Aan de hand van de discussie die nu in het topic "Wat zouden jullie doen? Bruiloft schoonzus" loopt. misschien is het voor Doritos beter als we hier verder discussiëren. @Lisa2 , @tuc , @cactusje , @Harperhazel , @suus1983 , @Paardenbloem @Waxinelichtjes. misschien ben ik er nog een paar vergeten.
Nou zal ik af trappen dan? Kinderen kunnen prima bij een oppas, zolang ze dat zelf ook prettig vinden.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Met de toevoeging dat een kdv/gastouder oid echt niet voor elk kind geschikt is. Toen ik op het kdv werkte waren er in elke groep kinderen waarvan ik dacht: wat zou het fijn geweest zijn als 1 van beide ouders fulltime thuis zou zijn. Het werkte niet voor zo'n kindje. Evengoed als dat logeren niet werkt voor mijn kinderen. Proberen het in hele kleine stapjes maar het lukt niet. Ze zijn bij opa en oma en oom en tante even vertrouwd als thuis, gaan zo een hele dag zonder ons weg. Als ze s avonds maar in hun eigen bed liggen. Inmiddels is het 2x gelukt om oma en tante hen in bed te laten leggen terwijl wij weg zijn met de wetenschap dat wij terugkomen als zij slapen.
Ja hoor, ik ben daar niet zo moeilijk in. Alleen logeren doet de jongste hier nog niet, de oudste wanneer hij wil. Iig niet omdat ze er maar aan moeten wennen
Hier ook totaal geen problemen mee, logeren doen ze al vanaf dat ze een maand of 3 waren (wel alleen bij opa en oma) en K. logeert ook weleens bij vrienden van ons die we vaak zien. Heerlijk toch?
Ligt er aan: Ik laat mijn kinderen liever niet bij mensen die ik niet ken, maar op school, de BSO, sport, ..., en als ze bij klasgenootjes af willen spreken ken ik de ouders soms ook amper en dan ‘moet’ het toch (helaas moet ik zeggen...). Bij mensen die ik wel ken mogen ze logeren en spelen wanneer ze willen.
ja tuurlijk mijn kinderen gaan in de vakanties vaak een nachtje bij opa en oma logeren ze spelen bij vriendjes mocht er iets gebeuren en het nodig zijn hoef ik er niet over in te zitten dat ze het niet leuk vinden oid en ik vind het ook goed dat ze leren niet alleen maar bij papa en mama te zijn maar..... sommige gaan erin veel te ver door ze 3 a 4 keer per week weg te brengen of complete vakanties zonder kinderen en ze maar te dumpen nee dat vind ik dan weer te ver gaan
Hier 1 kindje dat heel makkelijk bij opa/oma kan zijn of bij haar tante geen problemen. Maar mijn zoon kan ik blijkbaar bij niemand achter laten want dan huilt hij alleen maar tenzij je hem op schoot houdt.
Ik laat ze niet bij een onbekende oppas. Logeren soms op aandringen van ouders/schoonouders. Alleen gaat dit de laatste tijd bij de oudste niet meer, dus die blijft lekker thuis.
Ja hoor. Heerlijk als de kids logeren zijn en mn partner en ik tijd voor elkaar hebben. We doen dit wel al vanaf het begin en kids weten niet beter. Zo was mn jongste 8 wkn toen hij voor het eerst ging logeren ivm een uitje van werk met partners. Als het elke x een drama zou zijn zou ik het minder snel doen denk ik. Ook is mn schoonmoeder een schat die het echt niet erg vind als t een logeerpartjjtje wat minder gaat(als zoon bijv slechter in slaap komt een keer).
Vind ik wel zo gezond om af en toe te doen. Anders krijg je van die afhankelijke kinderen die de hele dag aan hun moeder hangen. Ik heb op een school gewerkt waar zelfs de moeder elke dag mee ging naar school omdat dat kind anders ging huilen. Die zat dus gewoon in de klas erbij en kon niet eens even op de gang een telefoontje plegen want dan liep haar kind er krijsend achteraan totdat ze haar zin krijg en aan mama's been mocht hangen tijdens het bellen. Echt luizenmoedermateriaal is dat vind ik
Ik laat mijn kinderen niet achter bij iemand die ik niet goed persoonlijk ken. Mensen die kwalificeren moet ik al langere tijd kennen en moeten ook mijn kind goed kennen en weten hoe ik ermee om ga. Op dit moment zijn dit mijn moeder en een thuisondersteuner die 1 a 2 uren op hem kunnen passen wanneer ik bijvoorbeeld naar de dokter moet. Mijn broertje en zijn vriendin kunnen wel langere tijd (halve dag) op hem passen, die hebben daar ook de energie voor. Zij zijn ook de enigen die hem op bed kunnen leggen naast mijn man en mij. Prima zo. Geen haar op mijn hoofd die hem bij achterlaat bij iemand van internet of iets dergelijks. En hij gaat ook nergens logeren zonder ons.
Ja hoor. Hier gaan ze vanaf 3 maanden al naar Kinderopvang (willen nooit mee naar huis) logeren bij opa en oma die ook een dag per week oppassen (mijn oudste wil zelfs meestal nog een nachtje blijven) mijn schoonmoeder zo af en toe. Ook mijn zus vraagt regelmatig of ze komen logeren. Mijn oudste vindt het fantastisch want dan krijgt hij zoveel 1 op 1 aandacht, vaak leuke dingen doen. Sterker nog, hij vraagt tegenwoordig aan iedereen (ook niet zulke bekende mensen) of hij mag komen logeren Dat gaat me dan wat ver. Als laatste ook nog een fantastisch oppas meisje die volgens de oudste zijn beste vriendin is. De jongste van bijna 1 is een happy camper en heeft zelfs nog nooit gehuild als we hem wegbrengen naar opvang of oma. Gaat gewoon zwaaien: da!da!. Sterker nog, er was een tijd dat ik me afvroeg of het hem wel uitmaakte wie er was hij is beste vrienden met iedereen! Hij gaat dus ook nog makkelijk logeren. Ik ben er wel blij mee dat het zo gaat. Maar mochten ze er moeite mee krijgen dan houden we daar uiteraard rekening me. Tenminste tot op bepaalde hoogte: naar opvang/bso moeten ze nou eenmaal.
Hij gaat naar kdv en opa en oma passen ook af en toe een dagje op. Logeren niet, nog nooit nodig gehad plus hij eet en drinkt niet tot nauwelijks bij andere. (Gaat langzaam beter, eten gaat nu vrij goed, drinken nog niet echt). En 8 uur niet drinken vind ik prima, dat haalt hij s nachts wel in, maar 24 uur niks niet. Onbekende oppas inhuren via google ofzo zou ik niet zo snel doen, maar we hebben de luxe van ooms en tantes en opa's en oma's in de buurt, dus dat is ook niet nodig. Maar buiten de werkdagen zal ik ook niet zo snel nog extra dag oppas doen, buiten dat ik de werkdagen echt meer dan genoeg tijd weg van hen vind vind ik het ook het max qua eet en drink patroon. Op een kinderloze bruiloft zal ik dus of thuis blijven of hij komt mee met opa en oma en ik eet met hem .
Ja, dat is echt fantastisch. Het zal niet altijd blijven kunnen, vooral mijn moeder kan hem maar met moeite aan. Maar gelukkig heb ik mijn broertje en zijn vriendin nog Op termijn zal ik hem wel uit handen moeten geven. Daar kan ik nú al van wakker liggen, weet je dat....
Nou dat snap ik heel goed. Is niet voor te stellen. Zo vertel ik net ergens dat onze zorgen verder gaan dan niet kunnen logeren maar dat is dan weer niks vergeleken bij jullie