Stoppen met pil/bijwerkingen/condoomvraag

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Child, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.774
    208
    63
    Ik heb jarenlang microgynon 30 geslikt en daarna 50 omdat ik doorbraakbloedingen kreeg.
    Ben in 2011 gestopt en raakte na half jaar zwanger.
    Na de zwangerschap een jaar Cerazette geslikt ivm borstvoeding. Nooit een probleem mee gehad, fijne pil.

    Nu wil mijn zoontje helaas niet meer drinken en daarom heb ik microgynon 30 weer gekregen (ik vroeg om 50 aan de gyn, maar die vond hij te zwaar en ik moest eerst deze weer aankijken)
    Nu heb ik bij de 3e pilstrip halverwege veel bloedingen gekregen en in stopweek weer dus halve maand ongesteld geweest.
    Daarom van de huisarts microgynon 50 gekregen (ze wilde het liever niet voorschrijven omdat het achterhaald zou zijn dat dit doorbraakbloedingen voorkomt en het toch wel veel meer oestrogeen is (borstkanker enzo)
    Uitgelegd dat het voor korte periode zal zijn ivm wens voor een 2e dus toen ging ze akkoord.
    Ik slik die pil nu een week en ik ben zo down als wat!!!!! Niet te genieten, kan hele dag wel janken.
    Heb gelezen dat je anders op een pil kan reageren na een zwangerschap > ervaringen?

    Zit er over te denken om er mee te stoppen (midden in de strip moet niet uit maken) maar ben vorige keer erg ziek geweest van het ontpillen.
    Maar ben niet te genieten en libido is erg ver te zoeken! Had niet verwacht dat ik ineens niet meer goed tegen de pil zou kunnen.
    Zou het verstandig zijn om te stoppen want ik weet niet hoe lang ik dit moet aankijken....

    O ja wat betreft condoomvraag: Waar kopen jullie die beetje goedkoop? Want bij Kruidvat zijn ze omgerekend euro per stuk zag ik al.
     
  2. Mauw

    Mauw Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik slikte altijd microgynon 30, zonder problemen. Eigenlijk voelde ik mij op z'n beste als ik de pil een paar maanden doorslikte. Daarna gestopt met de pil, zwanger, na bijna 18 weken helaas moeten afbreken. Op natuurlijke wijze bevallen en na 2 maanden weer begonnen met de pil.
    Vreselijk! Ik heb het een half jaar de tijd gegeven en ermee gestopt. Ik kreeg microgynon, maar dan de merkloze versie. Alleen maar doorbraakbloedingen, stemmingswisselingen, regelmatig down gevoel, hoofdpijn en opvliegers. Daarnaast heb ik voor het eerst in mijn leven 'ongesteldheidsmigraine' gekregen.

    Ik ben er dus ook mee gestopt. De kinderwens is er ook weer, dus dat is ook een reden. Maar de huisarts adviseerde mij, als ik toch weer anticonceptie wil, de driefase pil te proberen.

    Als ik jou was zou ik het bespreken met je huisarts en kijken wat hij/zij jou kan adviseren hierin.
     

Deel Deze Pagina