Dikke stolsels bij menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Swaan7, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Swaan7

    Swaan7 Actief lid

    8 mrt 2016
    370
    266
    63
    Lieve allemaal,

    Afgelopen maand hebben wij ronde 1 gehad.
    Op zaterdag-zondagnacht seks gehad (8 juli) en ook een positieve ovulatietest die ochtend.
    De 19e ben ik ongesteld geworden en op 18 juli had ik een negatieve zwangerschapstest. Nu had ik zojuist hele grote stolsels (groter dan ik gewend ben van mezelf) en vroeg mij af kan iets een hele vroege miskraam zijn en kan ik hiervoor de HAP bellen dat het onderzocht wordt?

    Ik heb het in een potje gedaan waar je urine in op kan vangen en in de koelkast gezet.

    Liefs
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Je hebt negatief getest dus er was geen HCG aanwezig in je urine. Ik denk dat de kans dat je zwanger bent geweest wel erg klein is. En met dat termijn is het ook echt niet meer dan een iets hevigere menstruatie. Ik zou hier niet de HAP voor bellen. Je kunt voor je eigen gemoedsrust morgen nogmaals een zwangerschapstest doen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nee, dat gaan ze echt niet onderzoeken! Gewoon weggooien. Lijkt me sterk dat het een zwangerschap was en als het dat al was dan is er niets meer aan de doen. Dit was pas ronde 1, voordat er iets onderzocht gaat worden moet je eerst een jaar proberen. En dan ook zeker niet naar de HAP maar gewoon naar de huisarts.
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Grotere stolsels zijn heel normaal. Dan heb je waarschijnlijk een vrij dik baarmoederslijmvlies gehad. Tijdens je menstruatie wordt dat afgestoten. Dat gebeurt bij elke vrouw. De ene keer kunnen ze wat groter zijn dan de andere keer. Dat heeft helemaal niks met een zwangerschap of een miskraam te maken. Je kunt er ook helemaal geen onderzoek op doen. Dus niks aan de hand!
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Waarom zou je willen weten of je een mk hebt gehad? Je test is negatief en je bent op tijd ongesteld geworden. Stolsels verliezen is niks om je zorgen over te maken bij een negatieve test en al helemaal niet iets voor de huisartsenpost..
    Nee je hebt geen miskraam gehad en zou me daar ook niet mee bezig houden.
     
    Sado vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Uuujhmmm de hap bellen voor een ongi???

    Nee dat zou ik zeker niet doen.
    Stolsels verliezen is heel normaal.
    Dat is het dikke baarmoederslijmvlies wat wordt afgebroken. Heeft ook niks met een zwangerschap te maken.

    Pas als de stolsels groter zijn dan je vuist zou je de huisarts (dus niet hap) eens kunnen bellen om te overleggen.
    En aangezien hij in een urinepotje past is hij zeker niet abnormaal groot.
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Oprechte vraag: wat zou je dan ook onderzocht willen hebben?

    En tweede vraag: je geeft aan ronde 1, is dat ook ronde 1 zonder hormonale anticonceptie want dan kan dat heel goed de reden zijn dat je ongesteldheid mogelijk anders is dan eerder. Ben je al langer van en anticonceptie af kan het ook zo zijn dat je nu eenmaal iets anders kijkt naar wat er in je onderbroek beland op het moment dat je bezig bent met zwanger worden en dat het je eerder dus gewoon niet opviel. Stolsels verliezen is niet vreemd.
     
  8. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Die stolsels is niet abnormaal heb ik ook zonder de pil
     

Deel Deze Pagina