Doorschuifmiddag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Koekie1, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft binnenkort op school een doorschuifmiddag. Kan iemand mij uitleggen wat dit is?

    Zag het net in de weekbrief staan. Maar er staat geen uitleg oid bij.
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Bij ons gaan de kinderen dan in hun nieuwe klas wennen. Dus met bijbehorende juf/meester. Ze noemen het hier stoeltjespasmiddag. Maar ik vermoed dat het bij jullie op hetzelfde neerkomt.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  3. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Wat @Adje zegt inderdaad. Kinderen van groep 1 gaan oefenen in groep 2, die van groep 2 in groep 3 etc. Vooral bedoeld om kennis te maken met de nieuwe juf/meester en eventuele nieuwe klasgenootjes, zodat ze weten wat ze kunnen verwachten na de zomervakantie.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaan ze dan inderdaad naar de klas waar ze na de zomervakantie komen; de klas zien, de nieuwe meester/juf etc. Hier combiklassen, dus ze zien ook de nieuwe ‘oudsten’ etc.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Oefenen in de nieuwe klas heet hier ook stoeltjespassen. Dat is hier in de laatste schoolweek.

    Maar ts heeft het over binnenkort? Het zuiden heeft als eerste vakantie en dat is "pas" over 6,5 week. Dat is nog wel vroeg daarvoor.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Oké, Dank jullie wel voor de verheldering.
    Ik heb het begrip binnenkort een beetje ruim genomen geloof ik ;) Het is in de laatste week voor de vakantie. :D

    Mijn dochter zit in een combi klas. De kindjes van het startklasje kent ze ook al omdat ze daar 1x per week naar toe gaat. Enige wat verschil zal maken voor haar is dat ze 2 nieuwe juffen / meesters zal krijgen. De 2 die ze nu heeft gaan beiden met pensioen.

    Dank jullie wel voor de reacties! :thumup:
     

Deel Deze Pagina