Echt uitdagende sport tijdens de zwangerschap omgeving Amsterdam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marb, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik wil graag tijdens de zwangerschap echt blijven sporten. Ik ben bij zwangerschapsyoga geweest en dit was vooral veel informatie en ook wat heel lichte oefeningen. Ik ga morgen 'gewone' yoga doen, dat kan ik zelf wel aanpassen. Maar ik wil ook wel graag wat krachttraining/cardio (blijven) doen.

    Voor de zwangerschap (en ook tijdens de zwangerschap tot nu toe) heb ik crossfit gedaan, maar ik merk dat ik me er niet toe kan zetten. Ik wil wel graag iets voor zwangeren doen. Wat mij betreft gaat het echt alleen om het bewegen, de theorie ken ik al ;)

    Is er iemand die ervaring heeft met 'echt' sporten tijdens de zwangerschap, in de omgeving van Amsterdam?
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
  3. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, die ken ik ook idd. Thanks! Is alleen zo ver bij ons vandaan en duur idd... :confused: :(

    Maar zoiets lijkt me super, alleen dan dat ik niet een halfuur moet fietsen. We wonen in Diemen.
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    Ik heb mom in balance gedaan tijdens mijn laatste zwangerschap en vond het zeker een aanrader!

    Of misschien zwemmen? Leek mij ook wel leuk.
     
  5. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hm. Misschien dan toch eens kijken. Vind het fietsen wel echt stom. Nu is dat nog leuk (warm en lang licht) maar straks wordt dat echt een bezwaar vrees ik...

    Zwemmen hebben ze ook al niet echt hier in de buurt, grrrr...
     
  6. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Niet in Amsterdam!

    Maar ik volg een zwanger en fit cursus bij de fysio.
    Ben inmiddels al bevalling maar heftig vind ik het... krachttraining en cardio.
     
    marb vindt dit leuk.
  7. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    #7 Jajo, 18 jul 2018
    Laatst bewerkt: 18 jul 2018
    Ik ben bij fit zwanger geweest de vorige keer. (Sport medisch centrum Amsterdam) je kan een cursus doen, daar krijg je dan ook wat info. Of je kan een 10 rittenkaart nemen om daar te fitnessen, je wordt dan begeleid door een fysiotherapeut.

    Ik blijf zelf gewoon naar de sportschool gaan (David lloyd) daar word ik ook begeleid en is Evt een bekken therapeut aanwezig. En denk er over om een 10
    Ritten kaart voor zwangerwchaps yoga te kopen. Volgens mij is dat puur de yoga en geen uitleg

    Zwemmen kan bij de Mirandabad en in bij het Mercator bad
     
    marb vindt dit leuk.
  8. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    En personal body plan? Die hebben speciaal een plan voor zwangere vrouwen en kan je gratis bij hun sporten in amstea
     
    marb vindt dit leuk.
  9. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb ook tot nu toe ook crossfit gedaan en ga idd straks over op zwemmen heb ik besloten. Herken je struggle, er is weinig echt heel spannends te doen als je crossfit gewend bent. Met goede begeleiding vond ik het tot nu toe prima te doen om door te gaan, merk nu dat de vermoeidheid in de weg gaat zitten.
     
    marb vindt dit leuk.
  10. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, als ik er eenmaal ben is het goed te doen nog eigenlijk. Maar crossfit is óók best een eind fietsen, dan ben ik 2 uur aan het sporten in totaal...

    Wel fijn dat je het herkent, voel me zo'n zeurkous: dit is te makkelijk, dit is te moeilijk :p
    Vanavond ga ik naar 'gewone' yoga iig, ik ben benieuwd of dat een beetje intensief te maken is.


    @ de rest: ik ga morgen eens rustig de tips doornemen, thanks!
     

Deel Deze Pagina