Draagzak/doek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sunshine89, 12 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine89

    Sunshine89 Actief lid

    1 feb 2015
    122
    3
    18
    Welke draagdoeken of draagzakken zijn aan te raden? Wel eentje voor vooral het eerste half jaar..

    Voorkeur gaat uit naar draagzak. Wie heeft tips voor ons :)
     
  2. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Deze volg ik even.. aanvullende vraag: gebruiken jullie hem ook echt veel en wanneer gebruik je liever de draagzak/doek ipv wandelwagen?

    :)
     
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik ben fan van kokadi flip. :) maar is heel persoonlijk wat iemand fijn vind Dus beste is proberen
     
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik had doek in de wandelwagen. Bakje eronder vol knoopte ik dochter in de doek en pleurde ik de wandelwagen vol boodschappen. Haha. Verder korte transfers.. Maxicosi liet ik in de auto staan. Vond hel om deze te sjouwen na ks. Oh en in Thailand deed ik jungle tochten van 2-3 uur in draagzak. Ideaal. Ook op drukke plekken als dierentuin braderie rommelmarkt
     
    SophieSoHappy vindt dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Onze dochter heeft het eerste half jaar 3x in de kinderwagen gelegen.
    De eerste maanden gebruikte in onderweg de marsupi, is een draagzak die vanaf geboorte tot maat 68/74 kan. Een mooie simpele betaalbare draagzak.
    Verder draag ik veel met een geweven doek.
    M’n oudste draag ik met de Isara toddler (maat 74/80-104/110 of de tula toddler (maat 92-110).

    Het belangrijkste om te passen, wat voor de een fijn zit, zit voor de ander voor geen meter.
    En let erop dat je een ergonomische draagzak koopt. In de reguliere babywinkels hebben ze een aantal draagzakken die beweren ergonomisch te zijn, maar het niet (volledig) zijn. Dan voelt het al gauw zwaar en vervelend.
    Kijk eens op bijvoorbeeld musjes.com, dragenenzo.nl, vonvavoom.nl, ikdraag.nl, draagnatuurlijk.nl
    Het beste is een draagconsult, maar snap dat je dat niet ziet zitten.
    Vraag anders eens in je omgeving bij bijv een mamacafe of je eens wat mag passen
     
    littlemunchkin en jolien 1986 vinden dit leuk.
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hier een bondolino draagzak en een rekbare doek van bykay. Sinds deze week weer begonnen met dragen, zoon vindt het heerlijk en ik heb mijn handen een beetje vrij:)

    Kinderwagen wordt hier ook goed gebruikt overigens, maar zeker bij plaatsen waar het druk is of gewoon thuis wordt er ook veel gedragen.
     
  7. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    De draagzak die ik heb en heerlijk vind wordt hier door velen afgeschoten. Maar ik raad je aan te gaan passen en proberen. Kijk naar wat voor jou prettig zit en waar je jezelf prettig bij voelt.
     
  8. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Idd passen is het beste en let op dat ze ergonomisch zijn.
    Babybjorn is niet ergonomisch en werdt mij deze week juist aangepraat door de kraamzorg gelukkig weet ik beter.
    Op Facebook is een groep: draagpraat met heel veel informatie over dragen enz.
     
  9. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ga passen! Het is zo persoonlijk. Ik heb beide, maar mijn voorkeur gaat nu ze nog zo klein is uit naar de geweven draagdoek. Ik heb wel een consult gehad voor het knopen. Daar had ik echt nog veel meer aan dan de youtubefilmpjes.
    En niet alle draagzakken zijn vanaf de geboorte geschikt. Vaak zitten ze pas goed vanaf maat 62. Wil je echt vanaf de geboorte een draagzak, let daar dan goed op.

    Ik gebruik zowel de kinderwagen als de draagdoeken veel. De draagdoek is ook ideaal om thuis je handen vrij te hebben als baby bij je wil zijn.
     
    Mango393 vindt dit leuk.
  10. Flowerr

    Flowerr Bekend lid

    20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Hier in het begin bij dochter gedragen met een bondolino, is half knoop en de rest klittenband. Vanaf dat ze in maatje 74 zat ben ik haar gaan dragen met een tula, ook hele fijne drager.
    Maar zou zoals andere al zeggen gaan passen en kijken wat jij fijn vind.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Bij mn zoon was ik eigenwijs en kocht vast een doek. Zoon vond de doek niks. Doek verkocht. Zonder draagconsult een nieuwe draagzak gekocht, vond meneer ook niks en ik ook niet echt.

    Dus nu heb ik een draagconsult gedaan, met een week of 18/19. Toen mn buik nog niet te dik was. Ik had extreme voorkeur voor dr tula free to grow. En die gepast en als gegoten. Daarna pas gekocht en eergisteren opgehaald (moest besteld worden etc)

    Ik raad je een draagconsult aan. Dan kun je passen wat fijn zit. En evt gelijk meenemen of zoals ik een speciale print bestellen :p
     
  12. Sunshine89

    Sunshine89 Actief lid

    1 feb 2015
    122
    3
    18
    Bedankt voor alle tips! Ik ga me er maar eens goed ik verdiepen
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Marsupi, zo makkelijk en fijn. Geweldige draagdoek!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Draagdoek heb ik van babylonia en draagzak van ergobaby. Vind ze beide erg fijn!
     
  15. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik zou mij er inderdaad goed in verdiepen. Wellicht is een pasconsult bij een draagconsulente wat? Het is namelijk echt heel verschillend per persoon wat fijn zit. Iedere drager heeft zijn eigen pasvorm.

    Persoonlijk zou ik een geweven doek kiezen. Deze past altijd goed vanaf de geboorte en kan je eventueel nog heel lang mee door dragen. Ook met verschillende knopen voor op de rug (wel enkellaags met kindjes die nog niet zelfstandig tot zit kunnen komen), op de heup of op de buik. Prettige, goedkopere merken om mee te beginnen zijn: yaro, pure baby love, we are wovens, roar. Duurdere maar prettige doeken zijn PinkNova, Woven Wings, Artipoppe. Er zijn vele mogelijkheden.

    Mocht je toch voor een drager gaan, ga dan echt voor een ergonomische. Let op een zacht rugpand (voor de natuurlijke bolling van de rug), let op knie tot knie ondersteuning en de M houding (kontje lager dan de knietjes).

    Ik draag mijn zoontje van 2.5 en 19kg nog steeds heel veel. Heb de wagen eigenlijk nooit gebruikt. Vooral opa's en oma's enzo hebben die gebruikt. Ik draag vooral in dierentuinen, boswandelingen, in de stad, openbaar vervoer, markten/braderieën, als meneertje niet in slaap kan komen, als hij behoefte heeft aan nabijheid, als ik praktische dingen zoals huishouden moet doen (toen hij kleiner was). Heb r altijd eentje bij mij eigenlijk.

    Leuk dat je wilt gaan dragen en geniet ervan!
     
  16. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb een doek van Artipoppe gekocht, echt zoooo mooi! De andere 2 kids heb ik ook veel gedragen, maar dan in van die slecht zittende Babybjorn draagzakken, dus nu ben ik goed voorbereid :)

    Maar zoals je leest bij ons allemaal, het is enorm persoonlijk.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Fristi2012, Mango393 en pietje1987 vinden dit leuk.
  17. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Wat leuk! Een Arrow! Ik had de Arrow Thriller. Fijn dat je nu bij de derde toch een comfortabelere manier van dragen hebt gevonden dan een bungeldrager haha. Geniet ervan!
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  18. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb een bondolino maar die ga ik verkopen en wil de tula free to grow, vind ik toch wat fijner zitten.

    Mn zoontje niet veel gedragen destijds omdat hij het niet fijn vond maar merk nu met de tweeling dat vooral dochtertje het wel fijn vindt. En lijkt me wel handig als we ergens heen gaan ofzo. Kunnen oudste zoon en baby zoon in de kinderwagen en de kleine meid in de draagzak.
     
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hier een tula free to grow klaar liggen! Zoontje nooit gedragen maar ik wilde dat toch wel heel graag.
    We hebben een dubbele kinderwagen en omdat hij toch wel eens wil zitten is het wel handig als een van de drie gedragen kan zodat er twee kunnen zitten/liggen ;)
     
  20. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik ben .e er ook in aan het verdiepen en tot nu toe kom ik bij de ergobaby omni 360. Deze kan vanaf geboorte tot peuter gebruikt worden. Al denk ik dat ik hem niet zo lang zal gebruiken want peuter lijkt mij beetje zwaar en die heeft zelf ook beentjes gekregen om te lopen :p
     

Deel Deze Pagina