De pleisterpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door annick1984, 7 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Is dit het goede forum?

    Ik kan het ook aan mijn huisarts vragen, maar vraag het hier eerst aan de ervaringsdeskundigen?

    Ik denk erover om de pleisterpil (of hoe noem je die variant) te nemen.
    Wil niet elke dag aan het slikken hoeven te denken (na geboorte van oudste heb ik welgeteld misschien 5 pillen geslikt. Ik vergat ze steeds en heb ze toen maar afgeschaft - vriend wist daat overigens van!), maar wil wel beschermd zijn.
    Hoe zit dat precies? Wanneer begin je daarmee? Werkt het als de "gewone" pil, "1e pil op 1e dag na menstruatie"? Of kan je hem op elk willekeurig tijdstip opplakken?
    En ervaringverhalen zijn ook welkom.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je kan beginnen wanneer je wil, maar moet dan geloof ik de eerste week nog condooms gebruiken - net zoals bij de orale pil zeg maar. Starten op dag 1 van je menstruatie = meteen veilig.

    Ik vond de pleister echt heel fijn! Het is dat ik alleen nog maar de minipil mag, anders ging ik weer aan de pleisters!
     
  3. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Hier ook goede ervaring met de pleister. Enige nadeel vond ik dat ik hem niet door kon plakken als ik een menstruatie wilde overslaan. Volgens de bijsluiter kan het wel maar ik werd dan gewoon ongesteld..
     
  4. Jolandaa

    Jolandaa Actief lid

    14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Blijft de pleister goed zitten? Ook met een douche beurt?
     
  5. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Ik heb ze ook gehad maar ben er heel snel weer van af gestapt, mijn huid raakte ontzettend geïrriteerd van constant pleisters dragen.
     
  6. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik vond em helemaal geweldig. Totaal geen last van gehad. Pleister blijft perfect zitten, ook als je meerdere keren per week zwemt en elke dag lang in bad gaat. Voor mij de ideale oplossing! Elke week op een vaste dag/vaste tijd wissel je de pleister en na 3 weken een stopweek.

    Alleen.... Ik ben uiteindelijk wel zwanger geraakt door de pleister, maar dat had me ook kunnen gebeuren met de pil. Bij een volgende keuze voor anticonceptie ga ik weer voor de pleister denk ik. Of geheelonthouding :roflmao:
     
  7. Jolandaa

    Jolandaa Actief lid

    14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    Haha manlief word hier niet blij van geheel onthouding :roflmao:.

    Word er wel beetje bang van dat je er zwanger door bent geworden is dat omdat je niet optijd verwisseld had?
     
  8. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Nee, ik ben juist heel secuur met anticonceptie. Denk gewoon domme pech.
     

Deel Deze Pagina