Eerste kennismakingsgesprek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Oonah, 29 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.599
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Gelukkig bestaan er genoeg deskundigen die jullie kunnen adviseren over het te bewandelen pad.

    Niemand zal ooit kunnen zeggen waarom het nu wel is gelukt. Waarschijnlijk omdat mn lichaam inmiddels een goed voltooide zwangerschap had meegemaakt icm. dat mn cyclus weer op gang kwam na de borstvoedingsperiode en nét een goeie timing ;)
    Vooral dat laatste is puur mazzel geweest, want met zo'n irregulaire cyclus als ik heb weet je natuurlijk nooit wanneer je eisprong is (en zeker niet als je er niet mee bezig bent).

    Dank voor je felicitatie! :)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  2. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Tot 270 dagen??!:confused: amai, en dan dacht ik dat mijn cyclus onwijslijk lang was...Das echt vervelend eh, hoeveel keer dat ik daardoor al niet dacht dat ik zwanger was, de testen die ik er al aan verspild heb, ik kan ze niet op 2 handen tellen:$ groetjes
     
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik denk dat je het fout begrijp. We hebben bij ons zoontje geen Mmm nodig gehad kwam dus koud op ons dak dat mijn man zijn zaadkwaliteit zo slecht is. Je hebt het over ' maar 75% ' mijn man heeft maar 3% en natuurlijk hoef er maar eentje goed te zwemmen maar toch. Heel veel succes met jullie traject!
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.599
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jep, en dat is nog afgerond naar beneden.
    Waren 9 maanden waarin ik niet ongesteld werd, noch borstvoeding gaf (als je volledig borstvoeding geeft word je i.p. ook niet ongesteld, maar dit telt natuurlijk niet mee als cyclus zijnde).
    9 x grofweg 30 is 270, maar er waren natuurlijk ook genoeg maanden met 31 dagen erin..
     
  5. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Dat is inderdaad een stuk heftiger, ik had dit mis opgevat zo te zien:$ ik wens jullie allesinds ook heel veel succes!
     
  6. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Hallo iedereen,

    Vandaag onderzoek hyfosy gehad. Had op voorhand voldoende opgezocht om te weten wat er precies zou gebeuren en las dat dit minder pijnlijk is dan voordien toen dat nog met röntgenstralen was, nu was het met opgespoten schuim. Niet zo aangenaam onderzoek, gaf serieus wat menstruatie-achtige krampen maar al bij al snel gepasseerd. Alles was perfect, beide eileiders mooi doorgankelijk. In bloeduitslag te zien dat er nog geen verhoging van de hormoonspiegel is, met andere woorden mijn eisprong zit er nog niet direct aan te komen. Maandag moet ik terug voor opnieuw follikelmeting en bloedafname om te kijken hoever we dan in de cyclus zitten. Voorlopig dus afwachten.
    In hoever hebben jullie dit verteld in dichte vriendenkring of aan ouders, schoonouders? Mijn schoonouders weten het, dit omdat zij enorm veel vragen stelden of wij al aan het proberen waren voor een kindje, ook omdat mijn vriend zijn zus nu een baby van 9 maanden heeft en ze willen natuurlijk dolgraag een neefje of nichtjr bij, dus om de minste mistverstanden te vermijden hebben we hun ingelicht van de situatie, doet ook wel deugd om steun te krijgen. Mijn ouders heb in het dan nog niet verteld, mijn ouders vragen er ook niet naar en vermoeden volgens mij ook niet dat we al voor een kindje gaan. Mijn band met mijn mama is ook niet zo super, en ik vrees dat ze er ook continue zou om vragen. Ik weet niet goed of ik het dan beter ook zeg tegen mijn ouders, wil ook niet dat ze hun benadeeld voelen dat mijn schoonouders het wel weten en zij niet. Iemand ervaring of tips?
    Alvast bedankt voor jullie reacties
     
  7. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Hallo iedereen,

    Heb sinds mijn onderzoek hyfosy van donderdag continue onderbuikpijn. Gisteren was dit beter, vandaag weer slechter. Had ook vandaag klein beetje bruine afscheiding, ook kleine bruine vlokjes in mijn urine, misschien nog door dat onderzoek? De onderbuikpijn is te vergelijken met het gevoel van spierpijn, lichte menstruatie pijn en raar gevoel als van een beginnende blaasontsteking. Ik zit nu op dag 12 van mijn cyclus, ik weet niet of het misschien het gevoel voor de eisprong is, het is een ander gevoel nu. Ik maak mij wat zorgen:( het is echt ongemakkelijk. Herkent iemand dit gevoel?
    Alvast dank voor jullie reacties
     
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hoi Oonah, dat kan door het onderzoek komen, bruin is doorgaans 'oud bloed', dat kan je ook na een follikelmeting krijgen overigens. Tegen de buikpijn kun je evt een warme kersenpitten zak op je buik leggen. Wat je verder zou kunnen doen is cranberry sap of water met verse Citroen drinken, daarmee reinig je je blaas en kan daardoor goed helpen bij een beginnende blaasontsteking/irritatie. Mocht je koorts krijgen etc. Altijd even naar de poli bellen, hier kan je buiten kantoortijden naar de triage voor zwangeren bellen, maar dat is misschien afhankelijk per zkh. Bij twijfel mag je hier ook altijd bellen.
    Succes met je follikelmeting komende week!
     
  9. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Bedankt voor de tips Maev. Neem al sinds gisteren ook urocystil, medicatie op plantaardige basis die ook klachten van blaasontsteking kunnen verlichten. Vind het gewoon raar dat je dit nu kan krijgen na dat onderzoek, heeft elke vrouw na een hyfosy dan kans op een infectie dan, of is dit gewoon brute pech:$ ze hebben wel wat problemen gehad om het ballontje te lossen van de katheter, het ballontje kon niet meer helemaal leeggetrokken worden en ze moesten het er dan zo uithalen, dus misschien is er daardoor wat irritatie geweest. Ikprobeer het nog wat uit te stellen tot morgen, moet dan inderdaad toch terug voor follikelmeting, ze kan daar dan es kijken wat er aan de hand is. Ik hoop dat deze eventuele infectie nu geen invloed zal hebben op de komende procedure, dat ze de insimenatie een maand moeten uitstellen ofzo:( bedankt voor je reactie;)
     
  10. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Heb je geen flyer/folder gekregen voor je het onderzoek hebt gehad? Ik heb enkel indertijd het hsg gehad, ik begreep juist dat het hyfosy onderzoek 'vrouwvriendelijker' was? Maar herkende je klachten wel daarvan en van follikelmetingen etc. Ik had na het hsg nog wel ergere klachten maar bleek niet tegen de vloeistof te kunnen. Het is hier eerder uitzondering als ik vervolgens niks merk achteraf. ;) Maar zou niet gelijk uitgaan van een infectie, gezien wat je over het ballonnetje van de katheter verteld zal het idd een beetje geïrriteerd zijn. En misschien daardoor juist een wat gevoeligere blaas. Als je verder een goede persoonlijke hygiene hebt en je weerstand verder goed is herstelt je lichaam met een paar dagen.
     
  11. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Ja hoor, ik had vooraf een folder meegekregen, heb deze waarschijnlijk een stuk of 5 keer gelezen. Dus ik wist goed hoe het ineen zat, blijkbaar zou dit onderzoek inderdaad minder pijnlijk zijn dan het vroegere onderzoek met stralen, ik weet niet hoe dat onderzoek toen voelde maar ik vond hyfosy toch ook best pijnlijk hoor. Had ook niet gedacht om zoveel last te krijgen nadien, misschien moest die katheter op een normale manier verwijderd geweest zijn was dit ook niet het geval.:$ Ik heb vroeger ook dikwijls blaasontstekingen gehad, had nu al lange tijd geen meer, maar ik vrees dat ik zowiezo wel snel vatbaar ben hiervoor. Welke klachten had jij na je hsg vroeger? Groetjes
     
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik vond de hsg licht pijnlijk, had wel flinke menstruatiekrampen maar hoorde er voor mijn idee ook bij. Voelde me verder in eerste instantie goed genoeg om te gaan werken. Maar moet er wel bij zeggen dat mijn pijngrens hoog is. Een paar uur later ben ik door mijn vriend en een collega opgevangen toen ik knock-out ging door flinke pijn in mijn buik. In het zkh bleek mijn buikvlies flink geïrriteerd/ontstekingsreactie te zijn, door de vloeistof. Dus vervolgens aan de ontstekingsremmers gezet voor een paar dagen.
    Pas afgelopen februari is bij een spoedoperatie door een bbz naar voren gekomen dat ik endometriose had en de reactie ook mede daardoor kwam. Overigens op dat moment ook geen pijn, wat de artsen zich niet voor konden stellen omdat mijn eileider al aan het scheuren bleek. Vandaar dus ook de hoge pijngrens zoals zij het aangeven.
    Wij gaan dinsdag voor de eerste punctie van het icsi traject, na 4x iui.
    Is het ondertussen al wel wat meer 'gezakt' qua gevoeligheid?
     
  13. Oonah

    Oonah Lid

    1 dec 2016
    31
    2
    8
    Amai wat een verhaal zeg ivm je hsg van vroeger!:confused: das heftig! Als ik lees wat je erna nog allemaal meegemaakt heb ivm je bbz en je eileiders die aan het scheuren waren...je hebt al wat meegemaakt zeg! Hopelijk goed herstelt daarvan. Ja hoor ondertussen al heel stuk beter, had al begonnen met oploszakjes femnose met cranberry, en dan maandag na de follikelmeting zakje monuril voorgeschreven gekregen van mijnn gyneacologe. Is nu zo goed als gedaan, was dus degelijk een blaasinfectie. Tijdens de meting had ze eens geduwd tegen men blaas, en aan mijn reactie te zien was het al snel duidelijk dat het dus een blaasprobleem was;) waarschijnlijk zat er al iets klaar van infectie en misschien door dat onderzoek dat dit de infectie in de hand gewerkt heeft en zo is uitgebroken. De meting was ok, follikel nog maar 11mm en geen verhoging van LH spiegel in mijn bloed, dus eisprong zit er nog niet aan te komen. Ik vertrek zaterdag op reis, waarschijnlijk zal dan net het moment vallen om alles op te starten van Pregnyl en dan de insimenatie, dus helaas zullen we moeten wachten tot volgende maand:$ ik wens jou ook heel veel succes met jullie traject van icsi!:thumup: groetjes
     

Deel Deze Pagina