Drinken baby 8 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Panter, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat drinken jullie kindjes naast de fles/borstvoeding?

    Zoontje weigert momenteel de fles... Waar ie eerst onverzadigbaar was wil ie nu bijna niet drinken. Gisteravond 19u fles gehad van 200cc waar ie 165cc van heeft gedronken Hij sliep tot 8u vanmorgen. Fles aangeboden van 200cc...dronk er 95 van en wilde niet meer. Van de rest pap gemaakt weigerde hij ook.
    Uit nood dus fruit gemaakt... Daar heeft ie 100gr van gegeten.

    Diksap lust ie wel maar drinkt daar hooguit 80cc per dag van. Water drinkt ie af en toe paar slokjes. Thee wil ie niet.

    Hij eet verder wel goed brood en groente. Maar maak me vooral zorgen om zijn vocht intake. Hij heeft genoeg bij te zetten dus mocht ie wat afvallen is dat niet zo erg. Maar hij gaat gewoon met de week minder drinken.

    Iemand tips?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hoeveel flesjes krijgt hij nu nog?
    Rond de 8 maanden is het ‘normaal’ als hij naar 3 flesjes gaat bijv.

    Hier heb ik hem alleen maar water aangeboden vanaf het begin en daar dronk hij ook maar een paar slokjes van.
    Later dronk hij meer.
    Nog steeds drinkt hij alleen maar water.

    Zou mij niet zo zorgen maken als hij nu begint met het afbouwen van flesjes.
    Je kunt een extra eetmomentje inbrengen zoals je nu hebt gedaan en morgen nog eens proberen.
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hij dronk tot 2wk terug 4x200cc
    Sinds vorige week drinkt ie erg slecht en steeds slechter.
    De afgelopen 16u heeft ie 95cc gedronken. De aangeboden fles van net weigert ie.

    Gister dronk ie 3 flessen maar niet meer dan 165cc per keer. Dat was prima en dacht dat we de goede kant op gingen.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier heeft ze ook zo'n periode gehad, was gewoon echt de interesse in de fles kwijt. We kwamen amper aan 500cc melk per dag, soms maar 300-400cc.
    Alles in de omgeving was veel interessanter, ze had geen rust om de fles te drinken.
    Hier krijgt ze sinds 7 maanden nog maar 3 flessen, daarvan heb ik van de 1e fles een bordje pap gemaakt. De 2e fles gaf ik zoveel ze wilde, de rest kreeg ze in haar bedje voordat ze haar slaapje 's middags ging doen en de laatste fles voor het slapen 's avonds gaf ik in het donker op ons bed of anders ook in haar eigen bedje. Ondertussen kreeg zij dan een knuffeltje in haar handen om mee te spelen.
    Sinds ze de fles zelf kan drinken (sinds een maand of 2) is de interesse in de fles weer helemaal terug.
    Hier krijgt ze naast de fles alleen water te drinken, verder niks. Water gaat in rietjesbeker of fles.
    Ik zou denk meer tijd tussen de flessen laten, hier hoefde ze met 8 maanden echt geen fles meer 4 uur na de vorige. Hier waren de tijdens dus ongeveer 8.00 - 13.00/14.00 - 20.00.
    Verder vind/vond ze Griekse yoghurt hier erg lekker. Gaf ik in die moeilijke periode ook wel eens ter compensatie van de fles als ze die niet wilde.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Er zat 12u tussen de flessen. En zelfs toen weigerde ie na een beetje. En omdat ie maar 95cc dronk bood ik net weer wat aan.
    Drinkt ie een fles leeg dan zit er ook 6 tot 7u tussen.
    Het gaat mij er om dat ie niet uitdroogt. Hij wil naast z'n fles nml niks anders ook drinken.. Ja paar slokjes water... Maar dat zijn er maar 2 of 3.
    Dus dacht... Waarmee kan ik hem verleiden iig wat vocht binnen te krijgen. Diksap vind ik eigenlijk teveel suiker maar dat gaat er wel het beste in qua aantal cc

    Het zou fijn zijn als ie gewoon naar 2 of 3 flessen ging maar dan wel voldoende ander vocht binnen krijgt. Want als ie dit zo paar dagen vol houd droogt ie toch uit? Of ben ik overbezorgd?
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Daarom gaf ik nog de tip van Griekse yoghurt, ook lekker met wat fruit erdoor.
    En dus in een hele prikkelarme omgeving de fles geven. De kinderwagen werkt hier ook goed vaak.
    En ze drogen niet zomaar uit hoor of hij moet ook echt overgeven en diarree hebben.
    In fruit en groente zit ook vocht, mag je ook meerekenen.
    En wat ze hier ook erg leuk vind is in bad of douche is van een nat washandje drinken, water zuigt ze dan zo naar binnen.
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Yoghurt lust ie idd wel. Net bij het broodje heeft ie 125gr yoghurt gehad. En heeft ook aardig water gedronken, denk ongeveer 50cc

    Geef dan vanmiddag nog maar extra fruit, zal maar accepteren dat ie geen melk wil vandaag.

    Badwater is hier geen optie.. Daar zit badolie in :)
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Oh dat klinkt niet slecht! Ik zou de melk verder wel op de vaste momenten aan blijven bieden, zomaar kans dat hij morgen of overmorgen z'n fles weer drinkt.
    En verder inderdaad tussendoor steeds wat water proberen. Zolang hij goede plasluiers blijft houden, helder en alert is hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
     
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hij is helder en actief. Zal na zijn slaapje nog een fles aanbieden. En als ie die niet wil geef ik nog wat fruit. Heb nog peer en meloen, zijn favorieten.

    Vind het contrast zo groot met maand geleden. Toen had ie niet eens genoeg aan 6x200cc forte melk naast zijn brood, fruit, groente ed. Mss had ie toen een groeispurt?
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Vroeg of laat krijgen alle kinderen dat moment, ze moeten toch een keer van die flessen af. Onze oudste dronk tot 5 maanden ook elke fles tot de laatste druppel leeg. Dronk 5x 180/6 en soms nog wel meer als hij 's nachts kwam. Na die tijd was het over, werd bijvoeding en de omgeving veel interessanter, zat hij met 6,5 maand op 3 flessen en met 9 maanden nog maar op 2.
    Hij dronk daarnaast wel al erg goed uit z'n rietjesbeker, dus bij hem kon ik het ook beter los laten dan nu bij dochter, maar ik weet ook dat je het er niet in kan proppen.
    En peer en meloen zijn lekker vochtrijk fruit, hier eet ze ook veel fruit, komkommer vind ze ook lekker en bevat ook veel vocht!
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Als je yoghurt aanbied moet je dat ook als zuivel rekenen.
    Als hij dus nog maar behoefte heeft aan 3x200cc voeding en jij geeft hem 125gr yoghurt dan heb je dus kan dat hij die 125gr ook nog eens van zijn voeding gaat laten staan.
    De balans vinden tussen vaste voeding en flesvoeding is soms erg lastig, vooral wanneer ze gaan afbouwen met de flessen en nog niet genoeg ander soort drinken drinken.

    Laatst was iemand hier op het forum (ben slecht in namen) die vertelde dat de kinderarts zei dat je 200gr fruit volledig mag meetellen als vocht.
    Als je dat dus doet weet je dat hij sowieso genoeg vocht binnenkrijgt op dit moment.
     
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh das fijn om te weten.
    Ben normaal niet zo snel bezorgd maar vind drinken wel belangrijk
     
  13. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Weeg jij alles wat je hem geeft eerst af?
    Ik heb nooit een idee wat er gegeten of gedronken wordt ( behalve de flessen dan) maar moet eerlijk zeggen dat ik me er ook niet echt druk om maak.

    Zit er niet iets dwars, virusje/tanden of kiezen?
     
  14. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Normaal het drinken niet. Maar de fruit en avondeten wel. Yoghurt zit in kuipje v 125gr dus dat staat er op :)

    Edit. Hij had de 5de ziekte twee wk terug. Sindsdien gaat ie steeds slechter drinken
     
  15. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Heb er toch redelijk melk I gekregen, en iig voldoende vocht.

    8u 95cc opvolgmelk
    9u 100gr fruit en 3 slokjes water
    11u 40cc opvolgmelk
    12u 125cc yoghurt, 1 broodje appelstroop en 50cc water
    15:30u 165cc opvolgmelk
    18:00 aardappelen, rundvlees, broccoli 200gr
    19u 155cc opvolgmelk

    Nu slaapt ie en word morgen tussen
    7u & 8u weer wakker
     
  16. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Hier tot 1 jaar borstvoeding op verzoek. En vanaf 1 jaar tussendoor water. Mijn kinderen hebben altijd de hele dag door een bekertje water tot hun beschikking.
     
  17. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier ook een periode gehad van heel slecht drinken.
    Fles voor naar bed gaan 20cc en dan volgende ochtend met moeite kregen we er 120 in.

    Ze dronk toen ook nog niet echt wat anders.
    Ik heb extra fruit gegeven en yoghurt was/is echt favoriet. Normaal krijg ze Griekse yoghurt maar toen voor slapen gaan magere yoghurt gedaan, omdat want vochtiger is.

    Misschien zelf waterijsjes maken nog een idee (sorry andere reacties niet lezen misschien dat het al gezegd is)
    Hier was waterijs van de week heel goed bevallen. Ze snapte het principe nog niet. Maar ik beet elke keer een stukje af en deed dit in haar mond.

    Succes. Ik snap je zorgen volledig
     

Deel Deze Pagina