Duowagen achter elkaar

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sedra, 22 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sedra

    Sedra Actief lid

    14 dec 2016
    101
    3
    18
    In november verwachten wij ons tweede kindje. De eerste zal dan 13/14maanden zijn. We hebben nu een Mutsy Igo, helemaal netjes nog. Die gaan we dan verkopen denk ik.

    Ik ben op zoek naar een duo wagen maar ik wordt niet veel wijzer van alle oude topics. Daar zie ik veel Phil&Teds voorbij komen maar daar zijn weer heel veel modellen van (uit verschillende jaren). Bugaboo donkey valt af vanwege naast elkaar en prijs, vind ik echt te duur. 2e hands zou ook kunnen.

    Wie heeft suggesties voor een fijne wagen. Dit zoek ik
    - niet te zwaar met in de auto doen etc
    - smal , dus naast elkaar is geen optie
    - makkelijk in / uitklappen!! En zo klein mogelijk ingeklapt.

    Ik vraag nogal wat, maar wie weet dat hier wat ervaren mama's zijn met de gouden tip!! Als het kan de voordelen en nadelen dan heb ik een completer beeld! Alvast heel erg bedankt!
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Een paar vriendinnen met meerdere jonge kids hebben allemaal een 2e hands P&T. Ze zijn er zwaar enthousiast over. De kids liggen onder elkaar en er kan zelfs nog een peuter/kleuter op het wiel aan de voorkant. Het waren 2e hands, dus wat oudere modellen. Was ook makkelijk in te klappen, maar of hij klein genoeg werd voor bijv mijn Up dat betwijfel ik.

    1 vriendin had een 2e hands Donkey, maar die vond ze echt te breed voor de stad, daar woonde we toen met zijn allen.

    Suc6 met zoeken voor een vol geluk!
     
  3. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Onze kids schelen 1,5 jaar, en de derde is onderweg.

    Wij hadden eerst een phil en Teds maar dat was echt een onding! Zeker niet aan te raden, en vind hem nog lelijk ook haha.

    Nu een Joolz geo duo en dat is echt ideaal! Kijk eens op marktplaats, daar staan er wel wat op die betaalbaar zijn en als je hem netjes houd is het altijd weer door verkoopbaar.

    De Joolz bestaat uit 3 delen, het onderstel, de zitting en de zit/lig bak. Hij klapt best prima op, niet super klein, maar hé, het is een duo wagen he:)
    Zwaar is die zeker niet!

    Wij hadden eerst een Mutsy EVO, super wagen! Toen dus die verkocht en naar een tweede handse p&t overgegaan maar was de grootste miskoop ooit, die dus snel weer verkocht en uiteindelijk een nieuwe Joolz geo duo op de kop kunnen tikken voor €1200
     
  4. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Wij hebben de uppa baby vista, echt een top wagen! Licht, en heel makkelijk in het klappen. En best klein voor een duowagen!
     
  5. kars

    kars Actief lid

    27 mrt 2016
    150
    36
    28
    Wij hebben de topmark toppie 2 via mp voor 350 euro.. ons dochtertje is straks 18 maanden als de 2e er is. Aangezien ik graag wandel naar het dorp of naar de diertjes om de hoek ofzo toch maar gekozen voor een dubbele. Ik heb mijn mutsy evo wel gehouden. Stel de oudste wilt over een jaar echt niet meer in de wagen dan heb ik mijn mutsy nog. En misschien verkoop ik die tegen de tijd ook wel en haal ik een buggy.:D
     
  6. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Icandy duo!
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  7. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik wil ook het een duowagen waarbij de kindjes achter elkaar zitten. Wilde eigenlijk een bugaboo donkey maar onze gang in huis is redelijk smal waardoor ik niet denk dat dat zo praktisch is..

    Nu zag ik de Uppababy Vista, heeft iemand daar ervaring mee? Vind ‘m er mooi uitzien, het enige nadeel vind ik dat de baby zo ver weg ligt.

    Bekijk bijlage 584083

    Bekijk bijlage 584084

    Wel heel fijn dat er zo’n grote boodschappenmand onder zit, die je ook als je de reiswieg gebruikt gedeeltelijk kan gebruiken. En veel mogelijkheden qua opties:

    Bekijk bijlage 584085

    5B7607D6-9E96-42B5-8855-D7130DD2CE09.jpeg

    Bekijk bijlage 584087
     
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Ik was erg tevreden over mijn Topmark duo tandem. Niet geschikt voor tweelingen lijkt me, maar wel voor kindjes met verschillende leeftijden. Qua wendbaarheid, inklappen e.d. was er weinig verschil met de Mutsy 4-rider die ik had bij eerste, en was zelfs iets smaller.

    Wij hadden toen nog geen 2e auto, dus ik ben met deze wagen veel op pad geweest, ook met de bus. Ging allemaal prima.

    Ik heb hem daarna ook weer prima kunnen verkopen.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Op 1 van de foto’s zie ik benen tegen de andere buggy seat aan zitten. Dat zou voor mij een reden zijn om niet voor die wagen te gaan.

    Wij gebruikte een abc zoom. Is geen lichtgewicht, maar dat went. Opgeklapt paste hij net niet achter in mijn mini auto. Bij een middelgrote wagen past hij makkelijk in de achterbak met de zitjes. Er zijn 2 versies inmiddels. Ik heb ergens de oude staan. Dus misschien dat de nieuwe lichter rijd. Ik heb nu een nieuwe mono in gebruik en die rijd heel soepel, de oude mono die ik heb van dat merk rijd stugger. Dus misschien is het enige probleem dat er was met de duo nu opgelost.

    Verder was de duo echt ideaal. De kinderen hadden lekker de ruimte. Konden ook gezellig naar elkaar gedraaid zitten. Met een regenscherm hadden ze nog een grote ruimte eronder. Fijne grote boodschappenmand die ook wat gewicht kon hebben. Er zijn adapters te verkrijgen om de maxi cosi erop te klikken. In en uitklappen is simpel. De zitjes kunnen draaien om te slapen. Ze zitten er netjes in i.p.v. te gaan hangen.
     
  10. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief


    Weet je dat de nieuwe Mutsy I2 eigenlijk gewoon de Mutsy Igo is en dat er een adapter is om er een duoseat van te maken? Dus je zou in theorie gewoon je eigen wagen kunnen houden en alleen €80 hoeven uit te geven voor de adapter.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wij hebben wel de bugaboo donkey. Ik vond alle wagens die achter/onder elkaar hebben allemaal of niet lekker lopen of de kindjes lagen wel erg dicht op elkaar.
    Voordeel is wel als je oudste er niet in wil klap je het frame is en maak je er een mono wagen van
     
  12. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Wij hebben de Easywalker Harvey met extension set (dus duo). Onze tweede is er nog niet, dus kan nog niet echt vertellen of ie als duowagen bevalt.

    Wij twijfelden tussen de Easywalker en de Joolz Geo. Hebben ook nog even gekeken naar teds/phils maar omdat we de wagen best intensief gaan gebruiken (hebben een hond die 3x per dag uit gaat) toch gekozen voor een iets luxere wagen.

    Hebben voor deze gekozen omdat ie als best getest eruit kwam, je heel makkelijk de reiswieg eruit haalt (joolz geo was dit veel onhandiger) en ie makkelijk inklapt en best klein is. Wij wilden ook graag de kindjes achter elkaar (omdat we niet te breed wilden zijn). De wagen is ook lichter dan de joolz geo. De easywalker kan bij ons gewoon in de hal staan. Daarnaast vond ik de joolz geo nieuw te duur. Tweedehands kon ik de geo vinden voor 700-900 euro en dan is ie vaak wel 3 jaar gebruikt. Terwijl ik deze easywalker Harvey nieuw voor 700/800 heb aangeschaft. En dan heb je dus een nieuwe wagen inclusief garantie van een aantal jaar.

    Ik vond trouwens de Joolz Geo qua uiterlijk wel mooier. Maar de andere argumenten wogen toch wat zwaarder ;)

    Mijn tip? Ga gewoon naar een winkel waar je de wagens allemaal kunt testen en voelen. Dat heeft ons wel geholpen :)
     
  13. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Weet je toevallig ook waar je die kunt kopen? Ik zoek me rot.. :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina