Cytotec pil vraag

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lelie89, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hoi meiden,

    Ik heb gisterochtend 4 cytotec pilletjes ingenomen om de miskraam op te wekken. En gedurende de dag begon ik bloed en stolseltjes te verliezen. Nu zag ik gisteravond voor het slapen ineens zo'n cytotec pilletje in de wc pot liggen. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Zouden die pillen na een hele dag niet allang opgenomen moeten zijn door mijn lichaam (aangezien ik wel bloed enzo begon te verliezen)?

    Ik zit te twijfelen om misschien toch de gynaecologie afdeling van het ziekenhuis te bellen om te vragen of ik alsnog die andere 4 pilletjes in moet nemen of niet... Iemand hier ervaring mee?
     
  2. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Hoi, wat naar dat je een miskraam hebt. Ik heb curettage gedaan, maar moest van te voren ook 4 cytotec pillen inbrengen, bij mij kwam 2 dagen na de curettage nog zo een pilletje ook in de wc terecht.

    Zou bij twijfel gewoon het ziekenhuis bellen hoor. Veel sterkte meis
     
  3. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    ik had eerst 4 pillen ingebracht , 3u later nog eens 4 en 19u na eerst ingebrachte pillen is vruchtje afgekomen.
    Sterkte
     
  4. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Gebeurde bij mij ook,eerste keer werkten de pillen,bij de 2e missed arbortion uiteindelijk gecurreteerd omdat ze niet werkten.
    Als ik trouwens had geweten bij de eerste keer hoe relaxed het was om onder narcose te worden gecuretteerd had ik dat wel meteen gedaan ipv dat gedoe met die pillen.
    Veel sterkte en een knuffel!
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Het omhulsel kan later eruit komen, kan gebeuren. Wel wordt meestal 2x 4 pillen meegegeven (24 uur erna nogmaals 4 inbrengen), dan is de kans het grootst dat je daarna schoon bent. (Hier uiteindelijk 3x nodig geweest helaas).
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    En heel veel sterkte trouwens! Is vreselijk om mee te maken. Hopelijk ben je wel gewoon schoon.
     
  7. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb ook twee keer 4 pilletjes meegekregen maar ze zeiden tegen mij dat als de eerste keer niks had gedaan of naar mijn idee niet genoeg dat ik de andere 4 moet innemen. Daar twijfel ik nu dus ook over omdat het naar mijn idee wel iets heeft gedaan of doet maar ik weet niet of dit genoeg is, als je snapt wat ik bedoel.:p

    Bedankt voor de reacties! Het is dus in ieder geval niet vreemd om zo'n pilletje in de wc te zien liggen. Ik kijk het denk ik wel gewoon aan want ik heb nu nog wel af en toe krampjes dus misschien is het nog niet helemaal klaar.
     
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou ze wel nemen. Er kan altijd wat weefsel of bloed achter blijven. Als er niets is achtergebleven doen de pillen niet zoveel meer. Anders kan t zijn dat je later alsnog weer moet beginnen. (Maar dat moet je natuurlijk zelf ook zo voelen :) ). Wanneer moet je terug voor controle?
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Na een aantal uur vond ik de pillen ook altijd in het toilet.

    Ik zou zeker een 2e dosis nemen, meestal komt er dan nog meer los. Ik moest deze altijd na 24 uur inbrengen.

    Sterkte!
     
  10. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Over drie weken naar het ziekenhuis maar ik zou eventueel al eerder bij mijn verloskundige kunnen gaan om te kijken of alles schoon en rustig is. Als dit het geval is, kan ik de afspraak in het ziekenhuis afzeggen, zeiden ze. Scheelt in ieder geval qua reistijd (ziekenhuis zit niet in mijn dorp, vk wel).
     
  11. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Heb voor de zekerheid toch wel het ziekenhuis gebeld en die zeiden ook dat ik het toch voor de zekerheid nog een keer moest innemen ook al is het meer dan 24 uur later. Dus dat heb ik zo net ook gedaan.

    Bedankt voor alle reacties!
     
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Oh bij mij wilde de gynaecologe echt zelf kijken. Schijnt toch weer een aparte kijk nodig te zijn. Ze heeft toen ook gekeken bij mijn eileiders of er weer activiteit was etc. Maar ik had ook wel een extreem rampscenario. Ik duim voor je dat alles snel goed is!
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Succes! Neem meteen dosis paracetamol en een kruik mee :)
     
    Lelie89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina