11 weken en nu al harde buiken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door salsera78, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. salsera78

    salsera78 Actief lid

    23 dec 2007
    377
    0
    0
    Hallo,
    ik ben 11 weken zwanger en voel sinds een paar dagen dat mijn baarmoeder zich samenknijpt tot een harde bal wanneer ik veel inspanning heb verricht. Nou ja, veel inspanning kan ik het niet echt noemen, want mezelf 's ochtends klaar maken voor de dag voelt momentel al aan als topsport. Iets simpels als het huis schoonmaken en gisteren bijvoorbeeld het gras gemaaid en ik word omiddellijk "afgestraft" met dat strakke gevoel. Ik herken het van mijn eerste zwangerschap, maar toen kreeg ik ze pas rond 4.5 maand (ook nog vroeg volgens mij).

    Klopt het dat dit harde buiken kunnen zijn en is het niet erg vroeg? Zegt het iets over het verloop van mijn zwangerschap?

    Alvast bedankt voor het antwoord.

    groetjes
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    ik denk dat het inderdaad een samentrekking is van je baarmoeder. Het is ook wel vroeg daarvoor. Doe rustig aan, maar doe wel gewoon je dingen.
    het zegt niets over het verdere verloop van de zwangerschap. Ik zou het de volgende controle wel even met je eigen verloskundige bespreken.
    En nu ook al even urine laten controleren op een blaasontsteking bij de huisarts voor alle zekerheid.

    Mirjam
     
  3. salsera78

    salsera78 Actief lid

    23 dec 2007
    377
    0
    0
    ok, bedankt! Op een blaasontsteking heb ik me pas nog laten controleren en dat was gelukkig negatief. Ik zal het bespreken bij m'n volgende consult. Gelukkig heb ik die samentrekkingen niet aan de lopende band. Het is echt alleen als ik wat aan inspanning gedaan heb. Grappig is wel dat ik op zo'n moment precies m'n baarmoeder kan lokaliseren. Ik voel exact hoe hoog hij zit.

    groeten
     

Deel Deze Pagina