Dreumes 19 maanden doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jajo, 12 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    onze zoon heeft nooit echt goed doorgeslapen in de nachten. We moeten er elke nacht wel een paar keer uit (soms elk uur)voor zijn speen of een aai over zijn bol. Daarnaast is hij bijna altijd voor 6.00 wakker. De laatste tijd leek het iets beter te gaan, maar afgelopen nachten moesten we er weer steeds uit en is hij wakker tussen 4.30-5.30. Vervolgens is hij tussen 6.00-8.00 bek af, hangerig en huilerig en slaapt hij weer ruim 2 uur. Ik heb geprobeerd naar 1 slaapje te gaan, maar dat trekt hij niet. Hij is smorgens gewoon even (2 uurtjes) wakker en humeurig om dus vervolgens verder te slapen. Ik ben nu zwanger van de 2 me en het slaapgebrek breekt me op. Wat kan ik hier aan doen?
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Flesje water in z’n bed leggen, meerdere spenen, nachtlampje aan en er niet naartoe gaan.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Herkenbaar. Hier ook een slechte slaper van bijna twee jaar, en de laatste maand opnieuw rotnachten.

    Heb je al eens geprobeerd er naast te gaan liggen op een apart bed of matras? Hier helpt dat geweldig, en je slaapt zelf beter omdat je niet echt moet opstaan.

    En anders toch echt eens aan slaaptraining beginnen.

    Maar vooral ook: kan je man de nachten niet opvangen?
     
  4. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Zal er Een flesje met water in leggen en zo een nachtlampje naast zetten!

    Mijn man gaat er ook al uit. Ik ben al met verlof (doordat je maar tot 20 weken mag werken bij ons) en hij werkt fulltime en heeft net een nieuwe baan. Wil ook niet dat hij de hele nacht opvangt. We gaan er nu om beurten uit.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat bij ons dan beter werkte, is iemand de eerste helft van de nacht laten doen, en dan wisselen. Dan heb je toch wat meer slaap.

    Of dus: om beurten een nacht op een matras in zijn kamer.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Hoelaat gaat hij slapen? Misschien later naar bed brengen?
     
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ik breng net mijn zoontje naar bed en bedenk mij dat wij tegenwoordig 2 of 3 spenen meegeven naar bed. Sinds we dat doen slaapt hij binnen 10 minuten zelf in, slaapt hij langer en beter. Waarom geen idee, maar het werkt hier :)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Later naar bed hebben we al geprobeerd, dat maakt qua wakkerword tijd niet uit. Maar afwisselen op die manier is een hoed idee
     
  9. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als je steeds terug moet voor de speen (onder andere) kan het een optie zijn om de speen af te wennen. Lees weg te doen, want een leukere manier is er niet. Dat wordt dan in eerste instantie natuurlijk helemaal een ellende, maar als hij daaraan gewend is scheelt het mogelijk een hoop middernachterlijke tochtjes.
     
  10. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Naast de andere tips, lukt het niet om even door te zetten met 1 slaapje? Hij is tenslotte al ruim 1,5. Zal in het begin misschien even flink doorbijten zijn, maar ik zou denken dat je uiteindelijk veel baat bij hebt. Het duurde bij mijn dochter ook even, maar uiteindelijk sliep ze veel effectiever! Lijkt me zwaar voor je/jullie, succes!!
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier kan dochter ook nog niet zonder extra slaapje hoor. Ik krijg dr gelukkig nog zo ver dat ik dr in de ochtend een fles warme melk kan geven, gelijk een schone luier aan, de lege fles weer terugkrijg (of staat op de rand klaar om opgehaald te worden, tis een figuur) en dat ze nog een paar uurtjes pakt in de ochtend.

    We hebben t een tijdje geprobeerd met gelijk opstaan maar toen zat ze zichzelf in de weg en slaapje doen, ho maar. Dus nu hebben we die ochtend tuk er direct aan vast geknoopt en is ze t zonnetje in huis. 's middags nog een tukje of tuk en dan in de avond rond 18:00 naar bed (of 19:00 als ze besluit een hele lange middag tuk te doen).
     
  12. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Er s een periode geweest dat hij tussen 6-7 wakker werd. Dat vind ik acceptabel. Alleen sinds zijn oorontsteking is het dus weer elke ochtend 5.00. S nachts slaapt hij nu meestal door en hoef ik er heen speentje in te doen. Dit doen we alleen om 5.00, maar vaak heeft hij hem al in dan.

    Flesje water geprobeerd, drinkt hij leeg en vervolgens gaat hij als nog huilen. Hij heeft s morgens ook bizar veel honger sinds hij zo vroeg wakker is. Zo eet hij 2 boterhammen (zonder korstjes, want die weigert hij) en vervolgens nog 2 crackers. Hij is absoluut niet dik, zou hij een groeispurtje krijgen oid?

    Van 2 naar 1 slaapje lijkt me idd een goed idee, hebben jullie daar nog tips voor? Moet ik hem gewoon wakker houden tot een bepaalde tijd? Of laat ik hem in de ochtend een soort power nap doen van 15-30 minuten? Of moet ik de tijd steeds iets verder opschuiven van zijn eerste slaapje?
     
  13. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ja speen afleren inderdaad. Gewoon niet meer geven. Heb ik ook gedaan rond 6 maanden. Kwaad dat ie was. Maar we waren zo moe, soms elk uur die k** speen weer teruggeven.

    1 nacht ellende gehad. En daarna doorgeslapen! Is nu bijna 2 en gaat nog altijd goed.
     
  14. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wordt hij om 5 uur niet gewoon wakker van de honger dan?
    Heb je al eens een fles/beker melk in bed gegeven, misschien wil hij dan nog wel weer even doorslapen .
     
  15. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Misschien moet ik dat toch weer doen. Hij krijgt al tijden geen ochtend fles meer, dacht eigenlijk ook dat hij daar wat te oud voor was.

    Snap ook niet waar die enorme honger ineens bij hem vandaan komt.
     
  16. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Bo wordt ook sinds een tijdje om 05:00 wakker ‘s morgens. Het enige dat werkt is een fles melk naar binnen gooien. Dan slaapt ze nog een uurtje, soms anderhalf. Is ze daar te oud voor? Ja vast wel. Maar om 05:00 de dag beginnen zie ik echt niet zitten. En ze gaat anders echt niet meer slapen. Ze heeft het wel eens vaker gehad en dat was na 2 welen weer over. Ik hoop dat ze hier ook snel weer wat langer slaapt.... :|
     
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier werkt die fles helaas niet :( Er zit hier dus niks anders op dan vroeg aan de dag te beginnen.
     
  18. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik voel je pijn.
    Wat een gedoe dat niet slapen.
    Ik bedoel, dat het lang duurt voor ze door gaan slapen kan ik accepteren. Je weet wel, pas als ze 1 zijn ofzo. Hooguit anderhalf. Maar die van ons zijn bijna 2 en hebben nog het doorslapen niet uitgevonden. Dat is toch op zijn minst een klein beetje oneerlijk :(
     
    Shakes vindt dit leuk.
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Precies. Vorige week op een familiefeest nog maar eens mogen aanhoren hoe de tweede van mijn schoonzus net als de eerste zo'n ongelooflijke slaapkop is, zelfs nu op zes maand al. Nachten van 14u, slapen tot 9u... En dan zit ik daar naast met de zesjarige die nog steeds een paar keer per week 's nachts roept en om zes uur klaarwakker is, en eentje van twee die meermaals per nacht wakker wordt en om half zes klaar is voor een nieuwe dag van niet-stilzitten...

    Oh, op mijn beste momenten kan ik er wel mee om, want mijn kinderen zijn motorisch en talig veel sterker en sneller dan de hare. Niet te verwonderen, ze hebben al sinds hun geboorte dagelijks ongeveer een dubbele oefentijd gehad :D Maar aangezien ik zó moe ben, overheerst toch vooral ook vaak: zo oneerlijk.
     
    Betsy vindt dit leuk.
  20. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ooooh ja dat heb ik ook! Alle kindjes in mijn omgeving zijn voorbeeldige slapers en goede eters. Laten dat nou net de 2 dingen zijn die Bo totaal niet interessant vind. En 2 dingen waar ik totaal geen invloed op heb. Was ze maar wat minder druk met rennen, klimmen en praten. Dan had ze wat meer tijd om te oefenen met slapen en eten. :D

    “Komt er nog een tweede?” Die vraag had je vast niet gesteld als je zelf al anderhalf jaar geen nacht meer doorgeslapen hebt.... :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina