Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @vinorosso hier geven we diksap. Water gaat er niet in en slappe thee ook niet Haha. Het geeft net iets smaak doe er heel weinig in en dan drinkt meneertje t lekker op. Koekjes durven we hier nog niet echt aantal keer geprobeerd maar hij is te gulzig waardoor er ineens een stuk afbreekt en bang ben dat ie stikt. Hebben jullie daar ervaring mee?
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @vinorosso wij hebben diksap van de jumbo. Dixap heet het. Peer perzik en verder nix, staat er op. Zit verder geen toegevoegde suikers etc in. Maar hij moet het niet. Het enige wat hij wil is melk. Nu in de middag krijgt hij rooibosthee met 1 schepje melk. Kinderarts zei : gewoon niet meer geven, hij gaat wel drinken als hij dorst heeft. Klopt, doet hij ook, maar dan in de nacht En midden in de nacht ga ik geen kopje thee voor hem zetten hoor haha. Nu de melk in de thee langzaam afbouwen.
    Hij drinkt ook niet uit een tuitbeker of rietjesbeker. Alleen de fles. Ja gewone beker wel, drie slokken en en rest gaat over hem heen.
    Sneu dat hij zo verkouden is! Beterschap!

    Succes @Biientjeee ! Benieuwd hoe groot en zwaar jullie mannetje is.
     
  3. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @mimi1988 Je zoontje doet het ook goed. Fijn dat het slapen ook weer goed gaat. Gebroken nachten mogen wel weer wegblijven.
    Hier ook een tuitbeker, rietjesbeker en een 360 graden beker (meteen alles maar gepakt), maar uit de fles drinkt ze toch nog het best. Kijk het gewoon een beetje aan. Bied haar nu telkens de rietjesbeker of tuitbeker aan om even mee te klooien maar als ik vind dat ze echt vocht binnen moet krijgen geef ik gewoon met een fles na. Ze vind het ook leuk om zelf te proberen om te drinken dus het zal wel vanzelf komen.

    @ManSte ik had geen echte controle, ook pas weer met 11 maanden, maar wilde nog eens extra wegen omdat ik van bv op fv ben overgestapt en ik het fijn vond om weer even na te gaan hoe ze er nu voor staat. Ook om tips te vragen voor het eten. Ik heb nu toch vakantie dus dan kan ik gewoon tijdens een inloopuurtje binnen

    @vinorosso Een keer de huisarts laten kijken kan geen kwaad. Als ze verhoging hebben is extra vocht geven ook niet erg, hopelijk knapt hij snel op. Beterschap.
    Diksap heb ik ook geen moeite mee. Wordt toch nog heel erg verdund, meer dat er een smaakje aan zit. Enkel water vind ze hier ook nog niet alles. Bied het wel tussendoor aan, vind dat ze er aan moet wennen, maar als het heel warm is maak ik het gewoon iets lekkerder met diksap. Ik heb ook de jumbo variant

    @Biientjee Hier heb ik in het begin maisboogjes gegeven als koekjes, die smelten snel in de mond weg. Gaan rijstwafeltjes bij jou wel goed of geeft dat hetzelfde euvel? Koekjes sabbelt ze hier helemaal tam of ze krijgt een toastje. Soepstengels lijken me dan wel weer eng :rolleyes:

    Hier schuifelt ze inmiddels heel de kamer rond en vliegensvlug. Gisteren stond de deur open en wilde ze telkens "ontsnappen". Giebelen als ik haar voor de deur weer oppakte en terugbracht. En als ze op de grond aan het spelen is en ik haar ineens hoor lachen en hijgen dan weet ik dat ze een kat achterna zit. Die zijn iets minder gelukkig met haar mobiliteit.:roflmao:
     
  4. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ons ventje weer goed gegroeid!
    Gewicht: 9750 gram & lengte: 75cm.

    @Lysta kreeg net idd ook de tip om een rijste wafel te proberen. T weekend maar even proberen. Geef je dan een hele rijstewafel in dr handje? Of haal je baby rijstewafels?
     
  5. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Mooi gegroeid. Ik had baby rijstwafeltje, maar breek nu n gewone in vieren. Kun je ook afwisselen met spelt, haver of maiswafels.
     
  6. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    @Lysta; wat leuk dat ze al flink mobiel begint te worden!
    oh in het inloop uurtje, daar ging ik tijdens mijn verlof ook vaak heen, maar hier in het dorp is dat op maandag en dan werk ik helaas altijd. Maar gelukkig kan ik voor vragen altijd mailen.

    Diksap geven wij hier ook. Afgewisseld met koude thee en water. (water moet meneer niks van hebben :confused:, thee een beetje :rolleyes:) Ik heb heel lang gewacht met de diksap.... Maar mijn moeder (die een dag in de week oppast) geeft hem met warm weer blijkbaar een fles gevuld met diksap, en toen dacht ik ook, waarom niet eigenlijk.

    verder geef ik hier wel crackers, (die vind ons manneke fantastisch) soepstengels, (in stukken), rijstwafels, ik heb ook al van die nijntje koeken in huis, maar daar ben ik nog niet aan begonnen. Ik heb hem tijdens de lunch vanmiddag ook voor het eerst wat yoghurt gegeven. Vond hij ook heel lekker!

    bekers; ik heb alles in huis, tuitbekers, van 5 verschillende merken :rolleyes:, rietjesbekers, maar het is allemaal nog niks. ach.. voor nu geef ik het voornamelijk in een gewone fles, oefen ik wat met de bekers, maar heb besloten dat het maar even kan wachten. :roflmao:

    echt bizar he? dat onze kindjes alweer zo groot zijn! We zijn alweer driekwart jaar onderweg. Heb vandaag een beetje nostalgisch maatje 74 uit zijn kast geruimd. Het wordt ook echt al een heel mannetje, als ik hem zo aan de salontafel zie staan.
     
  7. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Het gaat zo snel! Zijn jullie ook al de verjaardag aan het voorbereiden? :p Ik ben altijd veelste vroeg met dingen organiseren.. maar beter te vroeg als te laat Haha.

    Bekers: vandaag voor het eerst een beker met rietje geprobeerd en ging super. Die voor de diksap & andere drinken en zn flesje voor zn melk.
     
  8. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Van drank geef ik tot nu toe enkel bv of gewoon water. Ze heeft een tuitbeker, daar oefent ze al drie maanden mee, maar ze snapt het concept toch echt nog niet helemaal, haha...denk dat ik het maar ga opgeven. Ze drinkt beter van een open bekertje, maar dat is ook meestal nog maar een paar slokjes.
    Van tussendoortjes geef ik vooral korstjes brood, maissnacks en rijstwafeltjes en voor de rest plakjes banaan of stukken groente (boontjes vindt ze geweldig lekker).
     
  9. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    De verjaardagen beginnen er ook aan te komen. Wel al met mijn man over gehad wie we gaan uitnodigen (wil niet het hele huis vol) en besloten gewoon de directe gezinnen. Bij mij in de omgeving is dat ook vrij standaard. We willen onze meid wel een eigen cakeje geven om mee te knoeien, is anders zonde van de vlaai ;) We zijn beide geen taartfans dus dat was ook makkelijk besloten. Weet ook nog niet wat ik haar cadeau ga doen. Zoveel opties ;)

    @ManSte Hier is ze net in maatje 74, maar toen ik laatst alle kleertjes tot nu toe opborg was dat toch even een raar gevoel. De doos opnieuw netjes ingeruimd, want ik kon het niet laten om maatje 50 nog eens te bewonderen. Bizar hoe snel ze groeien. Het kleine is er echt vanaf (en elke maand zeg je het weer opnieuw). De babyvetjes gaan er al een beetje af, bolle wangetjes beginnen te verdwijnen, ze krijgt al een echt karakter.

    @vinorosso reageert je mannetje al weer wat beter op de potjes?
     
  10. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Verjaardag: wij vieren het klein, dus ik moet ook niet te veel nadenken over cadeautjes. Denk dat ik aan de grootouders duplo ga vragen als ze van plan waren om iets te kopen (wij doen eigenlijk niet zo aan cadeautjes)

    Het is zo ver: de allereerste keer luieruitslag :( tot nu toe zijn we daar van gespaard gebleven, maar nu ziet het toch echt een beetje rood met bultjes errond. Ben gewoon zinkzalf aan het smeren bij iedere verschoning. Is dat voldoende of laten jullie je kleintje dan echt in de blote kont rondkruipen?
     
  11. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @moby123 mijn kleintje heeft het gelukkig ook nog niet gehad. Ik zou zelf wel ook lekker even laten luchten & in de crème lekker zetten.

    Ik ga zometeen toch de ha maar even bellen. Van t weekend had de kleine koorts en zn ontstoken oogjes zijn weer terug, ook doet ie hoesten & is snot maar dan ook echt snot verkouden moet het weekend elke dag zn bedje verschonen omdat hèt onder de snot zit arm ventje.
     
  12. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Oh Bientje wat zielig! Veel beterschap!

    De luieruitslag lijkt voorlopig niet echt door te zetten gelukkig. Het ziet al wat minder rood.
     
  13. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @Lysta ik heb geen potje meer geprobeerd. Althans geen 8+ meer. Durf dat niet zo goed aan want als hij weer zo ziek wordt vind ik dat zo sneu. Ik wacht er nog een paar weken mee, tot hij ruim 10 maanden is. Dan weer eens proberen.
    Ik zou zijn kleren ook even moeten opbergen in een doos... Heb nu alles in een grote tas gemikt maar wil er ook nog even bewust doorheen gaan en afscheid nemen haha :rolleyes:.

    @Biientjeee ach... zielig hoor... Ben benieuwd wat de ha zegt. Beterschap!

    De verjaardag ja... haha duurt niet zo gek lang meer. Ik ben er zelf nog niet mee bezig, ik ben nooit zo van het ver vooruit plannen. Mijn vriend daarentegen wel, die is nu al bezig met wie we uitnodigen, wanneer en wat voor taart(je) voor ons zoontje. Haha :D

    Ons zoontje heeft maat 74, sommige dingen van 68 past hij nog maar 80 is in het algemeen nog erg groot.

    Hij gaat zo vooruit in zijn ontwikkeling. Hij heeft gisteren voor het eerst gezwaaid en 'high five' snapt ie ook. En ik hoor aan zijn klank dat ie me me me zegt en puh puh puh. Dus ik blijf een beetje herhalen nu en vanochtend zei hij ineens mamamamama :D puur klank natuurlijk :p
    Ook trekt hij zich voortaan voorzichtig op aan de tafel... ben benieuwd :D
     
  14. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @moby123 Ik heb haar met luieruitslag (beginnende) een paar keer in haar blote kont laten spelen, maar dan plaste ze onder het spelen en kon ik haar schoonmaken en de vloer dweilen. Leuk als het buiten kan met goed weer, maar binnen niet zo praktisch vond ik. Talkpoeder tussen de billetjes helpt ook. Ze heeft één keer echt goed billenuistlag gehad (bloedde zelfs) en kreeg het met zinkzalf niet overal echt dekkend erop gesmeerd. Toen een paar dagen talkpoeder (vooral voor de nacht) er tussen gestrooid en dat ging goed. Sommige zweren ook bij maizena als je geen talkpoeder hebt, maar dan moet je wel opletten dat het niet verergerd. Dat gebeurd als de luieruitslag veroorzaakt wordt door een schimmel.

    @Biientjeee Beterschap met je mannetje. Had de dokter tips of moet hij het uitzieken? De ontstoken oogjes kun je schoonmaken met water dat je gekookt hebt en even een theezakje kamille in hebt laten trekken. Daarna afkoelen en dat water gebruiken voor de oogjes (wel niet met een gebruikt doekje/watje terug erin gaan maar telkens een nieuwe pakken). Kamille is ontstekingsremmend en ontsmettend.

    @vinorosso Geinig dat hij high five kan. Babelen doet ze hier ook, versta er nog niks van ;)
    Voor je het weet kan hij dadelijk lopen als hij zich nu al begint op te trekken.

    Hier begint toch een tandje door te komen, ze is wat jengelig en ik zie een klein streepje onder het tandvlees. Ze komt nu ook wat meer knuffelen. Ze heeft nu overdreven hap bewegingen ontdekt. Dus als we gaan eten doet ze eerst overdreven in de lucht happen, dan pakt ze een stukje en gaat ze lekker smikkelen. Soms klapt ze ook in haar handjes voordat ze een stukje brood van ons aanpakt
    Daarnet was ook de eerste keer dat ze echt bewust vanuit de kruiphouding rechtop ging zitten zodat ik haar kon oppakken.
     
  15. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @moby123 hier ook luieruitslag gehad in aller begin. Kwam door een schimmel. Kreeg toen zalfje van de ha. Nu soms na een poepluier rode billen. Terwijl we die gelijk verschonen als we het merken. Meneer heeftsowieso een gevoelig huidje.

    @Biientjeee hoe gaat het met je zoontje? Al bij de ha geweest?

    @vinorosso leuk! Hier kan hij op commando klappen. Ben hem nu zwaaien aan het leren haha. High five is ook leuk!

    @verjaardagen: R. Is op een zondag jarig. Dan komen hier onze ouders, broers, schoonzussen. De week erna op zaterdag de 7e willen we het voor vrienden vieren die belangrijk zijn voor hem. Die hij ook kent. Op zijn echte verjaardag krijgt hij een eigen taartje (cakesmash) en de week erna laten we er 1 maken voor hem, maar ook met vlinders er op voor zijn zus (8e geboren).
    Cadeautje: we willen een tipi tent voor hem kopen, opa's en oma's een loopfiets en eerder vragen we Duplo of geld/bonnen en kopen we zelf wat voor hem. Merk nu dat hij het babyspeelgoed al zat aan het worden is. Ga deze week even wat nieuws halen voor op vakantie. Beetje uitdaging voor meneer.

    @kleetjes: hier maat 74. Zit goed en sommige dingen 80 gaan al passen. Ben nu wel weer aan het shoppen voor maatje 80. Leuk nog die sale

    @hier: van het weekend met R. En mijn moeder weg geweest (2 nachten). Hij sliep heel slecht. Zit sinds gisteren ook veel aan zijn oortje, hangerig, snel huilen en meer oorsmeer. Was vorige week ook ietsje verkouden. Om 16.00 even langs de huisarts. Had ook wat verhoging zostraks. Komen weekend gaan we op vakantie. Maar even laten checken.
    Van het weekend heeft hij 4 likjes van mijn waterijsje gehad waar melk in zit. En nergens last van gehad! Klein beetje blij Durf nog geen andere dingen met melk te geven, maar dit is al een klein lichtpuntje!
     
  16. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen bij de ha geweest, geen ontstoken ogen maar verstopte traanbuisjes, door zn verkoudheid. Goed schoonhouden en verder uitzieken. Als hij weer koorts krijgt moeten we weer terug komen. Verder is hij prima te spreken gelukkig
     
  17. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    #617 ManSte, 25 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2017
    @mimi1988 en @Biientjeee; beterschap! Het is echt balen als ze zich niet lekker voelen!

    luieruitslag; Hier had Ferry toen hij twee-drie weken oud was ontzettende luieruitslag. Dit is een bekende bijwerking van de antibiotica kuur die we toen ruim twee weken hebben gebruikt. (eerst via infuus en daarna oraal) Een vriendinnetje (zij heeft een ernstig ziek kindje) heeft toen voor mij uit het ziekenhuis een tube barrière creme meegenomen. Nou dat is echt top spul. Dat hielp als een trein. Als het nu wat rood dreigt te worden smeer ik een keer en is het meteen weg.

    verjaardag; We vieren het hier de zondag van te voren. Maar alleen voor opa's, oma's broers en zussen. En mijn beste vriendinnetje. En al hun aanhang en kinderen. We komen allebei uit een groot gezin, dus dan wordt het al wel echt druk. :rolleyes: Maar goed, dat zijn we gewend :roflmao: En de dinsdag dat hij jarig is zijn we lekker met z'n drieën. Ik weet nog niet zo goed hoe ik het ga aanpakken. Ik wil wel wat mooie uitnodigingen maken en een taart bestellen denk ik. qua kado eigenlijk ook nog niet echt een idee. Ik denk dat we 1 groot item geven. van de rest van het bezoek krijgt hij al zoveel, en met sinterklaas is het weer overal feest. bovendien krijgen we bijna wekelijks van neefjes en nichtjes speelgoed waar ze uitgegroeid zijn. Heel fijn, maar wel heel veel :)
     
  18. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @ManSte dank je! Hij heeft rode trommelvliezen zei de ha maandag. Niet ontstoken. Neusspray en twee dagen lang zetpillen geven was het advies. Dan zou het beter moeten gaan. Heb hem enkel in de ochtend zetpil gegeven omdat hij verhoging had en voor de nacht. Vannacht heeft hij weer klokje rond geslapen zonder maar een kik te geven (of ik werd niet wakker ).
    Het gaat nu wel wat beter, maar nog snel humeurig. We doen alles op een laag pitje. Al krijg ik nu zelf vakantiestress: boodschappen, wassen, inpakken, hoe dan?? Komt vast wel goed.

    @Biientjeee ahh sneu! Gelukkig voelt hij zich goed!

    Speelgoed. Wat vinden jullie kindjes leuk? Hier wordt het babyspeelgoed saai. Geeft geen uitdaging meer. Ben nu hard op zoek naar nieuwe dingen voor op vakantie. Little people lijkt me wel leuk!
     
  19. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @mimi1988 hopelijk knapt jullie ventje snel op! Waar gaan jullie naar toe op vakantie?
    Kwa speelgoed is het hier ook lastig, alles verveeld snel.. blokjes vind meneer nog wel interessant & ik heb een bal die vanzelf rolt & geluidjes maakt die is ook wel erg leuk. Ik ga is opzoek naar die little people!

    @Lysta hoe voel jij je? Nog steeds zo vermoeid?
     
  20. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Biientjeee wij gaan naar Frankrijk. Klein plaatsje in Bourgondië. We zijn er al twee keer geweest (huisje van schoonvader). We zouden eerst nie gaan, zijn in mei al naar Italië geweest. Maar willen nu toch even en zon opzoeken.
     

Deel Deze Pagina