drinken (alcohol) met kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zuuske, 11 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Oh ik drink gerust wel wijn als mijn kinderen thuis zijn, niet dat ik me lam zuip ofzo maar tijdens een gezellig avondje met vrienden of vriendinnen of een verjaardag bijvoorbeeld.. prima. Mijn man drinkt niet en hij is ook degene met een rijbewijs dus dat komt mooi uit. :thumup:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    DastyQueen en Glimmer vinden dit leuk.
  3. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Hahaha. Zo stond ik ooit met zoon in de supermarkt. Bij de wijnafdeling. Roept keihard. "Deze vind mama lekker!"

    Ik drink dus wel waar de kinderen bij zijn. Maar dronken worden vind ik niet kunnen dan. Vind ik ook niet meer prettig. Ook als kinderen er niet bij zijn.
    Man denkt niet graag, dus er is er altijd een nuchter
     
    Mythique en Twinkle81 vinden dit leuk.
  4. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Mijn dochter kwam ooit met haar drinkbeker (noemde ze altijd flesje) en de fles wijn aangelopen; ‘dit is mijn flesje en dit is flesje van mama’:|:roflmao::roflmao:
     
    Blijdorp, DastyQueen, Mythique en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Uberhaupt, thuis of uit;

    1 iemand mag drinken, en die mag zelfs lazarus worden. Ik drink geen druppel alchohol als ik moet rijden, dus de kans dat er hier twee mensen drinken met uit eten gaan is 0.

    Uberhaupt drink ik amper, nu natuurlijk zelfs helemaal 0 ;) maar ik drink hooguit twee a drie keer per jaar. Die keren mag mijn man geen druppel drinken. Ik wil dat er ten alle tijde iemand nuchter is die adequaat kan reageren en kan rijden.

    Mijn man drinkt gelukkig ook amper. Hooguit met een feestje en dan een biertje of 4/5.
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hahahaha ik zou mij bepissen dan he. En bedankt lieverd.. en bedankt :D
     
    Glimmer vindt dit leuk.
  7. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Hahaha ja ik kwam ook echt niet meer bij van t lachen:roflmao:
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik denk wel dat dit verschilt per persoon. En daarbij, ik vind het altijd een heel naar "advies" als ik zeg "ik moet nog rijden" en iemand zegt "1tje kan wel"

    Je zou die avond maar iemand doodrijden.. of gehandicapt.. of jezelf of je kind.. juk.. nee. Dat ene glas kan niet zo lekker zijn dat dat het waard is denk ik dan :)
     
    Marchella en Fietwordtmama vinden dit leuk.
  9. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Helemaal mee eens!
    Ik heb hier precies 1 keer tegen gezondigd. Was uit eten met mijn moeder. Bestelde een wijn vooraf. Pas halverwege het glas kwam ik erachter dat mijn man (is normaal de bob) er niet bij was.
    Nadat glas kwam nog een hoofdgerecht, dessert en koffie. Dus ik denk niet dat ie invloed heeft gehad op mijn rijden. Maar voelde me zo dom.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben zelf redelijk anti-alcohol en drink zelf nooit, maar als overal op internet staat dat 1 glas alcohol na 1 a 2 uur uit je bloed is, dan vertrouw ik daarop en ga ik niet panisch lopen doen. Prima als je er dan alsnog voor kiest om helemaal niet te drinken, maar feitelijk gezien kan het dus geen kwaad als je bij het eten om 18:00 een glaasje drinkt en om 20:00 in de auto stapt. Mocht je dan iemand doodrijden, komt dat absoluut niet door de alcohol die je hebt gedronken :)
     
    Blijdorp, DastyQueen en Glimmer vinden dit leuk.
  11. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Persoonlijk vind ik 'overal op internet' niet zo betrouwbare bron. Maar dat terzijde. Het verschilt sterk per persoon hoe snel je een glas verwerkt. En dan houd ik me liever aan de veilige kant. Bij 0 glazen weet je echt zeker dat het niet aan de drank heeft gelegen
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik bedoel hierbij dus verschillende betrouwbare sites ;)

    Zelf drink ik sowieso niet, maar als iemand na 1 glas alcohol 2 uur later gaat rijden heb ik daar geen problemen mee.
     
    Blijdorp en Glimmer vinden dit leuk.
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Tja het mag er staan. Ik vind het dom. Ieder mens reageert anders.
    Laat dat ene glaasje dan staan en drink iets anders denk ik dan. Scheelt een boel nadenken of je alweer veilig kan rijden etc.
     
  14. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij drinken zelden en bewust niet waar de kinderen bij zijn.
    Eigenlijk ook nooit op een verjaardag ofzo. Mijn man rijdt meestal maar vraagt weleens halverwege of ik het stuur wil overnemen omdat hij zijn ogen niet open kan houden. Dus drinken we allebei eigenlijk niet.

    Ik lust graag een glas zoete witte wijn of rode port, maar een half glas hakt er al best in hier...
     
  15. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Word er gereden dan zijn wij beide alcoholvrij maar op feestje thuis of in de buurt drinkt mijn man hooguit 1 biertje. Ik kan niet rijden dus als peuter wat overkomt moet hij rijden dus dat houden wij in achterhoofd. Als peuter uit logeren is en wij hoeven niet te rijden dan drinkt mijn man wel heel ruig: 2-3 biertjes.
    Ik drink zelf 2 keer per jaar glaasje prosecco dus dat telt niet haha
     
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.141
    4.360
    113
    Home
    IK vind drugs en alcohol beide even slecht
    zijn beide verslavend en niet drinken is nog altijd beter dan wel drinken
    de wetenschap dat 1 glas alcohol per dag goed zou zijn voor bepaalde effecten word ook door meerdere zwaar in twijfel genomen door zogenaamd bewijs
    ik lees hier ook dat van een aantal dat ze elke dag alcohol drinken...
    moet iedereen lekker zelf weten maar ik vind dat echt onzin
     
  17. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Wij drinken allebei wel in het bijzijn van de kinderen. Niet tot dronken toe uiteraard. Ik drink nooit meer dan 2 glazen per avond en alleen in het weekend. Ik kan er heel slecht tegen, haha, maar vind een lekker glaasje wijn of port wel erg lekker.
    Mijn man kan behoorlijk innemen maar hij kan er goed tegen. Is zelfs nooit aangeschoten.
    Als we niet thuis zijn spreken we wel vooraf wie er rijdt en die drinkt dan niet. Meestal ben ik dat
     
  18. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Precies. Ik zou het niet met me mee willen torsen de rest van mijn leven. Maar ik heb misschien ook wel gemakkelijk praten want ik hou echt totaal niet van alcohol.

    En daarbij, als iemand omgekeerd mijn kind(eren), man, vader etc etc gehandicapt of dood rijdt, denk je dan heus dat ik minder woest en verdrietig zal zijn, als bij adem- en of bloedtest blijkt, dat men hooguit 1 of 2 drankjes op heeft of dat men dat in straalbezopen toestand deed?

    Nee dus.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wanneer vind je het dan wel weer veilig om te rijden? 3 uur later, 4 uur, 5 uur?
    Als het na 2 uur uit je bloed is kan je dus prima rijden. Zoveel nadenken is dat niet.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik drink ook geen alcohol dus heb voor mezelf makkelijk praten. Maar uit een adem- en bloedtest zal, als je genoeg tijd tussen het drinken en rijden laat zitten, niets uitkomen. Wat wordt dan de grens als betrouwbare sites opgeven dat na 2 uur de alchohol uit je bloed is, maar jij dat niet genoeg vindt? Wat als iemand op een terras 's middags een biertje drinkt en in de avond gaat rijden, kan dat sowieso ook niet volgens jou? Dan maar helemaal geen alcohol drinken want stel je voor dat je die dag nog moet rijden.
     
    Blijdorp, DastyQueen en Glimmer vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina