Dochter kan niet automatiseren. Tips?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door taliaa, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    Bedankt allemaal!

    Ik ben er van de week achtergekomen dat de kinderen van mijn broer allemaal niet kunnen automatiseren:)
    En allemaal vwo niveau. Dus familiekwaaltje:)

    Ik ga me wel eens buigen over dat beelddenken. Onze middelste heeft wellicht. Die heeft moeite met (leren) lezen. Dus moet me er toch in gaan verdiepen.
     
  2. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Herkenbaar. Ik zit nu aan het begin van een traject. Zoonlief zit groep 4 (1x groep 2 overnieuw gedaan) en ik roep al vanaf groep 3 dat is dyslexie heeft. 2weken terug kwam juf ook eindelijk zelf tot de conclusie dat hij waarschijnlijk dyslexie heeft. Maar het testen gaat niet lukken omdat ze een bepaald laag (E)niveau 3x achter elkaar moeten testen en mijn zoontje waarschijnlijk net erboven zal testen. Vanmiddag met Ondersteuningsteam van school in gesprek. Daar gaan we het hebben over hem. En ze willen een intelligentietest doen. Hij is in veel dingen niet geautomatiseerd. Rekenen is zn beste kant al is hij daar in nog redelijk zwak. Hij kan de sommen, maar moet extra hard nadenken waarbij andere klasgenoten denken 'o hier hebben we het vorige keer over gehad dus dat is..' en mijn zoontje vergeet altijd alles. Schrijven is zijn zwakste punt. Ben benieuwd wat uit het gesprek komt vanmiddag. Heb er goed gevoel over
     

Deel Deze Pagina