Derde zwangerschap in 4 maanden (na 2 miskramen)

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Unexplainable, 8 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unexplainable

    Unexplainable Actief lid

    15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    #1 Unexplainable, 8 sep 2018
    Laatst bewerkt: 8 sep 2018
    Hi allemaal,

    Na in juni zwanger te zijn geraakt en een miskraam te hebben gehad in juli, ben ik direct daarna weer zwanger geworden en helaas is dat ook vrij snel mis gegaan. 8 augustus de laatste (tweede) miskraam gehad en afgelopen donderdag had ik voor de derde keer in 4 maanden een positieve test in mijn handen gehad. Ik zou vandaag of morgen mijn menstruatie moeten krijgen en dus zo'n 4 weken zijn, maar ik kan wel huilen. Ik heb al een gezonde dochter van 3 jaar, maar door de twee miskramen kan ik moeilijk positief blijven. Daarbij komt ook dat ik sinds de test last van krampjes heb, niet mega erg maar wel vaak aanwezig.

    Hebben jullie na meerdere miskramen (achter elkaar) toch een gezond kind gekregen, en ook krampjes gehad? Ik heb maar steeds in mijn hoofd dat ik statistisch gezien verhoogde kans heb op weer een miskraam, dus ben mezelf geloof ik al voor aan het bereiden op het ergste.
    Positieve verhalen zijn welkom.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb 8 miskramen gehad voor ik mijn zoontje kreeg. Die krampen horen gewoon bij een prille zwangerschap, ik had ze ook. Alle keren als ik zwanger was.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, hoop dat je langzaamaan wat vertrouwen krijgt.
     
  3. Unexplainable

    Unexplainable Actief lid

    15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Jeetje.. 8...hoe heb je dat psychisch verwerkt Onderzoeken gehad als ik vragen mag? Gelukkig wel een gezonde zoon nu.
     
  4. Loes87

    Loes87 Actief lid

    29 jan 2015
    180
    145
    43
    Voor mijn eerste zoon heb ik ook twee miskramen gehad. Bij de zwangerschap van mijn zoontje was ik ook heel onzeker in het begin, bij ieder krampje angst en ook steeds bang om bloed te zien. Maar hier is het de derde keer helemaal goed gegaan. Hoop voor jou ook op een mooie plakbaby!
     
    Unexplainable vindt dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Alle onderzoeken gehad, incl kijkoperaties. Geen oorzaak gevonden dikke pech aldus de gyn.
    Psychisch was het zwaar, maar op de één of andere manier ging het ook wennen. Na de 3de miskraam was ik niet eens meer blij als ik zwanger was, maar ik dacht: "daar gaaan we weer"
    Maar ik zei steeds tegen mezelf : ooit moet het eens goed gaan. En gelukkig ging het de laatste keer goed.
     
    Unexplainable vindt dit leuk.
  6. Unexplainable

    Unexplainable Actief lid

    15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Verloskundige maakt zich geen zorgen over de kramp, denkt dat het de darmen zijn die opspelen. Morgen toch even naar de huisarts om te laten kijken. Ben benieuwd.
     
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hier ook zes miskramen gehad voordat deze bleef zitten. Ook onderzoeken gehad (je kan dat lezen in mn blog als je zou willen).

    Ik heb veel contact met vrouwen die meedere miskramen hebben gehad ook had geboorte(s) van 1 of meerdere kindjes en daarna weer succesvol zwanger werden. Ik hoop dat deze blijft zitten meis, eerste trimester is nu extra zwaar voor jou. Hopelijk over een paar weken een mooie echo❤️
     
    kleineM en Unexplainable vinden dit leuk.
  8. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Succes moppie. Ik heb na 1 ma en een gezonde dochter, afgelopen jaar 3 miskramen gehad in okt 17, dec ‘17 en maart ‘18 en nu toch zwanger. Ik geloofde er ook niet meer in.. maar het kan echt, knuffel het is gewoon zwaar
     
  9. Unexplainable

    Unexplainable Actief lid

    15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    [​IMG]
    Echo gehad vandaag, vruchtzakje en dooierzakje zagen mooi uit, klopt bij deze termijn. Volgende week donderdag terug en dan hopelijk kloppend hartje.
     
    K00, kleineM, TigerAngel7 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    ik herken het gevoel, alleen dan iets anders. 1e x zwanger miskraam bij 11+5 wkn 2e x zwanger erg onzeker waardoor k vroege echos kreeg wat meer zekerheid gaf, gelukkig zat alles goed en heb ik nu een gezonde peuter van 2. We hebben een wens voor een 2e kindje. weer een miskraam met 9+3 en nu weer gelukkig gezond zwanger. heb ook veel onzekerheden gezegen en na 2 goeie echos ging k het pas geloven en kan ik er van genieten.

    jou echo ziet er mooi uit, en hoop en duim voor je dat je volgende week een mooie echo gaat zien met een kloppend hartje
     
  11. MoMo0883

    MoMo0883 Actief lid

    23 mei 2018
    219
    112
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd. Hopelijk heb je volgende week weer een mooie echo en blijft deze kleine lekker plakken tot hij of zij voldragen is.
     
  12. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja hier net zo.
    2 vmk achter elkaar. Daarna meteen weer zwanger geworden. Nu 27 weken zwanger.
     
    Unexplainable vindt dit leuk.
  13. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Hier exact zo... 3 keer zwanger in 4 maanden. Eerste keer was april. Nu 9 weken zwanger van de derde zwangerschap op rij. Het doet je heel wat. Het gaat zo snel ook allemaal waardoor je van de ene emotie in de andere schiet steeds. Sterkte! Ik hoop voor ons beide dat 3 keer scheepsrecht is!
     
    Unexplainable vindt dit leuk.
  14. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Hier ook zo gegaan tussen nr.1 en nr. 2.
    Gelukkig bleef het bij 2 mk en kwam nr. 2 na 40 weken gezond op de wereld. Wel tussentijds last gehad van krampen en ook wat bloedverlies. En erg weinig van de zwangerschap kunnen genieten... (mijn tip: probeer toch te genieten als het je lukt want het is zo snel voorbij!) Hoe gaat het nu met je?
     
  15. Unexplainable

    Unexplainable Actief lid

    15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Vorige week mooie echo gehad met een goed kloppend hartje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Miltje, momim, MoMo0883 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. 1986cindy

    1986cindy Bekend lid

    24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Goed nieuws gefeliciteerd :)
     
    Unexplainable vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina