Dochter (bijna 10) ongesteld?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yv86, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

    Logan Niet meer actief

    Hahaha! Jullie maken mijn dag :roflmao:
     
    merah, belize en Lafelife vinden dit leuk.
  2. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    juist, stomme telefoon...140kg is echt gek...mijn zoon is 7 jaar en is al 26kg. als een meisje 40kg is dan heeft zij genoeg vet/vocht om zichzelf te redden bij die bloeding. meisjes die heel erg slank zijn kan om die reden ook laat zijn. Het is dus geen keiharde grens. maar toch wel geldig genoeg om ernaar te kijken. begin leeftijd weten we vaak statistische manier. het verandert qua gebieden in de wereld en het gewicht.
     
  3. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahahaha 40kg...
     
  4. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Een klein foutje en dit topic ontploft! :D
     
    belize, Logan en Lafelife vinden dit leuk.
  5. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is tien en weegt 36kg, is grof gebouwd maar heeft weinig spek. Haar borsten beginnen nu heel flink te groeien, ik heb haar voorbereid dat ze binnen zo over een jaartje ook wel ongesteld gaat worden. ze zeggen ongeveer een jaar na beginnende borstgroei. En het gewicht speelt mee. Rond de 40 kg inderdaad.
     
  6. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  7. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    sorry voor mijn foutje... leuk artikel over het onderwerp!
     
  8. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    belize vindt dit leuk.
  9. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wel met 100kg verschill! :) geen klein verschil
     
  10. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Ach scheelt maar een 1tje:D

    Dat ook het gewicht een rol speelt zou hier in huis bewezen zijn. Mijn oudste is tenger en werd pas toen ze 13 was ongesteld. Haar jongere zus was net 11 geworden toen het begon. Zij is een stuk forser dan haar zus.
     
    belize vindt dit leuk.
  11. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar goed, bel gewoon naar de ha want ik heb ooit baarmoeder ontsteking gehad. bruine afscheiding en buikpijn. ik moest antibiotica keur doen. daarna was buikpijn tijdens men was ook ineens weg.vrouwen denken altijd dat de buikpijn er bij hoort, het klopt ook maar je weet natuurlijk niet hoe heftig de pijn hoort te zijn. bij mij was het ongewoon erg in die periode. maar ik kon het natuurlijk vergelijken met andere periodes en kon merken dat het anders was.
     
  12. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.552
    1.901
    113
    Ik was en ben zo mager als een spriet en was al heel vroeg ongesteld hoor... Dus gewicht zegt niet altijd wat :)
     
  13. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Was je dan niet heel lang dat daar het gewicht in zat? Nieuwsgierig :)
     
  14. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.552
    1.901
    113
    Dat valt ook best mee, ben nu 1,74 dus niet extreem lang.
    Mijn moeder was er ook vroeg bij met ongesteld worden en dat schijnt ook een rol te spelen.
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.988
    15.299
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter is vorige maand voor het eerst gaan menstrueren ( zij wordt 12 in december).
    Bij haar was het wel direct helder rood maar ze vertelde later dat ze een aantal dagen ervoor wel wat bruine afscheiding in haar ondergoed had. Nu had ze al zeker een jaar veel last van niet ruikende witte vloed en dat is vaak toch wel een voorbode,en ben allang blij dat het nog een jaar op zich heeft laten wachten.
    Zij is wel groot voor haar leeftijd, 165 cm en 45 kilo, schoenmaat 41, schaamhaar, okselhaar begint nu te komen en al een kleine A cup.
    Nu is de eerste menstruatie 5 weken geleden en ik hoop dat de volgende nog even wegblijft voor haar.
     
  16. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Klinkt wel zo. Ik dacht de eerste keer ook dat ik in m'n broek gepoept had en schaamde me vreselijk. Was toen 11.
     
  17. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    ohhh dan duurt het bij mijn magere spriet (150 bij 32 kilo) nog wel even!

    Maarre TS wat naar dat ze het nu al is, maar het is niet erg vroeg, wel wat maar niet te.
     
  18. Yv86

    Yv86 Bekend lid

    14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Mijn dochter weegt 44 kilo ik had daar inderdaad al over gelezen.
    Ik heb vanmiddag de huisarts gesproken. En die zegt dat tussen de 10 en 11 wel vroeg is, maar niet heel bijzonder.

    Mijn andere dochter (7) loopt wel in het ziekenhuis onder controle ivm vroege kenmerken van de pubertijd.
    Die heeft lichaamshaar en groeide enorm snel.

    Maar persoonlijk ja is mijn oudste er ook vroeg bij. En ik denk dat goede begeleiding erg belangrijk is.
    Mede omdat ze op hol slaat van de hormonen op deze leeftijd.
    En ze kan er niks mee, nu snap ik ook af en toe haar frustratie van de laatste tijd geïrriteerd zijn of boos, en dat terwijl ze niet weet waarom.

    Ik heb haar school ook ingelicht, Omdat ze zich wel schaamt tov haar klasgenoten, en omdat ze weigert op school naar die vieze wc te gaan.
    Ze mag nu meteen zonder te vragen naar de leraren toilet. Ivm hygiëne en privacy.
     
  19. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Ik zou er inderdaad vanuit gaan dat het de menstruatie is. Fijn dat je het zo goed in de gaten houdt en haar bijstaat.

    Bij mij begon het ook vroeg, leek ook op poepbroeken. Ik durfde niets te vertellen en gooide de vieze onderbroeken in de wasmand. Was mijn moeder boos omdat ik in mijn broek 'gepoept' had.
    Moest de onderbroeken zelf schoon schrobben, omdat ik oud genoeg was om niet meer in mijn broek te poepen. Heb heel wat tranen gelaten...
    Pas maanden later kwam mijn moeder met: "Navy, weet jij wat ongesteldheid betekent?"
    Toen was het dus al te laat:rolleyes:
    Dus ts, zorg maar goed voor je meisje. Ze kan ook niks doen aan al die veranderingen in haar lichaam en heeft jou hard nodig ;)
     
  20. Yv86

    Yv86 Bekend lid

    14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Dat lijkt me ook verschrikkelijk voor jou ik had haar eigenlijk al wel verteld wat het was. Ook omdat ze het ziet bij mij. En ook verteld dat een eerste ongesteldheid meestal bruin / roestbruin is. En ze had ook al enige tijd last van afscheiding. Eigenlijk had ik stiekem het vermoeden wel dat ze vrij vlot zou menstrueren ook omdat ze al borstontwikkeling heeft.
    Gelukkig is ze er vrij nuchter over. En leert ze snel zelf haar maandverbandjes verschonen. (Heb van die mini van de Kruidvat gekocht) speciaal voor jonge meisjes. Ik ben blij dat ze het goed begrijpt, en zoiets heeft van Oké, het hoort erbij en het belemmerd wat niet in haar doen en laten.
    Alleen wil ze nu lekker vaak knuffelen (iets wat een periode minder is geweest)
    Wat ik echt wel heb gemist.
    Lekker samen voor dat ze gaat slapen bij haar in bed liggen en kletsen.
     

Deel Deze Pagina