Deet 30%

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SMJD, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Over 5 weken gaan wij met vakantie naar Kos. Tegen de muggen gebruiken wij meestal deet. Mijn vriend is allergisch en krijgt mega muggen bulten. Als hij zich inspuit dan komen ze op mij af.
    Ik las dat je tijdens de zwangerschap 30% deet mag gebruiken.
    Maar heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik bij kinderen? Mijn dochter is 2,5 jaar en ik lees tegenstrijdige berichten of het nu wel of niet mag... Volgens de website van de GGD Rijnmond mag het wel, max 30%
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou het zelf niet doen, volgens mij word deet afgeraden bij zwangere vrouwen en ik denk ook kinderen.

    Wij hebben citronella spray, van het reformhuis. Helpt perfect.
     
    SMJD vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik reageer ook altijd heftig op muggen, vooral in het buitenland. Las ook dat je als zwangere tot 30% mag gebruiken, maar wilde het toch liever niet.

    Ik heb afgelopen vakantie een natuurlijke spray gebruikt van care plus (zonder deet). Ben 1 keer door mijn kleding heen gepikt (had dunne legging aan waar ik niet op gesprayd had), maar voor de rest werkte het super!
     
    SMJD vindt dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Waarom weet gebruiken als het niet nodig is? In Kos zijn (nog) geen malariamuggen, op het vaste land van Griekenland waren maar 4 malaria gevallen dus ook niet noemenswaardig.
    Beter is het om gewone anti muggen spray te gebruiken en anders de natural spray, deze heeft de zelfde werking als deet.
    Maar als jouw vriend vaak een allergische reactie op muggenbeet krijgt lijkt het mij sowieso verstandig om wat anti allergie tabletten mee te nemen, deze kan je los in de supermarkt kopen en iets sterkere kan je huisarts voorschrijven.
     
    SMJD vindt dit leuk.
  5. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Avon SkinSoSoft werkt als een tierelier en zonder chemische zooi. Ruikt lekker ook nog! :thumup:
     
    SMJD vindt dit leuk.
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Heb persoonlijk op Kos nooit deet gebruikt.
    Totaal geen last gehad van muggen, terwijl ik normaal snel geprikt wordt.
     
    SMJD vindt dit leuk.
  7. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Sorry ts, breek ff in! Zit met een soortgelijke vraag. Mag bovenstaande ook voor mijn zoontje van 1? Kan ik nergens vinden.
     
  8. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    @Ballon Ja geen probleem, die van mij gebruiken het al al van baby af aan hier in de tropen. Je moet wél de juiste variant kopen:

    https://bestelavon.nl/product/skin-so-soft/
     
  9. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    SKIN SO SOFT DRY OIL SPRAY

    Deze dan he? Bestel ik hem zo meteen! Thnc!
     
  10. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je link doet het niet, maar als je die van mijn plaatje bestelt komt het goed! :thumup:
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb gehoord dat deet niet mag bij zwangeren.
    Ik heb muggenspul van etos eigen merk. Werkt prima!
     
    SMJD vindt dit leuk.
  12. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    De echte tea tree oil. Werkt echt super goed
     
    SMJD vindt dit leuk.
  13. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Ik zou zelf geen deet gebruiken voor Kos.
    Bij de action verkopen ze super goed spul tegen muggen, zonder deo. Zit in een soort deo bus en is wit met rood. Kost 3,99 of 4,99. Je spuit het ook als alsof je deo op spuit. Werkt perfect!
     
    SMJD vindt dit leuk.
  14. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Klopt hij gebruikt dan ook de anti allergie tabletten en dus deet omdat hij aangevallen word. Normaal wordt ik niet geprikt maar als hij dus deet op heeft dan komen ze op mij af haha
     
  15. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij heb ik vorig jaar inderdaad iets van Care plus voor mijn dochtertje gehaald ligt mij bij... Zal eens kijken.
    Voor mijzelf ook genoeg alternatieven die ik kan bekijken, top!
    Muggen spray met deet is wellicht ook niet echt nodig nu. Voorgaande jaren stonden we op de camping bij het water en dit keer in een hotel...
     
  16. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Toen wij 2 jaar geleden naar frankrijk gingen was ik ook zwanger. Ik word ook altijd lek geprikt en keer zo erg dat ik me vakantie er voor moes afbreken (ze zaten onder me voet wat een verschrikking was dat) dus ja ik wilde ook goed voorbereid zijn.
    Ik heb toen nagevraagd bij de vk weet ik nog. Die zei dat deet inderdaad niet mocht. Maar als je het toch per ongeluk gebruikt t alleen schadelijk is in het 1e trimester. (die was ik toch al voorbij) dus ja ik dacht ik probeer uiteraard eerst degene zonder deet en als t weer zo erg is dan toch die met deet maar. Gelukkig was dat niet nodig want het viel erg mee met de muggen daar toen.
    Me dochter was toen bijna 3 en die mocht toen wel de lichtste versie van deet (vanaf 3 jaar was dat). Maar ik zag vorig jaar al dat dit was bijgesteld en nu mogen kinderen pas vanaf 12 jaar. Waarom dat is geen idee..? Ik zou voor voor je dochter inderdaad een muggenspray zonder deet halen. Succes! Ik hoop voor je dat het mee valt!
     
    SMJD vindt dit leuk.
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je mag Deet gewoon gebruiken tijdens zwangerschap en ook voor kinderen mag het worden gebruikt.
    Bij kinderen vanaf 2 jaar mag je gewoon 20-30% gebruiken en zoveel mogelijk het lichaam bedekken en enkel de onbedekte delen insmeren.
    Geldt ook voor zwangeren en bij voorkeur niet tijdens het 1ste trimester omdat daar geen onderzoeken naar zijn gedaan en niet meer dan 1 applicatie per dag.
    Je kunt ook wat deet op het beddengoed aanbrengen als je het geen prettig idee vindt.
    Wanneer je airco in je hotel hebt zal je mogelijk geen enkele mug zien.
    Hier is de jongste ook extreem allergisch voor muggen en we komen net terug uit Portugal maar door de airco geen mug in huis gehad. Scheelt echt enorm.
     
    SMJD vindt dit leuk.
  18. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Kreeg laatst het advies absoluut geen DEET te gebruiken bij kinderen. Onze zoon is 5!
    Je hoort dus wel erg veel tegenstrijdige dingen.
    Ik zou persoonlijk dus geen risico lopen en geen DEET gebruiken.

    Ps alvast een fijne vakantie !

    Hoop dat Kos dan goed is bijgekomen vd aardbeving.
     
    SMJD vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

    Van wie kreeg jij dit advies?
    Ik geef werk gerelateerd reisadviezen en volgens protocol mag het gewoon worden gebruikt bij kinderen vanaf 2 jaar en dit is volgens het LCR.
     
    SMJD vindt dit leuk.
  20. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Bij de Etos.
     

Deel Deze Pagina