdag meer, en mag het allemaal meevallen voor onze kleine man.

    Alvast bedankt,
     
  2. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Hè bah @KellD wat een onzekerheid! Succes donderdag
     
  3. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hey @KellD meid wat een vervelend nieuws! Ik hoop dat het meevalt en “alleen” een cyste is.
     
  4. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Och wat naar je hoopt natuurlijk in 1 keer op goed nieuws. Hopelijk wordt je donderdag alsnog gerust gesteld. Sterkte!
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Sterkte, geen ervaring mee maar hopelijk valt het mee!
     
  6. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Geen ervaring, maar wil je heel veel sterkte wensen. Ik duim dat het mee valt:)
     
  7. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Dankjewel meiden voor alle lieve woorden, wij hopen dat het ook mee valt . Vandaag de afspraak staan om 15:30 hopelijk staan we snel met een goed resultaat buiten, en kunnen we opgelucht adem halen. Vervelend dat het op 't einde v/d middag is, nu zit ik er constant tegen aan te hikken. Hopelijk mag alles mee vallen, ik zou het resultaat nog wel delen in dit topic. Wellicht kan ik iemand anders helpen in een onzeker situatie. Wish me luck!
     
  8. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Heel veel succes zometeen! Mijn duimen draaien!
     
  9. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    En??
     
  10. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Hi Meiden,

    Het is geen cyste nier, de cyste zelf zit ook niet aan de nier. Maar ze konden nu dus ook niet goed zien waar de cyste nou wel precies aan zat. Volgende week krijg ik weer een GUO 2 en dan hopelijk meer duidelijkheid , wat ze wel al konden zien is dat de cyste 2 mm is geslonken Ze hebben wel 3 meest onderliggende oorzaken (opties) besproken met ons. De cyste kan vast zitten aan de galwegen , darmplooi en buikschort van de darm zijn. Één van deze opties hoeft het niet 100% te zijn, het kan ook zomaar anders uitwijzen.

    Voor nu dus nog weinig duidelijkheid, het is in ieder geval niet levensbedreigends .. Dus onze zoon krijgt een eerlijke start, mits het de galwegen zijn zou hij direct na de geboorte geopereerd moet worden, dit omdat het noodzakelijk is.

    Zijn er nog meer meiden met deze ervaringen?
     
    Rosy90 en Jajo vinden dit leuk.
  11. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Nou nog weinig duidelijkheid, maar misschien wel wat opgelucht.
     
  12. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    @Jajo Geen duidelijkheid, maar ben wel blij dat de Cyste toch in twee dagen wat geslonken is. En dat er geen cyste in een orgaan zelf zit, hoogstens aan de buitenkant. Voor nu positief dus, maar volgende week Vrijdag weer een GUO en dan kijken ze verder, als ze nog niks kunnen zien dan krijg ik een MRI.
     
    Jajo vindt dit leuk.
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is toch nog best positief nieuws!
    Hopelijk is er snel meer duidelijk.
     
  14. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Update,

    GUO 2 ook weer gehad, de cyste is weer met 3 mm geslonken. En ze konden voor nu zien dat de Cyste niet aan de galwegen vast zit. Voor nu ziet alles er goed uit, en er is geen reden tot meer echo's en controles. De cyste is voor nu langzaam aan het afnemen, onze kleine man groeit heel erg goed. Voor de rest is hij uitermate gezond. Na de geboorte kijken ze nog of de cyste aanwezig is , (Als de cyste niet afneemt tussentijds) en het kan zomaar zijn dat de cyste vanzelf weg gaat als hij eenmaal geboren is. Dan zou hij wel geopereerd moeten worden. Maar voor nu alles positief dus. Volgende afspraak is de groei echo bij de 24 weken en daarna de groei echo bij de 30 weken.
     
    Jajo vindt dit leuk.
  15. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wat een fijn bericht! Kun je het een beetje loslaten nu en ben je gerustgesteld? Het klinkt allemaal heel goed:)
    Fijn nieuws zo voor het weekend!
     
  16. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Ik kan het nu wel meer met rust laten, ben wel wat gerustgesteld.. Maar heb automatisch wel bevestiging nodig van die kleine, als ik hem weer voel. Zo'n fijne ervaring als ik de kleine weer voel. ( Het is een lekker drukte makertje ik voelde hem al bij de 16e week - En nu zo'n 30 x per dag ) .. Heerlijk! Nu is het weer aankijken tot aan de 24 weken echo. Maar voor nu heerlijk genieten van de zwangerschap!
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  17. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Lieve meiden,

    Vandaag weer een echo gehad, en de Cyste is helemaal verdwenen! Wat een miracle. Dit hadden we zelf nooit durven hopen en of dromen. En ze vonden het in het WKZ ook heel wonderbaarlijk dat hij nu al helemaal verdwenen is. Onze dag kan niet meer stuk. Wel was mijn glucose waarde met 0.4 te hoog, minimaal dus. Moet voor één week mijn waardes opmeten met een thuis meter. Na één uur de hoge waarde te hebben van 0.4 te veel had ik een mooie waarde van 6.4 .. Dus ze vertelde me ook, dat het waarschijnlijk allemaal niet nodig is, maar zoals ze zeggen. Meten is weten.

    We zijn helemaal in de wolken, als klap op de vuurpijl. ;; Mijn man die geeft altijd een kus op z'n ''spierbal'' als hij wat goed/knaps heeft gedaan. ( als grap ) . Raad eens hoe onze kleine man zat tijdens de echo? Hij gaf zijn spierbal een kus, als in ; Kijk papa, ik kan het ook. De Cyste overwonnen.
     
    Beertje8, K00, Mississippi en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ah meid wat een geweldig nieuws! Geniet er van. Wel balen van je suiker, maar goed dat ze er nu achter komen, dan kunnen ze het goed in de gaten houden
     
  19. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Dankjewel meid, ik heb nu een thuismeter maar mijn waardes zijn heel erg mooi. Niks om me zorgen over te maken. Als ik bij de Diabeteloog verschijn zou hij het zelfde zeggen.. We zijn helemaal in de wolken, dat de Cyste helemaal verdwenen is, nu lekker genieten van de zwangerschap! Hopelijk gaat het met jou en de kleine ook goed.
     
  20. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Pfff, heb je verhaal even gelezen. Wat fijn dat het nu helemaal weg is.

    Dit is wel precies de reden dat ik al 2x geen 20 weken-echo heb gedaan. Bij deze 3e toch wel omdat er ook dingen kunnen zijn waar bij de geboorte gelijk ingegrepen kan worden maar dit heeft je wel een week of 5 enorme stress opgeleverd, wat blijkbaar voor niks was.

    Geniet van je zwangerschap! Zie ineens dat we maar 1 dag schelen.
     

Deel Deze Pagina