Eerste 2 dagen geen kindje laten vasthouden door bezoek?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door einad, 1 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    hetzelfde advies met vacuumpomp ... ze heeft alleen maar bij mij op mijn borst gelegen en in het kribje naast mijn bed in het ziekenhuis. Maar ik heb geen probleem daarmee dus als het had gemogen hadden de oma's (beide opa's vinden babietjes "eng" :D) haar wel mogen vasthouden.

    Het is persoonlijk denk ik
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.
     
  3. Logan

    Logan Niet meer actief

    Gelukkig mag iedereen dat zelf weten ;)
     
  4. Het was een gewone thuisbevalling zonder complicaties.

    De kraamhulp gaf aan dat het een nieuwe richtlijn was..
     
  5. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    3 jaar geleden gaf mijn kraamhulp ook dit advies. Ik begrijp het advies wel. Al moet ik zeggen dat beide oma's mijn kindjes wel meteen vast mochten houden van ons.
     
  6. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.147
    32
    48
    Mmh vind t ook niet gek. Hier sws geen voorstander van hand tot hand laten gaan. Oudste kwam idd met vaccuum en de andere twee in sneltreinvaart dus erg misselijk.
     
  7. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Voor een baby is het eigenlijk beter om gewoon bij de ouders te blijven. Dus ik vind het een goed advies. Maar je blijft zelf natuurlijk beslissen.
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hier niks van gehoord van de kraamhulp of een ander.

    Maar ik had zelf die beslissing al gemaakt. Ik vind niet dat een baby bij anderen hoeft te zijn in het begin dus ik was zwaar selectief. En dat ben ik nog. Hij hoeft niet bij iedereen te zitten
     
  9. Roose79

    Roose79 Bekend lid

    9 sep 2016
    511
    1
    16
    Het is een richtlijn, een advies. Ik vind er op zich iets voor te zeggen, voor een baby is het zo'n overgang van de buik naar de buitenwereld, en misschien voelen nieuwbakken ouders zich verplicht om het kindje steeds maar af te geven aan al het bezoek. Als dat bij je past en je voelt je er goed bij; prima toch. Maar het kan je ook aan het denken zetten dat het ook prima is om de baby lekker bij je te houden, toch?

    Bij ons werd het overigens ook geadviseerd ivm de vacuümpomp zoals meerderen hier zeggen. Bij de volgende kindjes hebben we ons er ook aan gehouden. Alleen de opa's en oma's hebben ze in de kraamweek vast gehouden en voor de rest bleven ze lekker bij mij/mijn man.
     
  10. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik vind het onzin. (even los gezien van bv een vacuümpomp ect) hier mocht iedereen hem vast houden, hij reageerde er prima op. Nergens last van. Wanneer je baby er niet goed op reageert is het een ander verhaal, maar onder normale omstandigheden mag iedereen hem vast houden en een flesje geven ect.
     
  11. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Bij de oudste deden we dit niet, omdat we dit zelf echt niet wilden. Na een week hadden we het eerste echte kraambezoek en toen is ze wel vastgehouden.
    Bij de jongste waren we al veel makkelijker omdat het bij de oudste allemaal goed ging.

    Je moet doen waar je je goed bij voelt. Niet iedereen wil zijn baby direct laten vasthouden door 'vreemden'.
     
  12. Jute

    Jute Fanatiek lid

    20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Onze kraamverzorgster (super vrouw trouwens), zei dat 6 jaar geleden al tegen ons. Zij was geen voorstander aan het vasthouden van mijn pasgeboren dochter door iemand anders dan wij (de vader en moeder dus :)).
     
  13. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    bij beide kids keizersnede gehad en dus in het ziekenhuis gelegen, in het ziekenhuis hebben ze beide alleen bij mij of mijn man gelegen.

    toen we thuis waren mochten de opa's, oma's en verdere bezoek vasthouden.

    ergens vindt ik dat ook wel erg fijn dat ze niet vanuit de buik gelijk bij iedereen op de arm gaan.

    voor zn kleintje is het ook heel wat om geboren te worden, de kleine is jou gewent, je stem is bekend terein. zn kleintje moet zich geborgen voelen aan je geur wennen. als zn kleintje helemaal tot rust is gekomen en je ziet dat het tevreden is dan vindt ik dat het ook even in andere armen kan.

    ik heb het zo bij beide kinderen gedaan, veel op de arm gehouden de eerste dagen, heerlijk dicht bij je houden.
    daarnaast heb ik rust willen hebben, dus geen dagelijkse bezoekjes. bezoek dat kwam was een uurtje welkom.

    bij zoontje was alleen naaste familie de eerste weken welkom omdat ik ook wilde dat onze dochter de tijd en rust had om aan haar broertje te wennen, de rest op het kraamfeest toen hij 6 weken was.
    dit was echt super geslaagd, iedereen heeft hem even vastgehouden en hij sliep overal doorheen was heel relaxt. flesje deed ik ff alleen boven in de slaapkamer.
     
  14. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij mijn dochter hebben mijn moeder en schoonmoeder haar wel gelijk vastgehouden. Maar verder bezoek niet. Ook latere kraamvisite niet trouwens. Ik vind dat niet nodig.
    Allebei mijn zoontjes hebben eerst op de IC gelegen, dus die werden sowieso alleen door ons vastgehouden. Daarna ook alleen door mijn ouders en schoonmoeder en door mijn man zijn oma's.
     
  15. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja hier ook. Was 24 uur, maar ik heb het opgerekt tot 72 uur, zodat naaste familie haar niet vast hoefde te houden. Dat wilde ik niet (kwam door de hormonen, vermoeidheid en de zware bevalling). :)
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nooit van gehoord en vind het maar weer een raar iets. Snap sowieso niet dat mensen daar zo spastisch over doen. "Dan kunnen ze alleen even aan papa en mama wennen, bamd opbouwen, mama moet aan kind wennen bla bla. Gemiep.
    Kind krijgt er echt niks van als het vam 24/7 met papa/mama, een paar uurtjes vast gehouden wordt door een ander hoor:(
    Je krijgt er echt geen mindere band door, wat een onzin. Je ziet gauw genoeg aan je kindje of die het prettig vind of niet. Hier zijn ze gewoon vast gehouden door bezoek, ze sliepen of waren wakker en waren rustig. Bij onrust nam ik ze over. Niks aan de hand en zo heeft andere familie ook even tijd met ze gehad. Ze hebbem nog ZAT tijd met hun ouders.
     
  17. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik denk/ dacht er ook zo over. Dus de 2e dag was ons zoontje op 1 avond door alle 4 mijn zusjes even vastgehouden, later ook nog door schoonouders die allemaal even kwamen kijken.
    Gevolg: een baby die de hele nacht van slag was, ook al leek hij tijdens het bezoek heerlijk te slapen. We waren uren in de weer met een overstuur kind. Kwamen pas na een paar dagen erachter dat het hieraan lag, dus toen we hem wat minder uit handen gaven zagen we dat hij daar veel meer bij gebaat was.
    Hier pakken we het dus bij de 2e wel wat voorzichtiger aan.
     
  18. Logan

    Logan Niet meer actief

    En anderen denken daar anders over. Fijn dat dat voor jou werkt, voor mij werkt het anders. Ik vind het woord spastisch ook nogal eh, bijzonder om te gebruiken.
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze hebben ook nog ZAT tijd met hun andere familie.
    Dat jij het zo voelt prima hoor, maar anderen denken er anders over. Dus je mag je iets genuanceerder uitdrukken. Hier wel opa, oma en zussen vasthouden, maar verder niemand. Was niet eens bewust, maar ik voelde me er niet prettig bij.
     
  20. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Vooral doen wat je ZELF fijn vind, wie er ook wat van vind of moet of het nou je ouders vrienden of consultatie bureau is als iets niet goed voelt dan niet, als een moeder niet wil dat een kind van hand naar hand gaat dan heb je daaraan te houden klaar..

    Ik word er spuugzat van dat ik steeds moet horen met 1 van mijn tweeling dochter die in een eenkennig fase zit: duw haar gewoon bij anderen in handen went ze er wel aan......nee voelt niet goed dus gebeurt ook niet.

    Het is niet iets standaards wat de kraamverzorgende zegt, het zijn de ouders die het waarschijnlijk hebben door gegeven.

    Ik zelf vond het geen probleem dat bekend bezoek mijn baby's vasthield, waar ik wel ''spastisch'' van word zijn: kinderwagen toeristen, kijken mag, aankomen niet :D
     

Deel Deze Pagina