Eerste bezoek ziekenhuis; doorverwijzing gynaecoloog zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door truusjee, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    @Nancydierengek en, hoe gaat het? Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht? Ik kan me ergens voorstellen dat al die adrenaline van de nieuwigheid je uit je slaap houdt!
     
    truusjee vindt dit leuk.
  2. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Haha nee moet zeggen dat ik juist heel goed heb geslapen.
    Wel veel liggen dromen.
    Voelt net als of er juist een soort last van je af valt van nu ff rust even geen gedoe met hormoon spuiten ziekenhuis bezoekjes enz.
    Maar ik moet wel zeggen dat ik nu wel heel bang ben om het te verliezen wat er nu in mijn buik zit.
    Hoop zo dat het gaat innestelen.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  3. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    @Nancydierengek Gelukkig maar dan, anders loop je vandaag als een zombie rond haha.
    Het enige wat je nu moet doen is 2 of 3 maal daags utrogestan inbrengen toch? Wel fijn dat je nu even geen spuiten meer hoeft te zetten, dat lijkt me ook zo'n gedoe.
    Ik duim heel hard voor je dat deze kleine frummel zich in je baarmoeder gaat nestelen. Ik hoop op goed nieuws 22 mei!
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  4. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Dank je! ;):thumup:
    Ja klopt ik breng nu 3x per dag 2 balletjes per keer Utrogestan vaginaal in.
     
  5. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @JosjeM
    Nou jij hebt anders ook een spannend dagje 22 mei met je evaluatie gesprek.
     
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ja, klopt. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik duim hard voor je dat je zwanger bent straks!
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  8. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Wat is dat Utrogestan vreselijk spul zeg. In het ziekenhuis zijden ze al doe een inlegger in want die zal je wel nodig hebben.
    Phoe echt voel mij zo vies steeds van onder.
    En die inleggers ja die heb ik zeker nodig vieze witte drap steeds ble.
    o_O:p

    Voor de rest heb ik nu ook nog steeds na pijn van de punctie. Word wel al veel minder de pijn maar voel het nog.
    :confused:

    Verder zit ik nu weer met mijn werk in de nachtdienst. Mijn eerste nacht zit er al weer op van de 6 dus nog 5 nachten te gaan. Goede afleiding tijdens mijn spannendste wachtbankje tot nu toe. :thumup:
     
  9. Elena83

    Elena83 Bekend lid

    24 feb 2017
    629
    201
    43
    NULL
    NULL
    Wauw @Nancydierengek sorry dat ik nu pas reageer..
    Wat gaaf om te zien en wat spannend zeg! Ik kan het me goed voorstellen dat je bang bent om het te verliezen.

    Die utrogeston lijkt me echt vervelend.. tot wanneer moet je dat gebruiken?
    Ik duim echt mega hard voor je!

    @andere meiden. Ik hoop dat er voor jullie allemaal een lichtpuntje komt. Ik duim voor jullie allemaal.

    Wij hebben morgen de icsi intake. Gek genoeg ben Ik niet echt zenuwachtig. Ik hoop zo dat we snel mogen beginnen.
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  10. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @Kimmetjuh90
    Hey jij had op 12 mei je eerste follikel meting toch?
    Vertel!
    Al mooie follikes in het zicht!

    @Elena83
    Hey meid!
    Ow Vandaag spannend dagje voor je.
    Ik weet nog dat ik toen ook niet zenuwachtig was omdat ik eindelijk blij was dat we juist geholpen eindelijk gingen worden.

    Bij mijn eerste gesprek kregen we te horen hoe alles ongeveer zou gaan verlopen. Er was toen met ons afgesproken dat als ik ongesteld weer zou worden ik op dag drie moest gaan starten met de pil weer te gaan slikken en dat twee weken lang. Erna zou ik dan weer een bloeding moeten krijgen en daarna begon ik te starten met injecteren.
    Ik moest ook op onze eerste afspraak meteen op de stoel gaan zitten want ze wouden kijken hoe de boel er bij mij van binnen uit zag.
    Verder moesten mijn vriend en ik bloed laten prikken.
    Voor deze dag hadden we al een zaadonderzoek gehad bij mijn vriend die was dus zo slecht dat ze ons een icsi behandeling geven.

    Ben benieuwd of het bij jou het zelfde zal verlopen.
    Veel succes vast!
     
  11. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Ow die Utrogestan moet ik gebruiken tot in ieder geval 22 mei dan is mijn bloedafname test datum of ik zwanger ben.
    Ben ik zwanger moet ik er nog 10 dagen mee door gaan.
    Ben ik niet zwanger mag ik er meteen mee stoppen.
     
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hey och sorry!
    Ik ben ZO druk geweest de afgelopen dagen, vergeten hier een update te plaatsen..
    Ja idd 12 mei had ik een al grote folikel, 13 mei was ie 20mm en had ik mn Lhpiek, Gisteren ben ik voor inseminatie gegaan, en die is goed gegaan. Vandaag evaluatiegesprek met de arts:)
    Ik zit dus weer op t wel bekende wachtbankje.. de 29ste is geloof ik mn nod..
    Hoe is t met jou meis?
     
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Net gesprek gehad met de arts, als deze poging mislukt is #iui7 dan gaan we door voor IVF.
    We hopen dat dat niet hoeft en dat ik over 2 weken gewoon zwanger ben! #wachtweken
     
    Krily en miniVosje vinden dit leuk.
  14. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Kimmetjuh90 pfff spannend zeg. Hoop zo dat deze ronde raak is voor je.
    Komt het als een verrassing dat ze je door willen laten gaan naar ivf.. hoe sta jij en je partner daarin?

    @Nancydierengek ik vind het zo spannend voor je. En we lopen redelijk gelijk kwa nod nu. Dus eerst bij een dikke positieve en hopelijk twee dagen later dat ik mee kan doen;)

    @Elena83 spannend vandaag..
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  15. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    @Kimmetjuh90 spannend zeg! Hopelijk is ivf niet nodig maar fijn dat er een plan klaar staat.

    @Nancydierengek super spannend!!

    Hier was het even raak, helaas is het vandaag weer mis gegaan. De derde keer in een paar maanden tijd. Iedere keer rond de 4+2 a 4+3, vanmiddag gesprek met de gyn, maar heb er hard hoofd in, vooral omdat hij vorige keer zei: met zwanger worden kunnen we helpen, met zwanger blijven niet.:cry:
     
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik had er wel al rekening mee gehouden, maar gehoopt op iets anders.. dus deze laatste poging is best beladen, we hopen dat IVF niet nodig is :)
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja, wel stom dat ik tot die tijd niks kan doen :) achja so be it
     
  18. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Pfff heel veel sterkte, lijkt me echt heftig, nu al de derde vmk.
    Wat zei de gynaecoloog?
     
  19. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Nee snap dat je hoopt dat ivf niet nodig is. Dat is dan toch heel anders dan met iui. Ik ga nog een rondje extra duimen voor je
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  20. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Is ook heel heftig. Vooral nu het zwanger worden ineens wel lijkt te lukken, is het zwanger blijven een probleem.

    Hij was ten eerste 3 kwartier uitgelopen, dus toen ik eindelijk aan de beurt was begon hij meteen over een hsg en dan een jaar zelf proberen.
    Dus ik vertelde dat het al 3 keer mis was gegaan. En zijn antwoord was letterlijk: daar kan ik niet bij helpen. Dus ik vroeg: en utrogestan oid dan, hij zei; dat doe ik niet want het is niet bewezen dat het helpt. Ook wel, hij helpt wel mensen met zwanger worden maar niet met zwanger blijven. Toen ik dit had behandeld kwamen mijn pijnlijke menstruaties + zere knie tijdens menstruatie aan bod, dit werd meteen afgedaan. Hij noemt de knie pijn toeval. Ik vind het geen toeval als het al jaren lang gebeurd alleen tijdens mijn menstruatie en dat heb ik ook gezegd ook.
    Voor de vroege overgang moest ik maar bij mijn Ha prikken want dat heb ik niet.
    Ik vroeg om mijn progesteron waarde, toen zei hij: “die is goed” dus ik vroeg welke waarde zachte hij en zat hij uit zijn hoofd te gokken van: Uhm 31 33 34 ofzo iets. Totaal niet geloofwaardig dus. Het leek net alsof ik een gesprek had met iemand die ons totaal niet wilt helpen en mij totaal niet wilt geloven.
    Het is echt een hork van een arts die je zo snel mogelijk weer uit het kamertje wilt hebben. Ik ga morgen mijn huisarts bellen om te vragen of ik door kan worden verwezen naar een andere gyn. En of ik iets kan krijgen voor die vmk. Door deze man heb ik het gevoel dat het nooit gaat lukken.
     

Deel Deze Pagina