Controle na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Clau24, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    11 juni heb ik een curretage gehad. Mij is verteld dat ik niet op controle terug hoefde te komen.
    Nou ben ik een beetje paranoia aangelegd wat betreft mijn baarmoeder (zucht) dus ik heb min of meer een afspraak afgedwongen...
    (Heb nog steeds erge buikpijn, dus vandaar dat ik wat paranoia was).
    Nu is mijn vraag, wat gaan ze eigenlijk doen met de controle? Een inwendige echo?
     
  2. monique75

    monique75 Actief lid

    4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hoi,

    Bij mij hebben ze ook een inwendige echo gedaan. Verder spreken ze vanalles door, of je al ongesteld geworden ben enz.
    Vond het allemaal heel erg lichamelijk, bedoel, ze vroegen niet echt naar de emotionele kant.....

    Ik hoop dat alles goed is.

    Groetjes Monique
     
  3. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Vreemd hoor dat jij niet op controlle hoef te komen meestal is dat toch wel zo om te kijken of het helemaal schoon is enz.
    Goed dat je een afspraak hebt afgedwongen zou ik ook doen.
    Veel sterkte in ieder geval nog.
    En succes verder
    groetjes jeslin
     
  4. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Ik moet morgen voor een curretage en ik weet al dat ik 2 weken daarna voor controle moet.
    Het gesprek met de gynecoloog vond ik trouwens ook erg zakelijk. Ik moet zeggen dat ik het op dat moment zelf ook erg zakelijk hield, om mezelf te beschermen denk ik.

    Groetjes,
    Joyce
     
  5. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik heb geen currentage gehad maar wel een echo ter controle of alles weg was ze vroeg toen waar ik het meeste pijn heb gehad en keek naar die eierstok of alles goed was. bij mij was de veloskundige erbij die dat weekend telefoondienst had en die heeft alles super geregeld snel tussendoor niet hoefen wachten in de wacht kamer enz vond het niveau van het gesprek precies goed heel meedelevend maar ook hoopvol voor de toekomst.

    Vind het heel goed dat je een afspraak heb afgedwongen vind alleen wel raar dat het nodig is.

    groetjes
     
  6. Clau24

    Clau24 Niet meer actief

    Bedankt voor jullie antwoorden!

    Ben net terug en ze hebben idd gekeken of alles goed was..
    Ook hier was het gesprek heel zakelijk! :rolleyes:
     
  7. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Ik ben gisteren voor de nacontrole geweest, nadat ik 2 weken geleden ben gecurriteerd. Heb helemaal geen echo meer gehad, ik vloeide namelijk al kort na de curretage niet meer. Alles zag er goed uit, en we mogen weer zwanger worden!

    Groetjes,
    Joyce
     
  8. Princess

    Princess Actief lid

    Ik moet op 10/8 op controle na mijn curretage van 29/07.

    Hopelijk valt het mee...

    Toch triest dat die artsen nooit naar je mentale toestand vragen...

    Liefs en iedereen veel goeie moed!
     
  9. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik heb pas geleden ook een curretage gehad maar geen controlle gehad hoor
     
  10. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb ook alleen een gesprekje gehad en dit had ook via de telefoon gekunt. totaal geen onderzoeken etc terwijl ik bij de curetage heel veel bloedverlies had. ik voelde me daarna wel heel onzeker en het duurde 61 dg voor ik me eerste menstruatie weer had. ook had ik veel pijn van de curetage en verloor propen (sorry) en had echt veel bloedverlies. toch vond ze dit geen reden voor extra controle. toen ik 5 maanden later nog niet zwanger was en me menstruatie heel wisselend was heb ik de huisats gewoon gebelt en die heeft een controlle gedaan en alles was gelukkig goed. de ronde erop was ik weer zwanger
     

Deel Deze Pagina