doodgeboren baby

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door djana, 25 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djana

    djana Nieuw lid

    25 apr 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben bevallen van een doodgeboren baby van 25 weken. Ik heb WAZO uitkering gehad en na afloop van de Wazo heb ik mij ziek gemeld wegens psychische klachten.
    Ben afgelopen week bij de verzekeringsarts van het UWV geweest en die zei dat psychische klachten zijn niet bevallingsgerelateerd. Hij zei ook dat zulke klachten kan je ook krijgen als je vader bijvoorbeeld overlijdt. Dus nu krijg ik 70% ipv 100%.
    Ik ben niet mee eens met deze beslissing want vind dat mijn psychische klachten wel bevallingsgerelateerd zijn. Als mijn kind niet dood was dan had ik die klachten niet.
    Ik vind dat er niet voor niets een zw uitkering bevallingsgerelateerd in het leven geroepen. Heeft het zin om bezwaar te maken of is al die moeite voor niks?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Djana,


    Gecondoleerd met het verlies van je kindje.

    Ik begrijp dat het zware tijden voor je zijn. Je wilt graag weten of het zin heeft om bezwaar te maken tegen de beslissing van de verzekeringsarts.

    Ben je het hier niet mee eens? Dan kun je zeker bezwaar indienen. Als je dit hebt ingediend dan kijken we opnieuw naar je situatie. Het is aan jou of je dit wilt. Ik wil je meegeven dat als je geen bezwaar indient de beslissing blijft zoals hij is.

    In de brief met de beslissing staat hoeveel tijd je hebt om bezwaar te maken. Meestal is dit binnen 6 weken na de datum van onze brief met de beslissing. Bij sommige Ziektewetbeslissingen is de termijn 2 weken.


    Ik wens je sterkte met je situatie.


    Viktoria
    UWV Webcareteam.
     
  3. djana

    djana Nieuw lid

    25 apr 2018
    2
    0
    1
    Vrouw

    Beste Viktoria,

    Bedankt voor uw reactie. Ik ga wel bezwaar indienen want ik zie mijn situatie totaal anders dan hoe de richtlijnen zijn.
    Wou eigenlijk dat u meedenkt of ik het goed zie en gelijk kan krijgen. Het is soms lastig uit te leggen.
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Djana,

    Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten of je in jouw situatie gelijk zal krijgen.

    Op voorhand kunnen wij echter niet zeggen hoeveel kans je maakt. Elke situatie is weer anders. Bovendien kunnen wij in verband met je privacy je gegevens niet inzien.
    Laat dat je niet tegenhouden om je situatie aan ons voor te leggen, als je het niet eens bent met de beslissing.

    Misschien is het een idee om iemand met een juridische achtergrond te vragen om je te ondersteunen bij het indienen van het bezwaar. Als je lid bent van een vakbond of als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan kun je ook bij hen om advies vragen.

    Ik wens je veel kracht.

    Met vriendelijke groet,

    Nelleke
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina