Disneyland resort Parijs (deel 4)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    thnx voor de tips. Ga daar zeker gebruik van maken. Tegen de tijd dat t zover is zullen er vast nog meer practische tips gevraagd worden maar daar moeten we nog ruim 3 maand voor wachten
     
  2. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Die maanden vliegen voorbij hoor. Voor je het weet ben je alweer thuis en plan je de volgende trip....

    Ik kijk ook konstant .... Maar tjah na een jaar met jaarkaarten zijn nu toch echt andere dingen thuis aan de beurt... Dus ff geen vakanties.

    Illuminations ziet er idd super uit. Wij waren ook echt gek op dreams.
     
    susanne85 vindt dit leuk.
  3. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Ik denk dat wij ook vaker heen zullen gaan als we eenmaal de disney fibe te pakken hebben. De laatste keer dat ik geweest ben is 20 jaar geleden en dat was 1 dagje met school. Nacht ervoor heen en de avond erna weer naar huis

    Wat jammer dat jullie nu eerst in huis aan de gang moeten. Maar aan de andere kant is straks jullie huis ook weer klaar en kun je hopelijk snel weer een vakantie heen boeken
     
  4. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Het is echt heel erg bij ons. Ik tel de dagen af tot we gaan en als het er weer op zit en ik ben weer thuis en ik zie berichten van anderen die er op dat moment zijn, ben ik gewoon jaloers! :D

    Wij gaan over een kleine 3 weken weer, zitten dan van ma-zo op Les Etangs Fleuris (daarna rijden we nog door voor 14 dagen Lage Maggiore). Mijn dochter is dan ook jarig, die dag gaan we zeker langs City Hall om een badge voor haar te halen en ik heb gereserveerd voor Garden Plaza als verrassing. We hebben daar nog nooit gegeten, maar ik hoor toch over het algemeen hele goede dingen, ook omdat het een buffet is en ze dus zelf kan kiezen. Ik ben heel benieuwd! Ik vond het buffet in Agrabah ook goed te doen (was toen met kerst), maar nu eens een ander restaurant dus! Eigenlijk eten wij vrijwel nooit zo "duur" in Disney, vaak is het Hakuna Matata, McD (maar ik vind die echt heel slecht de laatste tijd, vaak koud en de vriendelijkheid van de medewerkers is echt ver te zoeken, de bestelling vaak niet compleet, en als ik daar op wijs, krijg ik een boze blik. Sja, dat krijg je ervan als je zelf ook jaren bij de McD hebt gewerkt, ik weet donders goed hoe het moet en zal er om vragen ook!). En sportsbar gaan we ook nog wel vaak heen. Mijn man en kinderen vinden het prima daar, ik heb daar eigenlijk nog nooit echt lekker gegeten.

    Voor het weekend van de Disneyrun heb ik net nog 1 nachtje Novotel Collegien bijgeboekt (vrij annuleren). Ik hoop eigenlijk dat er nog een mooie aanbieding komt, maar omdat ik zag dat ruim 70% van de hotels dan al volgeboekt is in dat weekend, wilde ik geen risico lopen. Ik verwacht dat alle hotels helemaal vol zullen zitten dan. We slapen van vr-za in Cheyenne (omdat ik dan zeker wist dat ik Bibs had voor de Run), maar dat was al € 155 en dat is exclusief ontbijt! Het is makkelijker om in hetzelfde hotel te blijven, maar ik had al verlate check-out geregeld (13 uur i.p.v. 11 uur) in verband met de 10 km, dan kan ik na de race nog even rustig omkleden en douchen en zo. Dan pakken we meteen de spullen in en rijden we even naar Novotel, is toch niet zo ver. Pakken we daar alles weer uit en dan weer terug naar Disney. Het is misschien wat gesjees heen en weer, maar dan kunnen we zaterdag zo ons bed induiken bij terugkomst!
     
  5. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Susanne, begin maar vast met een potje voor jaarkaarten..

    Kuki, tjah wij zijn 1 van de negatieve mensen over plaza garden..... 1 keer geweest nooit weer. Vond het e ht te duur voor wat je krijgt.waren met dreams nog 100 euro kwijt. Was niet koud ofzo hoor maar ook echt niet speciaal en hectisch. Terwijl wij extra 17 uur gegaan zijn. Wij gaan dan liever naar cape cod of chuck wagon.

    Toch handig nog ff een nachtje extra. Na de loop.
     
  6. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Oh ja ik krijg natuurlijk nog korting met mijn jaarpas. Had ik nog geeneens aan gedacht! Ach we zien het wel, als we het niks vinden, komen we er ook nooit weer. :D
     
    mama suus vindt dit leuk.
  7. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Met korting zijn de meeste restaurants nog goed te doen hoor. Chuck wagon bijv zaten wij op iets meer dan 70. Incl drankje vind dat niet gek voor 4 pers. En lekkerder dan al dat fast food in park. Dat red mijn man ook niet. Hij moet echt normaal eten hebben. Anders blijft hij hongerig.
     
  8. lady1986

    lady1986 Actief lid

    27 apr 2010
    159
    17
    18
    Hallo. Wij zouden ook heel graag als gezin naar Disneyland gaan. Nu twijfelen we wat betreft de herfstvakantie 2017 of de voorjaarsvakantie 2018.. De sfeer in de herfstvakantie lijkt mij juist erg leuk maar ik las ook dat het er dan vrij druk is.. Welke ervaringen hebben jullie?
     
  9. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Wij zijn vorig jaar in de herfstvakantie geweest van maandag tm vrijdag. Was goed te doen. Op vrijdag kreeg Frankrijk vakantie en dat merkte je wel echt. Toen werd het heel druk. Dus zou even kijken wanneer hun vakantie hebben.
     
  10. lady1986

    lady1986 Actief lid

    27 apr 2010
    159
    17
    18
    Dankje voor de reactie. Heb even gekeken en helaas hebben wij de herfstvakantie gelijk aan die van Frankrijk (wij wonen in het noorden)...
     
  11. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Voorjaarsvakantie is prima te doen, maar geen thema en koud. Wij zijn vorig jaar in februari 5 dagen geweest en was prima, maar zorg voor thermo broeken enzo. Dat lijkt overdreven maar echt nodig. Februari is ook goedkoop maar wel kans op relatief veel onderhoud. Daar hadden wij geen last van.
     
  12. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Herfst is halloween voorjaar heb je starwars in de studios. Qua drukte komt het momenteel overeen. Ivm de 25ste verjaardag is het dit jaar sws drukker. Wij zijn echt gek op de halloweentijd. Hoe verder je in okt zit hoe drukker het is. Ligt dus aan je vakantie.
     
  13. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Nog 5 dagen en we gaan weer naar Disneyland!
     
    mama suus vindt dit leuk.
  14. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hier in 2019 weer een jaarpas waarschijnlijk.
    Zoon zouden normaal zijn communie doen.
    En omdat hij die niet doet door mijn keuze wil niet zeggen dat hij dan geen recht heeft op iets leuks.
    Hij wil dan graag naar disney weer.
    Dochter is dan 5 dus ook wat makkelijker weer.
     
  15. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Leuk hoor One of a kind! Alleen dus nog wel even geduld hebben!
     
  16. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ja wij hebben nu Efteling jaarpas. En gaan naar europapark over 3 weken.
    Ook geweldig park.
    Willen volgend jaar weer naar de Bonte wever en efteling abonnement nog houden .
    En aangezien ik alleen ben gast niet alles tegelijk
    Maar oudste is dan 8 en de jongste 5 .
    Weer meer dingen waar ze in kunnen dan ;)
     
  17. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.210
    916
    113
    Na lang twijfelen toch maar voor een jaarkaart Disneland gegaan. De Disneyrun wordt het eerste bezoek.
    Dan verblijf ik in het Dream Castle hotel. Iemand daar toevallig ervaring mee?

    De volgende bezoekjes ben ik ook al aan het plannen. Wil graag de kerstsfeer weer een keertje meemaken. Dat zal dan eind november worden. En de carnaval staat in principe ook al gepland.

    Op welke sites kijken jullie voor de hotelovernachtingen. Bij voorkeur zit ik in een hotel waar ze de shuttlebus naar Disney hebben, dan kan ik de optie openhouden om met de trein naar Disneyland te reizen.
     
  18. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Leuk vooruitzicht one of a kind
     
  19. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Ik kijk altijd op expedia.nl of .de. En booking.com hoor ik ook veel goed over. Je kunt bij beide gewoon disneyland invoerrn en dan krijg he alles in omgeving. Wij waren al vaker in B&B disney. Erg fijn modern hotel
     
  20. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Vorig jaar herfstvakantie voor het eerst (met onze kinderen) naar Disney geweest. Super leuk.
    Wilden graag in de meivakantie komend schooljaar gaan.
    Eerst gekeken wanneer Frankrijk vakantie heeft. En in de eerste week van de meivakantie heeft er een regio vrij de 2e week niet.
    Ik dacht dus dan is de 2e week het gunstigst. Niet dus! Zit te kijken voor 5 dagen. Eerste week ruim 1000 euro en de 2e week zelfs 1400 euro. Vorig jaar waren we voor 5 dagen zo'n 950 euro kwijt.
    Ik heb zitten kijken naar de jaarpassen (was ik niet bekend mee). En zie dat bij de jaarpas van 189 die 2e week meivakantie ook een blockweek is. Waar zou dat aan kunnen liggen? 8 mei is er wel een feestdag zag ik..maar schoolvakantie hebben ze dan niet meer?
    Jaarpassen en een voordelig hotel zou dus gunstiger zijn. Alleen weet ik niet of we 2x (of zelfs meer) gaan ivm onze vrije dagen. En wilde graag in een van de disney hotels zodat we niet steeds met de auto heen en weer hoeven. Vorif jaar in Davy Crocket gezeten en dat vond ik best irritant.
     

Deel Deze Pagina