bruinen zonder zon

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sarah, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah

    sarah Actief lid

    10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi hoi!

    Hier een heel stom vraagje waarschijnlijk!
    Mag je bruinen zonder zon smeren als je zwanger bent? lijkt me nog altijd gezonder dan de zonnebank, maar geef echt licht in het donker ;)

    lieve groetjes sarah
     
  2. Que

    Que Niet meer actief

    Zover dat ik weet wel. Het komt niet in je bloedbaan terrecht. Maar je kan toch best een beetje in de zon zitten?? Als je je gezicht er maar uit houd en niet uren gaat zitten dacht ik.......
     
  3. Lola86

    Lola86 Fanatiek lid

    12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    ....en goed insmeren met zonnebrandcreme. Ik heb stiekem ook in de zon gezeten dinsdag (met factor 30 op)
     
  4. Que

    Que Niet meer actief

    Ik heb vandaag al de hele dag buiten gezetten 8). Af en toe naar binnen om af te koelen ;)
     
  5. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik ben inmiddels 35 weken onderweg in mijn zwangerschap en heb deze week heel lekker buiten gezeten (als je een lichte huid hebt of bang bent voor een zwangerschapsmasker factor 30-50 opdoen)... en een heerlijk kleurtje gekregen.
    De zon (en ook de nepzon) is gezonder dan een kleurtje uit een tube. Dat laatste levert namelijk alleen maar een kleurtje op en geen vitamine aanmaak. Volgens mij kun je een kleurtje uit een potje prima gebruiken maar ik zou gewoon lekker onder de zonnebank gaan (als je langer dan 3 maanden zwanger bent) of lekker buiten gaan zitten (kan ook als je minder dan 3 maanden zwanger bent)
     
  6. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ik heb ook een lichte huid en heb nog nergens last van gehad met buiten zitten zonder in te smeren (ik weet t, t is beter om het wel te doen maar dan duurt het verkleuren zo lang:))
     
  7. Lola86

    Lola86 Fanatiek lid

    12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Het duurt wel langer ja tot je een kleurtje krijgt als je smeert. Maar afgelopen jaar heb ik heel bewust lopen smeren met zonnebrandcreme (ging trouwen en dan wil je natuurlijk mooi egaal bruin) en in oktober (tijdens ons trouwen) had ik nog een kleurtje :)
     
  8. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Echt gezond is natuurlijk helemaal niet bruin worden. Maar ik ken het probleem, ik geef ook licht in het donker!

    Zonder zonnebrand zou ik sowieso niet in de zon gaan zitten, ook niet als ik niet zwanger was. Hartstikke slecht voor je huid: huidkanker, rimpels. En hetzelfde (en zelfs nog erger) geldt voor de zonnebank (Zonnebank verhoogt risico op kanker - DePers.nl).
     
  9. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief


    En hier gaat het weer om regelmatige blootstelling aan de zon en / of zonnebank. De zon is en blijft gewoon heel gezond!

    (we moeten niet overdrijven)
     
  10. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik heb ooit advies ingewonnen voor een klant bij nivea. Ik werkte toen bij de etos. En die raadde het af vanwegen het pigment wat de creme stimuleert. Het kan dus zijn dat je er een zwangerschapsmasker van kan krijgen.
    Niet doen dus....!!
    Lekker hoge factor smeren en nu genieten van het voorjaarszonnetje.
     
  11. Mir27

    Mir27 Actief lid

    4 okt 2009
    306
    1
    0
    Ik zag vandaag van Nivea de zonnebrand met bronze erin.
    Da lijkt me ideaal!
    Maar welke factor zal ik doen?? 30 genoeg??
     

Deel Deze Pagina