Duur bevalling 2e keer en meer

Discussie in 'De bevalling' gestart door RyansMommy, 10 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RyansMommy

    25 mei 2018
    47
    9
    8
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Ik ben nu een half jaar geleden bevallen van ons eerste kindje. Maar eigenlijk al vanaf de eerste dag vraag ik me af of de tweede bevalling daadwerkelijk sneller (makkelijker) gaat. Dat zegt men altijd omdat 'de weg vrij is gemaakt'... Ik heb er namelijk 30 uur totaal over gedaan en de 'echte weeën', om het even zo te noemen, ook al 10 uur. Het viel me vies tegen. Ik had ook weeën in zowel mijn buik, rug als benen. Voor de eerste zag ik niet op tegen de bevalling en nu zou ik wel opzien tegen een volgende bevalling.

    Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en vooral de mensen waarbij de eerste bevalling ook zo lang heeft geduurd, of de 2e (en 3e) daadwerkelijk sneller ging. En ook als je rugweeën hebt gehad, deze bij alle bevallingen aanwezig waren?

    Ik hoor het graag!
     
  2. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Mijn eerste bevalling duurde wel veel korter dan de jouwe, zo'n 13 uur, waarvan de laatste 4 uur (vanaf het breken van de vliezen), inclusief de persweeen een helse weeenstorm van rugweeen.

    Mijn tweede bevalling duurde vanaf de eerste wee tot baby op de buik precies 2,5 uur. Het waren weer rugweeen en ze volgden elkaar vlot op, de verloskundige noemde het zeer pittig, maar door mijn eerdere bevalling voor mij een piece of cake en goed te doen.

    Ik heb overigens begrepen dat een derde bevalling vaak weer iets langer duurt maar daar heb ik geen ervaring mee :).
     
  3. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier iig wel, maar ik moet zeggen dat de eerste een inleiding was.

    Het was iig 2 dagen vs 5 uur bij de tweede bevalling.
     
    moppie1992 vindt dit leuk.
  4. RyansMommy

    25 mei 2018
    47
    9
    8
    Vrouw
    Oh vreselijk die rugweeënstorm, die vond ik ook echt het ergste.. Ik kan me voorstellen dat een reductie van 9 uur voelt als een 'piece of cake' dan. Dit biedt wel hoop!
     
  5. Chantale

    Chantale Lid

    6 feb 2016
    56
    45
    18
    Eerste bevalling duurde 3,5 uur vanaf breken van de vliezen tot de geboorte 2 duurde 38 minuten vanaf de eerste wee tot de geboorte vliezen braken nu 8 min voor de geboorte
     
  6. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    1) vanaf gebroken vliezen 9 uur (wel anderhalf uur persen)
    2) vanaf gebroken vliezen 3 uur
    3) vanaf gebroken vliezen 4 uur
    4) vanaf eerste wee 6 uur

    Bij de eerste 3 heb ik rugweeën gehad, bij de laatste bevalling niet :)
     
  7. LoPi

    LoPi Bekend lid

    7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Bevalling van Bas duurde ook lang. Een nacht voorweeën (niet geslapen). Volgende nacht naar ziekenhuis met echte weeën en toen is hij om acht uur s'avonds geboren. Hij was sterrenkijker en heeft het moeilijk gehad in persfase (gyn met tang stond al klaar). Buik- en rugweeen gehad, maar ook ruggenprik gekregen omdat ik het niet meer trok.

    Bij Chris rond 2 uur s nachts naar ziekenhuis en hij is om 11 uur s ochtends geboren. Weer buik-& rugweeen. Dit keer pompje om scherpe puntjes eraf te halen. Bij Chris ging persfase echt sneller en had ik ook daadwerkelijk persweeën wat het echt gemakkelijker maakte.

    Ik ben benieuwd hoe snel deze bevalling zal gaan. Merk wel dat ik er nu het meest relax in sta, omdat het veel minder onbekend is.
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier wel twee keer ingeleid maar eerste duurde 12 uur, alleen buikweeen. Wel een weeënstorm bij 5 centimeter. Toen in 3 uur tijd naar volledige ontsluiting.

    De tweede bevalling heeft drie uurtjes geduurd vanaf de eerste wee (uurtje daarvoor waren de vliezen gebroken). Waarvan in 18 minuten tijd van 6 centimeter naar baby op de borst:D. Dit keer rugweeën en beenweeën.
     
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Hier geen rugweeën gehad gelukkig. Tweede ging het snelst.
    1e bevalling: 4,5 uur (eerste wee tot baby op buik)
    2e: 2 uur (eerste wee tot baby op buik)
    3e: 3,5 uur (eerste wee tot baby op buik)
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  10. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik had bij de eerste alleen rugweeen, en bij de tweede ook :) Ik denk wel echt dat dat aan je lichaam ligt, hoe je in elkaar zit. Zo heb ik ook tijdens menstruatie geen buikpijn, soms wel lichte rugpijn. Daar komen dus de rugweeen vandaan.

    Ik weet nu van mezelf dat ik een hele snelle bevaller ben (bij de 1e al na 75 minuten oid volledige ontsluiting). En ik heb een heel slap lichaam (weinig spieren), dus ik kan niet zo goed persen. En dat was bij de 1e zo en ook bij de 2e. Dus als je jezelf kent, weet je ook hoe je bevalt (tenzij er veel complicaties enz zijn).
     
  11. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik trainde voor de eerste enorm veel (krachttraining 5x per week) en tot aan 36 weken iets minder intensief. En toch duurde het persen bij de eerste een uur. Bij de tweede sportte ik nauwelijks nog en daar ging het persen in 10 min. Dus spieren of niet heeft in mijn ogen niet zoveel invloed op het persen!
     
  12. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling heeft 18,5 uur geduurd. Was een prima bevalling, zei binnen enkele minuten erna dat ik het zo nog een keer zou doen.

    Een aantal weken geleden is mijn dochter geboren. Helse bevalling! Heeft 19,5 uur geduurd. Maar er bleek vanalles aan de hand (o.a. Sterrenkijker) In mijn geval dus een langere bevalling.

    O en ik had bij de eerste ook rug- en beenweeën. Bij de tweede niet gehad.
     
  13. menneke1990

    menneke1990 Bekend lid

    3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Haaii,

    Onze eerste bevalling duurde vanaf eerste wee tot aan de geboorte 13 uur.
    Mijn tweede bevalling duurde vanaf de eerste wee tot aan de geboorte 45 minuten!!. Ik was helemaal verbaast en geloofde eerst niet dat ik echt al zover was dat ik moest persen naar een half uur weeen haha.

    Groetjes
     
  14. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Bij de eerste van 3cm naar baby op buik in 3u (vliezen gebroken bij 3cm en weeenstorm) waarvan 20min persen
    Bij de tweede van 3cm naar baby op buik in 6 uur (vliezen gebroken bij 7cm, toen was hij er binnen 10min, zonder persen)

    Bij mij duurde de tweede dus langer, maar de eerste ging wel heel hard dus vond 2e wat dat betreft fijner (behalve dan de laatste 10min haha)
     
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ben bij beide ingeleid.
    Vanaf het breken van de vliezen met 4 en 3 cm.

    1ste- 7 uur, waarvan 45 minuten persen
    2e - 4 uur, waarvan 9 minuten persen

    Ging hier dus een stuk sneller
     
  16. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Eerste bevalling begon met breken vliezen en toen direct vol in de weeën. Had buik, been en rugweeen en heb 22 uur over mijn bevalling gedaan. Hiervan heb ik zo'n 10 uur een ruggenprik gehad. Heb ruim 2 uur geperst en ze is geboren dmv vacuüm. Bleek dat ze haar hoofdje schuin hielt en haar handje naast haar hoofd had. Daardoor kon ze niet goed indalen en vorderde de ontsluiting niet.
    De tweede bevalling begon weer met het breken van de vliezen, daarna half uur flinke krampen die daarna overgingen in voornamelijk rugweeen. Alleen is onze dochter 5 uur na het breken van de vliezen al geboren. Heb 15-20 minuten geperst. Dus veel sneller dan de eerste keer (toen zat ik na 5 uur nog steeds op 3 cm). Zonder hulpmiddelen geboren helaas bij beide een subtotaal en bij de jongste ben ik met spoed naar de ok gegaan ivm ernstige fluxus. Mijn ervaring is dus dat iedere bevalling uniek is en je (helaas) niks vantevoren kunt voorspellen.
     
  17. LoveXx

    LoveXx Fanatiek lid

    15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    1e bevalling duurde 4,5 uur. Met buik, rug en beenweeen.

    2e bevalling duurde 3 uurtjes. Ook buik, rug en beenweeen.

    3e bevalling ook 3 uurtjes. Amper weeën.
     
  18. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik denk het wel. Jij kunt - los van trainen of niet - gewoon een sterk lichaam hebben bijv. Dat je dan bij de 1e een uur moest persen kan liggen aan de weg vrij maken / de ligging vd baby / eerste persweeen die je nog niet goed opving enz.

    Maar ik heb letterlijk geen kracht, en ik zou nooit een baby zonder ingeknipt worden eruit krijgen. Bij mij floepte de eerste baby gewoon 2 uur lang met zijn hoofd telkens terug, te weinig kracht om dat laatste stuk de baby erdoor te persen.
     
  19. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Mijn eerste bevalling duurde 17 uur vanaf de eerste wee en verlies van vruchtwater. 1,5 uur geperst, uiteindelijk vacuümverlossing geworden.

    Mijn 2e bevalling duurde 4,5 uur (inleiding) dus dat is oneerlijk. :p Maar het persen duurde maar 5 minuten. :thumup:
     
  20. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    De eerste duurde zo'n 5,5uur met rug-been-buik weeën. Voornamelijk rug en been weeën

    De tweede duurde 1,5 uur met alleen buik weeën

    De derde is nog even afwachten:p
     

Deel Deze Pagina