Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Leuk dat jullie kindjes ook zo actief zijn. En inderdaad het opvoeden is langzaam begonnen.

    Ons zoontje kan sinds 1,5 maand goed zitten en ik heb dan ook een mama fiets met stoeltje aangeschaft. We zijn al een aantal keer gaan fietsen. Heel gezellig =)
    In de box wil hij gelukkig ook nog wel spelen, vooral in de ochtend en soms nog tussendoor proberen. Soms wil hij, soms niet.
    En hij trekt zich voortaan op aan de tafel dus ik kan erbij gaan zitten want hij valt dan uiteindelijk een keer om haha.

    Mn zoontje ging zojuist zelf weer zitten vanuit het liggen. Nog niet eerder gezien. Knap hoor :cool:

    @ManSte @Biientjeee dat is wel weer even balen als je kindje weer wakker wordt 's nachts. Die van ons ook weer een paar nachten, toen had hij last van tandjes. Van alles geprobeerd maar het bleek toch honger te zijn.. Dan maar een flesje en weer slapen. Heeft 3/4 nachten geduurd. Nu weer lekker doorslapen.
     
  2. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Jullie berichten geven me hoop! Was bang dat ik hem nu aan t "verwennen was" met die flesjes snachts. Maar snachts kan ik niet de kracht opbrengen om naar het gehuil te luisteren. Zo snel mogelijk weer slapen Haha.

    Vandaag heeft meneertje nog niet echt gezeten. Misschien zo nog. Als het weekend goed gaat met zelf gaan.

    @ManSte hoe gaat t eigenlijk met de clomid en je cyclus?
     
  3. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Terug van vakantie!
    Even alles snel gelezen.

    Hier is hij niet zieker geworden, maar het is ook nog niet over. Gisteren bij de huisarts laten nakijken. Oren nog steeds wat rood en ook opgezette amandelen. Neusspray en bij niet kunnen slapen een zetpil. Bedenk me nu dat ik de neusspray voor het slapen ben vergeten. Kon wel een paar weken duren die rode oren.

    Buggy, wij willen er nog wel 1 kopen, maar hebbe geen haast. We hebben een grote auto dus onze joolz past er prima in. Wel merkten we met de vakantie dat het handig was geweest. Dan heb je natuurlijk nog heel veel ander 'zooi' dat je meeneemt.

    Fietsen, vandaag een stoeltje gekocht. Weer zoiets waar bij ik moeilijk kan kiezen haha. We zijn voor de urban iki gegaan. Nieuw merk, maar betaalbaar en ontworpen door de oud directeur van bobike.
    Vind zelf de tule en de yepp niet zo mooi. En tja, bij mij moet het ook nog eens matchen met mijn fiets. Pietje precies Meneer zat er met een bigsmile in vanmiddag. Hij vond het geweldig!
     
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    O ja, nacht voeding... herkenbaar. Hier wil hij soms ook ineens weer een nachtvoeding. Die geven we dan maar..
    Zal wel een fase zijn ;)
     
  5. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @ManSte Hier betekend "nee" ongeveer "stiekem toch". Ze weet echt wel wat het betekend, maar dan toch even kijken of mama of papa niet oplet en nog eens proberen. Ze verraad zich alleen door te lachen :roflmao:
    De box is ineens weer in trek. Ze heeft er een tijd niet meer in gezeten omdat ze begon te tijgeren, maar nu ze zich aan alles wilt optrekken vind ze de box ineens weer leuk. Gaat ze er voor zitten en jammeren dat ze erin wilt. Ze vind het ook leuk om in de box te zitten en haar beentjes door de spijlen te steken en ze te laten bungelen.
    Ik zag in je onderschrift clomid 2e ronde staan. Sloeg het goed aan meteen? Of moeten ze bij jou de dosis nog aanpassen (meen dat je daar een keer iets over schreef dat dat mogelijk is). Hopelijk heb je snel leuk nieuws
    @Biientjeee zou een sprongetje kunnen zijn. Hier is ze ook af en toe 's avonds weer wakker, maar dan hard huilen en niets is goed. Hoop dat het weer snel over gaat voordat ik weer moet werken, op zich hoef ik nog niet echt te klagen. Ik geef ook gewoon voeding als het 's nachts nodig is. Heb ook wel eens advies gehad dat ik haar gewoon water moet geven en dat ze 's nacht zonder voeding zou moeten doen, maar voelt niet echt goed. Heb het idee dat het ook erger maakt.
    Is leuk als ze beginnen te zitten. Merkte hier vooral hoe anders ze nu speelt. Fietsen heb ik nog niet gedaan. De fysio zei hier ook dat ze dan eerst vanuit de kruip/rug zelfstandig in de zithouding moet komen en dan ook het fietsen nog langzaam opbouwen ivm de rugspieren. Maar ze gaat nu zelf eigenlijk de hele dag zelf zitten dus denk wel dat ik er binnenkort eens mee begin. Lijkt me heerlijk. Maar eens verdiepen in de fietsstoeltjes ;)
    @moby123 die eerste 2 tandjes zijn snel achter elkaar gekomen niet? Hoe gaat dat trouwens met bv? Merk je er iets van? Hier is 1 tandje pas door. Mijn moeder lachte eerst omdat het echt net te zien was (t tandje prikte echt minimaal door het tandvlees heen), maar het was echt een tandje. Inmiddels kun je hem goed zien. Ze wil alleen nog wel eens onze vingers in haar mond pakken (ze pakt altijd alles in haar mond) en dat tandje is wel ontzettend scherp.
    @mimi1988 Fijne vakantie gehad? Jammer dat je zoontje nog niet helemaal fit is wat dat betreft.
     
  6. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Lysta je zou ook in de nacht een verdund flesje kunnen doen? Doen wij ook vaak. Ipv 150/5 geven we dan 150/3...

    Vakantie was heerlijk! Zaten in de Frankrijk, Bourgondië. Zij er al vaker geweest, huisje van de vriend van mijn schoonmoeder. We hadden alleen wat pech dingetjes op de oneven dagen:
    Dag 1: vriend zakt door het bed
    Dag 3: aanrijding met een Fransman. Bumper van ons heeft een tik gehad, wij gelukkig niks. Wel naar mannetje...
    Dag 5: vaatwasser met een enorme knal stuk gegaan
    Dag 7: parasol stuk.
    Daarom besloten dat we op een even dag maar terug gingen rijden
     
  7. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    @mimi; hahaha. Op een even dag terug rijden. :) maar wat een pech. Balen. Fijn dat het wel heel leuk was!


    Hier; de clomid werkte weer als een trein. Alle echo's en bloedwaarden waren top. Heb nu een cyclus van 30 dagen. Helemaal prima dus. Ik heb nu een recept mee voor een half jaar. (Lekker thuis zelf proberen) dus. Fingers crossed dat ik binnen een half jaar goed nieuws heb :)
     
  8. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    Ik geef hier in de nacht trouwens maar 90-100, en met maar twee schepjes. Wat troost, en een lekker warm buikje en dan hup weer slapen. Maar gelukkig komt het niet meer zo vaak voor. Rond de 9 maanden hebben we flink gespook gehad, maar het lijkt nu weer over te zijn
     
  9. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @ManSte fijn dat het zo goed aanslaat! Ik ga hard duimen voor jullie!

    Hier zoontje met kma. Donderdag en vrijdag een koekje gegeven waar melk sporen in zouden kunnen zitten.
    1e nacht: paar keer een kik, hoefden er niet naar toe.
    2e nacht: paar keer een kik en 1x helemaal overstuur wakker, stink scheten laten en overstrekken. Overdag een poepluier die heel erg stonk.
    Vandaag kon hij overdag niet in slaap komen. Als hij ging liggen was het overstrekken, scheten en krijsen.
    Arm ventje! We geven het nu even niet meer. Als dit aanhoudt, zou het een sprong kunnen zijn. Anders vermoed ik toch dat er melk in zat..
     
  10. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Manste: hopelijk snel goed nieuws!
    Mimi: hoe toevallig dat alle pechtoestanden op de oneven dagen gebeurden, je zou er nog bijgelovig van worden ;)
    Lysta: de twee onderste tandjes kwamen hier echt op dezelfde dag erdoor. Nu zijn de twee bovenste er bijna door, van de linkse zie ik het puntje al. Allemaal op een weekje tijd dus. Ze heeft er wel wat last van, maar het lijkt nog mee te vallen...ik had het erger verwacht.
    Met de borstvoeding merk ik geen verschil nu ze tandjes heeft, normaalgezien leggen ze hun tong erover als ze drinken. Ze heeft nog niet gebeten gelukkig.
     
  11. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @mim1988 hoe gaat t nu? Was t een sprongetje of toch de allergie?
     
  12. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Lief dat je er naar vraagt. Gaat goed! We vermoeden de allergie. Zaterdag en zondag gaan we hem een paar hapjes kwark geven. Kijken of hij daar op reageert. Als dat zo is weten we nog...
     
  13. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Mimi1988 Lijkt me echt heel erg lastig maar de meeste kinderen groeien er overheen toch?

    Zitten gaat hier echt heel goed word dus van de week op de fiets voor t eerst spannend!!
     
  14. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Biientjeee meesten groeien er over heen. Vaak rond een jaar, soms later. We gaan het afwachten..

    Fietsen is zo leuk! Doe het nu bijna dagelijks even na het avondeten.
     
  15. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Fijn Mimi hoe ging het kwark eten van het weekend?

    Hier hebben we vandaag voor het eerst gefietst zn 5 minuten heen koffie gedronken bij me nicht en weer 5 minuten terug, meneertje vond het geweldig :)
    Morgen moet ik werken maar als het woensdag mooi weer is ga ik zeker weer. En dan iets verder naar me vriend zn oma is denk ik kleine 10 minuten. ;)
     
  16. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Biientjeee zo bouwen wij het ook op! Langste is hier nu 10 minuten.
    Hij vindt het fantastisch.

    Kwark hebben we niet gedaan. Hij was dit weekend al iets onrustiger. Vonden we niet heel betrouwbaar.
    Binnenkort maar eens...

    @Lysta hoe gaat het met je? Hoe voel je je?

    Pff.. vriendlief aan het werk en meneer slaapt overdag super slecht. Zal het weer wennen zijn? Voorheen 2 uurtjes achter elkaar, nu max 1 uurtje. En wel heel moe!
     
  17. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @ManSte fijn dat de clomid werkt. Hopelijk snel goed nieuws van je.
    @mimi1988 Blijft toch een gedoe met de kma. Kan zijn dat hij nu ook onrustig is omdat je vriend weer werkt. Ze pikken veel op.

    Hier gaat het goed, krijg toch echt een buikje, soms nog misselijk en spugen maar dat is dan voornamelijk dat ik snel iets moet eten. Dat hield vorig jaar toch niet zo lang aan. Mijn meisje slaapt gelukkig weer een tijdje door dus dat scheelt ook veel met moe zijn. Volgende week de 20 weken echo, kijk er echt naar uit.
    Maandag moet ik weer beginnen met werken, maar mijn meisje kan nu echt fase van eenkennigheid hebben. Zodra ik wegloopt begint ze te huilen, maar als ik dan wegblijf gaat het weer goed. Maar oh wee als ze me weer ziet, begint ze weer keihard te huilen. Mijn man is dan ook niet meer goed genoeg om door vast gehouden te worden. Is ergens heel aandoenlijk, maar ook vermoeiend dat ze zo wilt plakken. Als ik even naar de wc moet begint ze al. Terwijl ze zich opzich ook goed zelf kan vermaken met spelen, maar ik moet in de buurt zijn. Ze verzet zich ook heel erg tegen het slapen. Dan zie je dat ze gewoon doodop is, flink wrijven in haar oogjes, af en toe haar hoofd zelfs op de vloer laten rusten, maar echt niet naar bed gebracht willen worden. Morgen toch maar al weer een dagje laten wennen aan de gastouder terwijl ik nog thuis ben. Kan ik thuis nog wat poetsen op mijn gemak zonder rekening te houden met slaapjes en wakkere tijden.
    Kunnen jullie kindjes trouwens ook al zo boos worden als ze iets niet mogen? Hier mag ze de tv kastjes bijvoorbeeld niet. Als we ze wegpakken (zelfs als ze ze nog niet vast heeft) zet ze echt een keel op. Of wanneer ik haar luier verschoont en ze vind dat ze genoeg op haar rug heeft gelegen, boos dat ik haar toch die luier aan probeer te doen.
     
  18. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Lysta fijn dat het goed gaat! Voel je de kleine al? Wat gaat het snel zeg. Bijna op de helft.

    Vandaag heeft hij beter geslapen. Morgen en vrijdag weer naar de opvang. Deze juf mag weer les geven. De vakantie is voorbij. Ook wel weer fijn. Regelmaat.
     
  19. Biientjeee

    Biientjeee Bekend lid

    11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @Lysta fijn dat t beter gaat met je! 20 weken alweer jeetje wat vliegt de tijd toch!

    Hier een ziek mannetje sinds vannacht. Vannacht had hij tegen de 40graden koorts, overdag 39,4. Diarree overgeven en niet willen eten. Hangen & slapen en flesje voorzichtig drinken. Arm ventje heb het zo met hem te doen.
    Vanavond kruip ik vroeg me bedje in aangezien we afgelopen nacht max 2uurtjes hebben geslapen (doordat de kleine bij ons in bed lag kon ik niet slapen)
    Wel nog even bij de ha geweest. Tis een virus en moet uitzieken.
     

Deel Deze Pagina