De juiste schoenen vinden.

Discussie in 'Verzorging' gestart door mama en zoon, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama en zoon

    mama en zoon Bekend lid

    27 jan 2017
    740
    209
    43
    Hai meiden onze zoon van 16 maanden kan al een behoorlijke tijd lopen en in het begin hebben we bunnies gekocht met flexibele zool bij een schoenenzaak die ons echt goed geholpen heeft met aanmeten etc. Toen had hij al een cm verschil tussen beide voetjes. Inmiddels zijn wij erachter dat hij met 1 voet naar binnen loopt en scheef in het schoentje staat.
    Dus nu andere schoenen. Ik kwam via via uit bij dokter visser schoenen. Dus afgelopen zaterdag naar Scapino geweest maar dat viel tegen. Wel weer goed geholpen met opmeten etc, maar we kwamen er niet uit. Of de schoenen waren veel te stug of hij flapperde erop omdat ze te groot waren voor de ene voet die korter is.
    Vandaag weer terug naar een ander filiaal. Hier opnieuw meten en toen kwamen we weer bij een andere maat uit.... zucht. En hier wordt ik dus niet goed van. In de bunnies maat 22, op dat meetplateau maat 20/21, dr visser maat 21 en vandaag ineens 22..... arghhhh.
    Nu heb ik het idee dat ik weer van voor af aan kan beginnen. Zijn er schoenenzaken waar ze er wel ECHT verstand van hebben?
    Ik woon in regio Alkmaar.
    Heeft iemand een tip of idee?
     
  2. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Een maat verschil kan wel hoor. Ligt aan het merk. Zo past mijn zoom niet meer in een 22 timberland maar wel in 22 bunnies. Ook lopen de maten van flexibele schoentjes anders dan de 'normale' kinderschoenen.
    Tegen mij zeiden ze dan ook bij de winkel; passen en niet zomaar uitgaan van een maat.
    Dat er tussen het meetplateau en daadwerkelijke schoenen een maat verschil zit is ook niet zo raar, aangezien een kind een cm nodig heeft voor het goed afrollen van de voet. Deze wordt op het meetplateau niet meegerekend.
    zelf zit ik ook altijd ergens tussen 37.5 en 39. Dat verschilt bij kinderschoenen net zo.

    Ik denk alleen wel dat als er een centimeter verschil zit tussen de voeten van je zoon de komende tijd wel even zoet bent met schoenen. Veel voeten groeien tot een jaar of 2-3 niet gelijk maar een cm is wel vervelend qua schoenen kopen. Je kunt hoogstens kiezen voor een schoen waarbij de ene voet dus 1cm over heeft en de andere 0.5 cm ivm de plek welke over moet blijven tussen teen en schoen. En anders 2 maten (maar dat is wel een dure grap)

    Naar binnen lopen is overigens ook niet zo heel raar bij jonge kinderen. Net zoals het hebben van x-benen, dan o-benen, dan weer x-benen en dan rechte benen. Het hoort bij de ontwikkeling van het kind. Zou hier geen 'speciale' schoenen voor gaan aanschaffen nu je kindje nog zo jong is. Kijk eerst of dit nog bij trekt.

    Ben je al terug geweest bij de winkel waar je zijn eerste schoentjes hebt gekocht? Als ze daar zo goed hebben geholpen. Ik woon in het zuiden van het land dus qua winkels kan ik je niet helpen.

    Verder zou ik wel weer voor bunnies, shoesme of soortgelijke schoenen gaan. Dit zijn erg goede schoenen (voor ieder kind) maar als je kindje echt zo scheef staat zijn dit in ieder geval schoenen met een goede hak en je kunt bij deze schoenen zelf ook makkelijk bijhouden of ze te klein zijn geworden (voetafdrukje aan de binnenkant. Als je deze eruit haalt kun je precies zien tot waar je voeten van je kind mogen groeien als je hem erop zet).

    Edit; als de 'normale' kinderschoenen nog niet prettig zijn heeft shoesme op een extra lijn qua flexibele zool.
     
  3. mama en zoon

    mama en zoon Bekend lid

    27 jan 2017
    740
    209
    43
    Super bedankt voor je antwoord.
    Ik kreeg van de verkoopster van scapino te horen dat de bunnies met flexibele zool echte babyschoenen zijn zonder enkele steun en dat hij allaaaaaaang toe is aan schoenen met harde zool. Dus daarom begon ik ook te twijfelen.
     
  4. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Snap ik, enorm vervelend ook als je allerlei adviezen krijgt die het beste uitkomen voor de verkoper.
    Harde zool zeggen ze omdat de 'babyschoen' inderdaad op ten duur niks meer toevoegd als er goede stappen worden gezet. De harde zool voor een kind moet nog steeds dubbel te klappen zijn omdat dit het beste is voor de afwikkeling van de voet. Hebben ze ook van bunnies.

    Shoesme heeft daarnaast een schoen die 'extreme flex' heet. Hierbij heb je wel een schoen met een sterke hak maar met een net wat flexibelere zool als een gewone schoen.
    Wat het beste is voor je zoontje kan ik zo niet invullen maar als hij echt moeite heeft met een normale zool kan je er voor kiezen. Exteme flex is niet leefrijdgebonden o.i.d. met je 2-3 jaar kan je hier bijvoorbeeld ook nog op lopen als beter is voor je voeten.

    Hier zijn we wel van baby schoen meteen overgegaan naar normale kinderschoen omdat onze zoon hier goed mee kon lopen. Wat ik wel echt aanraad is niet voor een sportschoenen of stoffen gymp te gaan (vans, all stars, British knight e.d.) deze geven heel weinig steun bij de hak en kunnen ze maar erg kort op lopen.

    Ik heb op de schoesme site eens gekeken voor schoenenwinkels regio alkmaar. Dan kan je eens kijken naar het verschil tussen de Exteme flex en de normale zool;

    Waardijk Schoenen
    Langestraat 98
    1811 JK Alkmaar
    Nederland
    072-5114638

    ziengs
    laat 189
    1811EG Alkmaar
    Nederland


    Hatshoe
    Laat 119
    1811 ED Alkmaar
    Nederland
    072-5202718

    Jottem kinderschoenen
    Stationsweg 76
    1851 LM Heiloo
    Nederland
    072-5333789
     
  5. mama en zoon

    mama en zoon Bekend lid

    27 jan 2017
    740
    209
    43
    Super bedankt voor je goede adviezen! Door de verbouwing van het forum vergat ik dit topic helemaal.
    Wij gaan aankomend weekend even kijken in Alkmaar. Mijn schoonzus heeft goede ervaringen met waarddijk zei ze.
     
  6. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Super typisch! Gisteren zomerschoenen gaan kopen voor mij zoon en, ja hoor!, zijn ene voet een 1cm langer dan de ander :p moest meteen aan je topic denken.
     

Deel Deze Pagina