Door de pil heen zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MyNameIs, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyNameIs

    MyNameIs Lid

    18 mei 2007
    80
    0
    6
    Werk; verzorgende IG
    Drenthe
    Hallo allemaal..

    ik heb mischien een rare vraag! maar wie van jullie is door de pil heen zwanger geraakt en hoe kwam je daar achter?..

    Dit vraag ik omdat ik steeds krampen en steken heb in me onderbuik terwijl ik net ongesteld ben geweest.(nou ja 2 a 3 dagen normaal 5)
    Normaal heb ik ook wel krampen maar dan midden in de strip en niet in het begin.
    Zo ben ik ook erg moe en heb ik nog van een paar dingen last die er op kunnen duiden!
    Ma ik wil dus graag weten hoe het bij die anderen was.

    alvast bedankt.
     
  2. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Voor de zekerheid kan je beter een test doen dan.

    Mijn zusje is zwanger geworden door de pil heen. Ze werd opeens niet meer ongesteld. Nadat ze een test had gedaan kwam ze erachter. Ze dacht zelf 1,5 maand zwanger te zijn vanwege antibiotica wat ze toen gehad had. Volgens de echo was ze 2,5 maand. Ze is eerst wel ongesteld geweest maar heel weinig en ook geloof ik voor maar 2 / 3 dagen. Nu mag ze ook geen pil meer gebruiken als aticonceptie want was toen slikte was namenlijk wel een zware pil al. Die antibiotica is het nooit geweest omdat dat een maand erna pas was.

    Als je het zeker wil weten test gewoon hoor. Want zou het zo zijn dan moet je ook gelijk stoppen met de pil

    knuff Mimi
     
  3. jessie84

    jessie84 Bekend lid

    22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Hallo,

    Om eerlijk te zijn weet ik het antwoord ook niet.
    Wel heb ik ook een rare cyclus de afgelopen 3 maanden, terwijl ik nog gewoon aan de pil ben.
    Ben begin juli niet ongesteld geweest terwijl dit wel moest (volgens ha gewoon een x overgeslagen), begin augustus wel ongesteld geweest maar 2 dagen erg weinig, nu ben ik weer ongi', gisteren begonnen erg licht en vandaag is het alweer over.
    Mijn moeder vond dat mijn onderbuik wel erg dik geworden is ..............
    Ik heb eind juli wel een paar testen gedaan maar allemaal negatief. Ik weet het ook niet meer....

    Groetjes, Jessie
     
  4. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Hoi,
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel, die werd zwanger door de pil heen, ze had toen een lichte variant en nu had ze een zwaardere maar nu was ze er een vergeten en ook gelijk weer zwanger!

    Ze is supervruchtbaar, lijkt het wel!

    De eerste keer had ze maar liefst vijf keer getest steeds negatief toen nog een keer was er een heel licht tweede streeptje te zien, toen is naar de huisarts geweest, die gaf duidelijkheid, voor de zekerheid een echo gehad en toen bleek dat ze al ruim drie maand zwanger was!
    Het kan dus wel, maar voor de zekerheid dan ff testen!
     
  5. MyNameIs

    MyNameIs Lid

    18 mei 2007
    80
    0
    6
    Werk; verzorgende IG
    Drenthe
    bedankt voor jullie antwoorden!.
    ik wacht met testen wel tot de strip afgelopen is en kijken hoe het dan loopt.
    en dat over super vruchtbaar dat is dus ook bij mij in de fam het geval.
    ik ben zelf ook door de pil heen gekomen me broertj ook en dochter van me zus ook.
    tja grote fam met hele rare dingen dus je weet het nooit.
    ik ben hier door wel heel strikt met slikken en let er ook echt op mja een foutje zit in een klein hoekje zegge ze wel is.
     
  6. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    hai hai

    ik zou eerlijk gezegd, als de zwangerschap wel gewenst is.... stoppen met de pil! volgens mij is dat namelijk niet echt goed. :)

    succes!
     
  7. Niet meer actief

    Ik ben ook door de pil heen zwanger geworden... er is hier ergens als een topic, waaruit blijkt dat heeeeeel veel vrouwen zwanger zijn geworden door de microgynon30 heen.. toeval?
    Ik weet het niet, maar zodra mijn kleine man er is komt er toch echt een andere pil ;)
     
  8. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja hoor hier nog 1 door de pil heen zwanger geraakt (ook microgynon30 heel toevallig ;) ) en omdat ik niet wist dat ik zwanger was ben ik dus gewoon doorgegaan met de pil en mijn huisarts en gynaecoloog hebben mij verzekerd dat het geen kwaad kon!
     
  9. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    hier nog 1 die van de eerste zwanger is geworden door de pil heen.
    en ook toevallig de microgynon30

    tis wat.

    ze was erg gewenst maar toch schrik je, want je denk dat een pil te vertrouwen is, maar neit dus.

    nu ben ik zwanger en hebben we er zelf voor gekozen, gelijk de eerste keer raak.

    misschien wel supervruchtbaar, of mijn man heeft superzaad.

    veenstra
     
  10. MyNameIs

    MyNameIs Lid

    18 mei 2007
    80
    0
    6
    Werk; verzorgende IG
    Drenthe
    Ik ben begonnen met microgynon30 inmiddels 3 en half jaar geleden nu heb ik die vervangende.
    En of het gewenst is nou ja als het zo zou zijn is het natuurlijk zeer welkom maar ik ben niet voor niets aan de pil he.
    maar die gene die door de pil zwanger zijn geworden zijn jullie nog ongesteld of iets dergelijks geweest wat voelde jullie en wanneer?
    in iedere geval bedankt voor de reacties
     
  11. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja ik heb wel nog 1 keer mn menstruatie gehad! had ook totaal niet in de gaten dat ik zwanger kon zijn dacht eerder aan een griepje haha maar toen was ik met iemand aan het praten en vertelde dat ik zo moe was en dacht dat ik griep zou krijgen en die zei ze zou maarens n test doen als ik jou was want dat had ik ook en toen bleek ik zwanger maar dat leek me echt sterk dus wuifde het n beetje weg! Toch bleef die gedachte steeds door me kop heen zwerven en toen ik terugdacht heb ik ook n keer behoorlijke buikpijn gehad (waarschijnlijk innesteling) en mijn menstruatie was ook niet echt geweldig die laatste keer dus toen toch maar een testje gedaan en nog een en nog een net zoveel van allerlei verschillende winkels en merken (dacht dat het een productiefout was hahaha) totdat het doordrong dat ik toch echt zwanger was :D en toen bleek ik al 9 weken zoiets zwanger te zijn..
     
  12. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    tja microgynon30 niet echt een geweldige pil haha
     
  13. jessie84

    jessie84 Bekend lid

    22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    En ik slik de microgynon 20 .... pff toch maar een zwaardere pil vragen als ik in sept weer maar één dag btje bruinverlies heb in de stopweek...

    Groetjes, Jessie
     
  14. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik heb sinds mijn dochter geboren is bijna 7 jaar microgynon 30 geslikt. Ik denk omdat tegenwoordig alle pillen anders worden het ook daar aan kan liggen.
     
  15. Roos1987

    Roos1987 Actief lid

    5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    ik slik ook de microgynon 30.. :S

    Maar wanneer kan je dan zwanger worden, ALS het door de pil heen zou gaan?

    Ik heb 2 dagen voor mijn stopweek onveilig sex gehad, normaal altijd veilig, maar ik vertrouwde juist op mijn pil!
    en nu lees ik dat veel meiden door de microgynon 30 heen zwanger raken.. oepps.. haha
    en ik ben wel 1 pil te laat begonnen van mijn nieuwe strip.

    maar, mijn vraag is dus: welke week zou je dan zwanger kunnen worden , of is dat niet te zeggen als je aan de pil bent?
     
  16. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Dan zou je even je gebruiksaanwijzing moeten lezen. Ik geloof dat als je hem in de eerste week vergeet dan een week geen onveilig esex geloof ik.

    Ik heb hiervoor ook microgynon 30 gebruikt ongeveer een jaar of 8. Het is mij ook nooit overkomen. Ik lees hier ook vanalles vandaar dat ik zoiets heb dat het zou kunnen
     
  17. Roos1987

    Roos1987 Actief lid

    5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    Ja precies.. alles kan zo te lezen..
    en weet je, mijn moeder is ook door de pil heen zwanger geworden, van mijn 6 jaar jongere zusje!
    en die was ook niks vergeten, of geen diarree en overgeven..

    Ik zal zo nog even de gebruiksaanwijzing lezen.

    Maar nu ben ik te laat begonnen, dus dat is in week 1.
    dus nu moet ik de komende dagen sowieso dus uitkijken.
     
  18. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik he die pil toen ik een jaar of 16 was ook al geslikt voor ik mijn dochter kreeg. Ik slikte hem toen vanaf vrijdag en stopt op een zondag. Zodat ik het weekend niet ongesteld zou zijn. Hahaha maffe griet ben ik toch. Als ik hem gewoon netjes geslikt had dan was ik nooit in het weekend ongesteld geweest. Ik heb jaren zo geslikt. Ik be niet zwanger geweest terwijl ik hem dus niet goed slikte. Toen ik 1maal stopte omdat mijn lichaam ontregeld was werd ik 3 maanden later wel zwanger. Tijdens de pil niet :confused:

    Ik heb een raar lichaam denk ik
     
  19. Roos1987

    Roos1987 Actief lid

    5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    haha heel apart ja!
    dus terwijl jij hem altijd verkeerd slikte gebeurde er juist niets.. en na 1 x stoppen wel..

    je kan er dus echt niks van op aan..
    tis dus ff afwachten voor mij.
    ben wel gewoon ongesteld geweest.
     
  20. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Mijn zusje is zwanger geworden door haar pil heen. Diana pil geloof ik. Ze werd gewoon ongesteld was wel wat minder en maar 3 dagen heel weinig. De maand erop terwijl ze gewoon de pil dooslikte werd ze niet ongesteld. Bij de echo bleek dat ze een maand langer was dan ze dacht.
     

Deel Deze Pagina