Echo teruggezet naar 7 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door aapie, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aapie

    aapie Lid

    3 aug 2008
    14
    0
    0
    Vandaag onze eerste echo gehad, ons kleine garnaaltje heeft een kloppend hartje. Het lag ook heel rustig in die grote baarmoeder. Alleen nu zijn we teruggezet van 8 weken en 5 dagen, naar 7 weken en 2 dagen. Terwijl mijn buik gewoon zichtbaar groeit.

    Kan dit een probleem zijn? De Echoscopiste zei er vrij weinig over. Ze zei; "je bent gewoon nog erg vroeg."
    Maar wil het toch even dubbel checken...

    Mijn menstruatie is wel altijd laat, meestal 32 tot 33 dagen.

    x Aapie
     
  2. sofieke

    sofieke Bekend lid

    11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb hetzelfde verhaal een beetje, De eerste echo met 7w5d volgens mijn berekening (en klopt ook met de hcg-waarde in mijn bloed die ik bij de huisarts had laten maken), echter zei de echo dat ik maar 6w5d was. Een week korter dus, hartje klopte wel mooi!

    Bij mij zei de VK dat het nog erg klein was om te meten en moest over 3 weken terugkomen (is dus morgen) dan is het makkelijker en zou ze minder fouten maken. Van de VK hier op het forum kreeg ik te horen dat het een 'diapauze' is. Bij de ene vrouw gaat het vruchtje zich sneller innestelen dan bij de anderen. Soms blijft het wel een week rondzwerven voor in te nestelen. Vandaar dus de verschillen...

    Ik hoop je morgen te kunnen melden dat het allemaal niets is en je je geen zorgen hoeft te maken! Maar ik begrijp je bezorgdheid, heb er ook last van :(
     
  3. ladyangelinaM

    ladyangelinaM Actief lid

    10 apr 2008
    255
    0
    0
    huismama
    ik heb het ook gehad. Ik kreeg en echo op onze berekening 9w3d, volgens de echo was ik toen 8w5d en moest ik later terugkomen ( omdat wij de nekplooimeting lieten doen)

    Bij de volgende echo ( volgens de vorige echo 12w3d) bleek ik wel gewoon op mijn cycludberekening te zitten en was ik dus 13w1d

    Niet ieder vruchtje groeit even snel in het begin verteld mijn vk toen.
     
  4. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Del lengte van je zwangerschap hangt ook af van de cyclus lengte. Heb je dus een langere cyclus, 32 ipv 28 zou dat er voor kunnen zorgen dat je minder snel zwangerbent.
     
  5. bleu

    bleu Actief lid

    2 apr 2008
    455
    0
    0
    Ik heb maandag de termijn echo gehad.
    We gingen uit van de allereerste echo in het ziekenhuis (6w3d), dan zou ik dus 11w4d zijn.
    De verloskundige zij je bent verder dan dat je denkt, namelijk 12w5d.
    Ben vandaag dus precies 13 weken.
    A.s maandag krijgen we de nekplooimeting.
    Omdat het geen geplande zwangerschap en ik een onregelmatige cyclus heb kon het allen kanten op.
     
  6. liesski

    liesski Actief lid

    14 dec 2007
    137
    0
    0
    verpleegkundige i.o
    arnhem
    Was bij mij ook zo,
    eerste echo was ik dacht ik 9 weken 2 dagen maar bij de vlk was het op eens 8 weken 5 dagen.... en bij de 12 weken echo was ik dus na nieuwe berekening 12 weken en 2 dagen maar de beeb was hard gegroeit en ze meette 13 weken en 1 dag.
    Nou ja die paar dagen maken niet uit, de kans dat je beeb geboren wordt op de uitgerekende datum is ook nihil! :D
     
  7. Niet meer actief

    Erg herkenbaar verhaal... in het begin van mijn zwangerschap werd ik ook ruim een week teruggezet! Dit komt vaak door metingen die nog niet erg gericht gedaan kunnen worden, doordat alles nog zo klein is!
    Veel kans dat je later toch weer gewoon op 8 weken 5 dagen uitkomt..
     
  8. inekehendriks

    25 jan 2008
    57
    0
    0
    ik heb het ook gehad ik moest voor mijn termijn echo ik dacht dat ik 11 weken en 4 dagen was en op de echo bleek ik 10 weken en 3 dagen te zijn maar alles was goed
     
  9. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Nou dat ik dus ook bij mijn termijnecho ik werd meer dan een week teruggezet! Terwijl ik altijd een hele korte cyclus had van hooguit 26 dagen maar vaker waren ze nog korter en volgens de termijnecho bleek ik 9 weken en 2 dagen zwanger te zijn ipv 10 weken en 3 dagen. Nu had ik wel pas een aantal dagen later een positieve test dus kan er ook wel mee te maken hebben maar kan zo'n termijnecho nou precies op de dag weten wanneer je bevruchting heeft plaatsgevonden?
    Het gaat om mm werk natuurlijk!
     
  10. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik werd 2 dagen vooruit gezet. Ze meten het kindje en aan de lengte kunnen ze zien hoelang je zwanger bent.
    De lengte van het kindje staat dus gelijk aan je zwangerschapsduur.
     
  11. Niet meer actief

    Dat klopt, maari n het begin van de zwangerschap is dit nog niet zo secuur te doen aangezien het zooo klein is allemaal nog, en ze er met 1mm al meteen wat dagen naast zitten
     
  12. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    JSZTD ja klopt idd.
    Ik bleek een week korter te zijn , ipv 7+1 was ik 6+1.
    Diverse echo's gehad die allemaal wat anders aangeven.
    Di een echo gehad en nu loop ik maar 3/4 dagen achter de eerste datum....
     
  13. Niet meer actief

    Jaa idd gebeurt echt supervaak in het begin van een zwangerschap... niks om je druk over te maken :)
    Lekker zeg, zie dat je de 12 weken grens bereikt hebt.. gefeliciteerd :D
     
  14. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier ook hoor ik dacht dus ook 10 weken te zijn en ik was acht onderhand al weer bijna 20weken maak je niet druk het gebeurd veel hoor
     
  15. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Maar weten jullie dan wel wanneer je eisprong is geweest? Want dan zou die echo toch met die datum moeten kloppen?

    Ik weet niet of je zo van die echo uit moet gaan want het is toch mm werk!

    Bij mij zijn er 3 metingen gedaan en eerst was het 9 weken 3 dagen toen 9 weken 4 dagen en uiteindelijk 9 weken 2 dagen!

    Is dat een gemiddelde ofzo?
     
  16. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt meid!

    Angela ik weet wanneer mn ei was en ik weet ook wanneer k zwanger ben geworden aangezien ik met inseminaties zwanger word, heb er gehad.
    En toch een week verschil, bij mijn oudste dochter dito.
     
  17. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Oja volgens gyn en vk zegt t niks dat je je ei voelt of dat je weet wanner die was omdat er een diapauze kan optreden :)
     
  18. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Dus je bent dan wel gewoon bevrucht tijdens de eisprong maar doordat er een diapauze plaats kan vinden is het vruchtje dus kleiner op een echo? Waardoor het kan zijn dat je minder ver bent?

    Vind het altijd zo'n ingewikkeld verhaal eigenlijk maar volgens mij is zo'n termijnecho toch wel lastig om het precies te bepalen en elk lichaam en kindje is natuurlijk ook weer anders!
     
  19. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Yep, een diapauze is een korte pauze, ongeveer 1 week, kan ook 2 weken zijn.
     
  20. bug

    bug Lid

    29 aug 2008
    8
    0
    0
    spw-er
    Randstad
    Hallo dames

    Wij gister voor het eerst naar de vk.
    Volgens huisarts 9 wk zwanger.(+ een beetje)
    Erg spannend is ons eerste kindje...

    Wat blijkt volgens echo ben ik pas 6 wk en 1 dag zwanger....
    Wel erg maf want heb al ruim maand last van allerlei symtomen en ook een test gedaan,die positief uit viel. (4 weken geleden)
    Moet nu oktober weer terug. :rolleyes: (PAS) ja mutsie he!

    Super gaaf om hartje te zien kloppen!

    Was dus erg blij om te lezen dat er ook trage starters zijn.
    Moest dit even kwijt ,vooral omdat het mij hielp jullie verhalen te lezen,bedankt hiervoor!
    Stelde me weer een beetje gerust.

    Groetjes Carolien
     

Deel Deze Pagina