Duowagen, zitje voor kinderwagen of loopfiets?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bubblez, 17 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Als deze zwangerschap goed mag gaan, is onze zoon net geen 2 (in maanden 21)

    Wat zouden jullie dan aanschaffen?
    Een duo wagen (wat zeker niet mijn voorkeur heeft)
    Zo'n zitje voor achter de kinderwagen
    Of een loopfiets voor meneer.

    Ben heel benieuwd wat jullie hebben!
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Mijn jongste 2 schelen 23 maanden en wij hebben een zitje, maar wordt nauwelijks gebruikt omdat mevrouw het liefst op haar loopfiets zit :)
    Bij de oudste 2 zat er 25 maanden tussen en toen werd het zitje echt heel goed gebruikt :thumup:
    Je kan het dus niet heel erg van te voren zeggen, misschien tegen die tijd kijken wat ie het fijnst vind?
    Ik moet zeggen als ik echt haast heb, dan moet ze op het zitje, want dan heb ik er meer controle over.;)
    Duowagen nooit gedaan ivm ruimtegebrek (kan m hier niet kwijt) en kinderen (nr 1 en 3 dan, nr 2 was er niet uit te slaan) die niet graag in de buggy zaten/zitten.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Onze zoon vind het ook niks, hij jengelt al als ik hem erin zet haha.

    Ik koop anders gewoon zo'n zitje. Loopfiets heeft hij al (grotere variant staat al op zolder) dan kan die inderdaad kiezen.

    Dankjewel!
     
  4. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Baby 2 moet nog geboren worden, maar wij zijn voor een duowagen gegaan.
    Bij ons schelen ze straks 22 maanden.
    Onze dochter kan nog niet goed overweg met een fietsje. En als we met haar gaan wandelen en zij gewoon loopt gaat ze er vandoor. Op zo'n zitje naar de supermarkt zie ik dus niet zitten want dan kan ik de hele tijd achter haar aanrennen.
    Maar wellicht zijn er kindjes waarbij dat wel goed gaat :roflmao:
    Je zou ook nog een tijdje af kunnen wachten hoe de oudste tegen die tijd is.
     
    Tranquila en Bubblez vinden dit leuk.
  5. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Loopfiets en een plankje! Vanaf 1.5 blijven ze hier goed staan op t plankje.
     
    Amberxx en Bubblez vinden dit leuk.
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hier zit 23 maand tussen zoon en dochter. Ze is 3,5 maand.
    Ik heb dochter in de draagzak of doek en zoon in de kinderwagen. Hij zit er nog graag in. Kleine stukjes loopt hij gewoon zelf. Loopfiets is hij geen fan van, krijg hem er niet op.
    Dochter heeft zelfs nog nooit buiten in de kinderwagen gelegen.

    Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik het nu wil gaan doen.
    Zoon gaat sinds vorige week naar de psz, eigenlijk wil ik dat lopend gaan doen ipv met de auto, zeker als het wat mooier weer wordt. Is voor mijzelf 10 min lopen, maar ik zie zoon dat nog niet zelf doen. Met een lege kinderwagen lopen vind ik ook niks eigenlijk.
    Plankje hebben we geprobeerd in de winkel, vond het voor geen meter lopen.
    Misschien toch de oudste dragen en dochter in kinderwagen.
    Zodra dochter in het zitgedeelte kan is het ook al handiger. Kan zij erin als ik alleen met haar ben, en haar dragen als zoon erbij is.
    En dan na de zomervakantie lekker op de fiets.
     
    Bubblez en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Denk dat het heel erg aan je kind ligt. Mijn dochter is nu 23 maanden en kan goed lange stukken wandelen. Maar als mevrouw het ergens niet mee eens is gaat ze dwars op de grond zitten of loopt de andere kant op en dan word het echt letterlijk touwtrekken om haar de juiste richting in te krijgen. Met haar zou ik dus echt een duo wagen nodig hebben mocht er nu een baby bijkomen. Ik pas wel eens op mijn nichtje van 3 maanden en daarvoor hebben we een meerijzitje aan de wagen gekocht maar hier probeert ze zich af te laten vallen als ze geen zin meer heeft te zitten.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  8. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Wij hebben uiteindelijk toch gekozen voor een duowagen. Er zit 18 maanden tussen zoontjes. Zoon kon en kan al heel goed lange stukken lopen dus daar ligt het probleem niet. Probleem ligt hem meer bij luisteren ;). Hij rent graag vooruit, kan wel al heel goed wachten bij oversteken maar heeft ook een hele sterke eigen wil. Kan flinke driftbuien hebben of lekker eigenwijs niet luisteren. Dan vind ik de duowagen echt een uitkomst. Hij mag veel "los" lopen of op z'n loopmotor maar als we in het centrum zijn of lange stukken wandelen dan is het toch heel fijn om hem af en toe in de wagen te zetten. Hij vindt het dan zelf ook prima. Het ligt dus denk ik ook heel erg aan je kindje. Wij hebben trouwens de uppababy. Kon hem met een leuke aanbieding kopen waardoor de kosten echt mee zijn gevallen. Daarnaast kan deze wagen in heel veel verschillende opstellingen en kan hij ook als enkele wagen gebruikt worden. Hij past in de kofferbak van mijn fiat punto dus kan echt compact opgevouwen worden.

    Oh en ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    Raaf92 en Bubblez vinden dit leuk.
  9. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Mijn oudste en middelste schelen 12 maanden, de middelste en de jongste 15 maanden. Wij hebben een Donkey Duo en ik ben zooooo blij met dat ding! De oudste is 3 zit op het meerijdplankje, de middelste is 2 en zit gewoon in de stoel naast de jongste. Vooral met boodschappen doen heel fijn. Ik heb ze alledrie bijelkaar en hoef niet achter iemand aan te vangen. Als ik gewoon een rondje in de buurt doe, lopen de meiden zelf, maar heb hem eigenlijk altijd in de duostand mee. Er word wel eens iemand moe en wil dan zitten of op het meerijdplankje en als de één wil wil de ander ook dus dan heb ik ze er alledrie ook weer op. Ikzelf vind het voor een kind van 2 echt nog handig dat hij/zij in de wandelwagen kan. Die van mij zou op een loopfiets alle kanten opschieten en dan zag ik mezelf er al achteraan rennen terwijl ik de wandelwagen achter moet laten. Maargoed dat zal ook per kind verschillen ... die van mij zijn nogal èh ... ondernemend te noemen :rolleyes:. Een meerijdplankje zou wellicht ook voldoende zijn, dan is het wel handig als die een krukje heeft.

    Edit: Gefeliciteerd natuurlijk :D!
     
    K00 en Bubblez vinden dit leuk.
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Zo sorry voor de trage reactie.

    Zoals ik het lees ben ik de pisang denk ik. Onze zoon is mega druk en ondernemend. Zit geen seconde stil. Nu kan hij niet op zo'n fietsje, maar hij loopt ook nog niet.

    Nog niks van te zeggen dus. Maar als ik het zo lees kan ik een duowagen halen haha.

    Hartelijk dank voor de felicitaties!!♡
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  11. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Hier zit er straks 18 maanden tussen, maar we gaan toch echt voor een duo! Dochter kan nu al goed lopen, maar heeft echt der eigen willetje wat logisch is natuurlijk, maar bij de winkels vind ik dat ze in de wagen moet, ik zie het al gebeuren dat ik heel de tijd achter der aan moet rennen :p!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  12. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Eventjes offtopic; wij willen ook de uppa baby waar hebben jullie hem gekocht?:)
     
  13. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Bij momakids ! Hele fijne service. Vind het ook echt een hele fijne wagen.
     
    Raaf92 vindt dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter was ook 1,5 en wij hebben een meerijplankje gekocht.
    Kind vond het geweldig :D
    Nog steeds staat ze er af en toe op als ze moe is.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  15. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd!
    Onze oudste 2 scheelden 16 maanden. Ik heb het vaak gecombineerd.
    Kinderwagen & draagzak of loopfiets, wandelwagen & draagdoek, kinderwagen & buggy (als we met z'n tweeen waren)
    Pas bij de derde is er een duowagen gekomen, toen kon ik er niet meer onderuit :roflmao:
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  16. K00

    K00 Niet meer actief

    Hier schelen ze 17 mnd.

    Dubbele wagen, plankje EN loopfiets...

    En nu 1.5 jaar later heb ik geen enkele spijt van bovenstaande. Het wordt nog steeds dagelijks gebruikt. Ook de dubbele wagen. Het gebeurt vaak dat dat die oudste niet vooruit te branden is en dan is er niks fijner om ze even vast te zetten in de buggy..
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  17. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Zeker een duo wagen aan te raden

    Onze kinderen schelen ook 21 maanden en zometeen weer opnieuw het zelfde leeftijdsverschil
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik heb toch maar gezocht naar een duo wagen die mij aanstaat en denk dat ik er 1 gevonden heb. Die kan ik als ik denk hem wel nodig te zijn zo hop ophalen.

    Ik bewaar mn eenling wagen, als onze zoon er dan niet meer inzit verkoop ik de duo en kan de kleine over op de "oude"
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  19. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Echt een duo wagen; wij hebben de hauck freerider waar een auto stoeltje als baby zitje op past. Die is erg compact!! En kan ook als 1 persoons wagen gebruikt worden, als de oudste er niet meer wil. Kost nog geen 325 euro als set. (Twee stoeltjes en 1 maxicosi)
    Veel plezier van. Mijn kinderen schelen 15 maanden. En mn oudste zit en nu ze 2jaar en 4 maanden is nog steeds in. Zij kan soms gewoon stoppen met wandelen op straat omdst ze moe word... Dan is het echt wel nodig. Echt heel compact!! Past in onze smalle gang en de kindjes zitten iets onder elkaar. De jongste bovenop met het hoofd naar je toe. Ze verkopen ze bij bol.com en autostoel is los te bestellen

    https://www.google.nl/search?q=hauck+freerider+set&client=ms-android-om-lge&dcr=0&biw=360&bih=517&tbm=isch&prmd=sivn&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwij7K6r6IraAhXH_qQKHdY0CwQQ_AUIuAEoAg#imgrc=4TL3bT__yMTgZM:
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dankje! Ik zoek er echter dan wel een met reiswieg, ik hou niet van maxi cosi als dagelijks vervoer, alleen in de auto.

    Ik had de topmark gezien, deze heeft wel een reiswieg en een normaal zitje. Soort van boven elkaar. Als zoon dan uiteindelijk groot genoeg is verkoop ik deze wagen en kan de nieuwe uk weer in de wagen die ik nu heb (nuna)

    Autostoelen hebben we ook al :)

    Bedankt!
     

Deel Deze Pagina