Douchekrukje

Discussie in 'De bevalling' gestart door botervliegje, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Hoi hoi,

    Als de weeen elke 5 minuten zijn moet ik naar het ziekenhuis. Het lijkt me fijn om voor die tijd onder de douche te staan. Is een krukje of stoeltje fijn/nodig denk je? Dan ga ik er eentje vragen bij de thuiszorg.

    xxx,
    Botervliegje
     
  2. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.688
    569
    113
    Gelderland
    Ik was al in het ziekenhuis toen de weeën begonnen, heb daar lang gedoucht, daar was zo'n uitklap stoeltje onder de douche, dat vond ik wel heel fijn...:D
     
  3. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Het kan nooit kwaad om m in huis te hebben! Ik heb wel gezeten op een krukje onder de douche, maar vond het douchen niet fijn. Ik kon de weeën toen niet goed aanvoelen en dus ook niet goed opvangen.

    Het krukje was wel prettig, want staand wilde het al helemaal niet!
     
  4. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Thanks! Ga mijn lief vragen om volgende week voor me te halen, just in case :)
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb een simpel krukje van de ikea/xenos/action gehaald voor 5 euro.
     
  6. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb een inklapstoeltje zonder armleuningen gekocht bij de Ikea, ik vond het feit om er achterstevoren op te zitten en te steunen op de rugleuning onder de douche.
     
  7. Roosenzo

    Roosenzo Fanatiek lid

    21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik heb ook zo'n krukje gehaald bij de thuiszorgwinkel. Heb er niet op gezeten, maar wel op geleund toen ik tijdens de weeen onder de douche stond. Heb hem niet lang gebruikt, maar was wel blij dat ie er stond :)
     
  8. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik was in eerste instantie ook erg blij met een krukje onder de douche (in het ziekenhuis). Ik kon me met behulp van de warme douche beter ontspannen en heb er veel op gezeten.
    De laatste 3 cm ontsluiting (na het breken van de vliezen), werden de rugweeen zo heftig dat ik niet meer KON zitten en heb ik onder de douche gestaan (met de hete straal op mijn rug), leunend met mijn handen op het krukje!
    In mijn geval was het krukje dus van begin tot het eind nuttig!
     
  9. Flamingo

    Flamingo Bekend lid

    9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Voor de zekerheid kun je hem altijd in huis halen. Je ziet wel hoe je je voelt en of je zin hebt om onder de douche te gaan.

    Toen het bij mij zover was, heb ik heerlijk het bad vol laten lopen. Ik dacht heerlijk ontspannen in warm water (tenminste, dat hoor je altijd van die bevallingsverhalen).
    Nou ik ging erin zitten, kreeg gelijk een wee, wist me totoaal geen raad in die houding, en werd zelfs misselijk van die warmte... pffff ik wist niet hoe snel ik er uit moest komen haha
     
  10. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Ik weet het ook echt niet hoor, of ik het überhaupt wat vind... Maar als het fijn blijkt te zijn, is zo'n krukje/stoeltje in elk geval wel zo veilig, moet er niet aan denken dat je onderuit gaat of zo ;) Manlief gaat 'm vrijdag halen :)
     
  11. Bri

    Bri Niet meer actief

    De eerste keer vond ik het héérlijk, om onder de douche op een krukje te zitten. De tweede keer vond ik het helemaal niks, toen wilde ik liever blijven staan (voorover tegen de muur leunend).

    Ik had gewoon een tuinkrukje, zo'n plastic van een tuinset. tien euro of zo, bij de praxis gekocht. Die zette ik dan op een hydrofiel om krassen van de douchebak te voorkomen.
    Was ook fijn ná de bevalling; ik stond nog niet zo heel vast op de benen, en zo kon ik zittend douchen.
     
  12. truus1980

    truus1980 VIP lid

    26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik zat ook op het krukje van de tuinset. Ging prima. Tegen de tijd dat ik nu weer moet bevallen, zetten we die zowiezo al boven neer. Lekker makkelijk.
     
  13. mila2008

    mila2008 Bekend lid

    12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik zat op een leeg kratje bier haha, heeft prima gewerkt.
     
  14. Lyso

    Lyso Fanatiek lid

    3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    op t eind van mijn zwangerschap douchte ik soms 2 keer per dag, om te kunnen ontspannen, en toen vond ik staand douchen al niet fijn. Ik bleek bij de thuiszorg gratis een douche stoel te kunnen huren. Tijdens de bevalling zelf had ik er neit zo veel aan, maar daarvoor dus wel, en daarna ook. Ik had een ks gehad, was erg vermoeid en vond het toen dus ook erg prettig!
     

Deel Deze Pagina