Duur bevallingsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door xMeliisz, 19 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMeliisz

    xMeliisz Fanatiek lid

    3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Goedendag,

    Ik ben 4 weken voor de uitgerekende datum (15-06-2018) gestopt met werken en 19-06-2018 bevallen van onze dochter. Worden die 12 weken gerekend vanaf de uitgerekende datum of loopt het bevallingsverlof 4 dagen extra door?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi xMeliisz,

    Gefeliciteerd met je dochter!

    Als je later bent bevallen dan de uitgerekende datum dan is de einddatum van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering ook later dan de datum in de eerste beslissing.

    Je ontvangt in deze situatie een nieuwe beslissing waarin de definitieve einddatum van je uitkering staat. Deze beslissing ontvang je digitaal en vind je op je Mijn UWV omgeving: http://bit.ly/2ncVXjD.

    Ik wens jullie veel geluk toe!

    Met vriendelijke groet,

    Lisanne
    UWV Webcareteam
     
  3. xMeliisz

    xMeliisz Fanatiek lid

    3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reactie!!

    Kunt u mij vertellen onder welk kopje ik dat kan vinden op mijn uwv aangezien ik het nergens zie staan?

    Alvast bedankt
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemorgen xMeliisz,

    Je kunt dit vinden onder het kopje "Mijn Documenten".

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     
  5. xMeliisz

    xMeliisz Fanatiek lid

    3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Helaas staat daar niks, het laatste document is van 2015, dan moet ik maar even telefonisch contact opnemen met het uwv aangezien ik een rooster binnen heb gekregen dat ik op 8 september moet beginnen maar dat is precies 12 weken na de uitgerekende datum
     
  6. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi xMeliisz,

    Goed dat je telefonisch contact gaat opnemen!

    Mijn collega's kunnen dan voor jou nagaan waarom je nog geen nieuwe beslissing hebt ontvangen.

    Ik wens je een mooie dinsdag avond toe!

    Met vriendelijke groet,

    Lisanne
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina