De zoveelste dip

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Margha, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.949
    25
    48
    vanaf het begin loopt het al niet zo gesmeerd iig niet zoals bij mijn oudste 2. In de kraamweek al griep die wel 3 weken duurde. Met daaropvolgend 2 keer buikgriep. De groei is niet optimaal maar wel voldoende. Vandaag op het bureau geweest en Lijntje buigt steeds wat meer naar beneden. Sinds een aantal weken krijgt ze bijgevoed met kunstvoeding, meestal maar klein flesje maar ook niet dagelijks. Nu helaas ook nog ongesteld geworden waardoor ze erg hongerig is en haar dus meer kv bij geef. Denk dat dit te maken heeft met een slecht begin helaas. Twijfel wel om helemaal te stoppen of gewoon door te gaan en dan blijven aanvullen net kunstvoeding. Afgelopen 2 nachten kwam ze ook weer vaker terwijl ze al heel lang 6 a 7 uurtjes doorslaapt.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.613
    113
    Vrouw
    Nja zolang je blijft bijvoeden met KV gaan je borsten natuurlijk nooit meer aanmaken..

    Dus eigenlijk moet je ewoon aanleggen, aanleggen en nog meer aanleggen
     
    sweetL en Shakes vinden dit leuk.
  3. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.949
    25
    48
    Ja wat denk je dat ik dat niet heb geprobeerd!! Dit is niet mijn eerste kindje die ik voed. Mijn eerste kreeg 1 jaar. Dit liep terug omdat ik zwanger was en de 2e 15 en een halve maand. Op een gegeven moment moet je toch wat als je kindje hongerig is en niet optimaal groeit.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al wisselvoeden geprobeerd? Borstcompressie? Fenegriek?
     
  5. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.949
    25
    48
    Ja klopt alle 3. Drink ook de borstvoedings thee van weleda. Denk eerlijk gezegt dat de griepen in het begin meespelen en zou het kunnen dat te weinig rust met werken en 3 kinderen ook meespeeld. Ben soms duizelig van de moeheid.
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.613
    113
    Vrouw
    Jemig.... sorry hoor


    Succes
     
  7. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.949
    25
    48
    Sorry maar vond je reactie nou ook niet erg bemoedigend......

    Als ik een paar dagen vrij ben gaat het weer beter met de productie maar als ik dan een paar dagen heb gewerkt dan dipt hij gelijk weer. Kolf meestal 110cc, zit dan 4 uur tussen en ze krijgt 150cc mee naar de oppas.
     
  8. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Is er niet juist rond 6 maanden weer zo een sprong dat ze alleen maar honger lijken te hebben en je denkt “jemig, ik heb niet genoeg??!!”

    Ik merk het ook hoor nu met 5,5 maand. Hij is 6,5 kilo denk ik. Krijgt 3x 170 CC mee naar de crèche. Ik kolf er 2,5 voeding voor terug. Het helpt wel als ik een dagje tussendoor de voedingen extra kolf of hem een keer extra aanleg.
    Oh en ‘s nachts ineens om 2 uur weer een voeding terwijl hij doorsliep...!

    Maar dacht ook echt ergens gelezen te hebben dat rond 6 maanden echt een grote groeispurt is waar veel moeders denken t komt niet meer goed!! Weer vaker nachtvoedingen enzo.
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ondanks dat ik geen borstvoeding heb gegeven wil ik zeggen dat dit heel herkenbaar is. Rond de 6 maanden kwam ze hier ook gerust 3x per nacht, terwijl ze sinds 3 maanden al een tuk maakte van 21.00-4.00/5.00. lk geef dus flesvoeding en zou niet stoppen voor de nachtvoedingen. Verder heb ik er geen verstand van, je hebt al veel goede tips gehad, je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Als het voor jou klaar is is het klaar. Kan je het nog opbrengen om door te gaan dan is elke dag er 1. ;)
     
  10. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Doe wat jou rust geeft. Zo te lezen heb ne aardig wat ballen in de lucht te houden ... minder werken, bijvoeding, doorgaan, stoppen, maakt niet uit. Jij moet het doen. Jij moet het willen, en kunnen. Mogelijk geeft je lichaam aan dat het even genoeg is, en dus niet de prioriteit ligt bij melk maken. Als je andere kids als zo lang hebt gevoed, vind ik het bijzonder dat je nu vaak dips hebt, te zij je geen goed beleid hebt maar dat lees ik niet ;)
    Kortom doe wat jij nodig hebt, heel egoïstisch maar wie weet zit daar de rust voor jou in, en misschien meer melk voor je kleintje.
    Dikke knuffel, want soms is het pittig
     
  11. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.949
    25
    48
    Iris bedankt voor je lieve bericht. Ik ga gewoon zo door. Momenteel weer een keelontsteking met koorts. Ga vanmiddag naar de huisarts, helaas 1,5 week terug ook al. Als ik kolf ziet de melk er heel licht en waterig uit. Zit niks anders op dan kunstvoeding bijgeven.
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hoe de melk eruit ziet zegt niks over de voedingswaarde. Met deze temperaturen wordt de melk sowieso wateriger, past zich namelijk vanzelf aan.
    Enne, los maar eens suiker op in water, ziet eruit als water, maar zit vol calorieën.
     
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Licht en waterig is volledig normaal bij deze temperaturen. Dat zegt niets over de voedingswaarde ervan.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina