Echo en metingen na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Libra89, 10 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hallo meiden,

    Wil graag mijn verhaal delen en heb nog wat vragen, hopelijk weten jullie hier meer over.
    21 juli 2017 MA vastgesteld bij 10 weken, hartje gestopt bij 7+3. 26 juli hevig bloedverlies en pijn, niet alles verloren. 2 augustus medicatie gekregen, weinig symtomen, geen krampen of hevig bloedverlies, in de veronderstelling dat een curretage nodig zou zijn bleek bij controle echo 7 augustus toch alles schoon.

    De vragen waar ik vooral nog mee zit zijn van de controle echo. Ik zag hierbij een lijn die ik voorheen niet gezien had, dit was blijkbaar de bedoeling. De gyn ging mijn baarmoeder en eierstokken opmeten... maar, zij vertelde mij niet waarvoor ze deze ging opmeten en wat dit dan betekende. Weet iemand waarom dit gedaan is? Ook weet ik nu helemaal niet of er een nieuw eitje aan komt of niet, hier heeft de gyn niets over gezegd. Ze heeft me alleen gezegd dat alles goed was en een controle niet meer nodig was.

    Ik lees hier of het forum over HCG metingen na een miskraam, deze controle heb ik geen enkele gehad, is dit noodzakelijk? Heb me daar eerlijk gezegd nog niet zo ver in verdiept. Als ik dit wil meten hoe kan ik dat dan het beste doen?

    Wens jou/jullie (degene die dit nu leest/lezen) veel kracht toe bij hetzelfde verlies en natuurlijk ook bij succesvolle zwangerschappen.
     
  2. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Vaak is het wel noodzakelijk in elk geval een zwangerschapstest te doen om te kijken of alle HCG uit je lijf is. Meer ook voor de arts maar vooral voor jezelf. Straks test je en denk je weer zwanger te zijn terwijl er misschien nog wat in je lijf zit.

    Wat moeilijk en lastig zeg. Ik weet helaas hoe het is.
    Succes en hopelijk op naar een nieuwe vooral goede zwangerschap!
     
    Libra89 vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook nooit hcg test gehad na mn curretage.

    Ze meten je baarmoeder en eierstokken om te zien of alles weer krimpt zoals moet. Eierstokken ook om te kijken of daar geen cystes vormen.

    Als alles er goed uitzag kun je wachten tot je weer ongesteld word en dan er weer voor gaan. Na curretage moet je baarmoeder even herstellen daaron even cyclus overslaan. Hier duurde het 12wk voor ik weer ongesteld werd na curretage. Sterkte!
     
    Libra89 vindt dit leuk.
  4. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor jouw reactie. Misschien een rare vraag maar hoe kun je dan weten hoe hoog je HCG nog is?

    Sonde dat je het zelf hebt meegemaakt en weet wat het is, het geeft mij wel troost dat andere vrouwen het begrijpen.

    Zo te zien aan je banner is het nu wel weer goed, dit brengt goede hoop met zich mee. Dankje ik hoop inderdaad dat het de volgende keer goed zal zijn.
     
  5. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Ik denk dat ik mijn banner moet aanpassen :( morgenochtend naar de gyn toe voor een echo. Sinds vanmiddag wat bruin bloedverlies. Dus even afwachten, maar ga uit van het ergste.

    Door de hoogte van je hcg te meten doe je door bloed te laten prikken. Dat is de enige manier om het exact te weten.

    Sterkte!
     
  6. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Bedankt fijn om te weten waarvoor ze dit doen. Ik heb geen curettage gehad, deze stond gepland maar bleek bij de controle daarvoor niet meer nodig te zijn (niet verwacht na 2,5 week bloedverlies). 12 weken lijkt me wel lang om dan pas weer ongesteld te worden.

    Veel liefs
     
  7. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    O jee :(, hopelijk is het niets ergs en heeft het bloedverlies een andere oorzaak.

    Voor jou ook sterkte met de onzekerheid. Fijn dat je zo snel kunt langskomen bij de gyn.
     
  8. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Dank je wel. Dat hoop ik ook.
     

Deel Deze Pagina