Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Hier heeft ze vorige week woensdag de prikken gehad. Ze heeft nog nooit last gehad van de inentingen (waar ik allang blij om was), maar van deze behoorlijk wat. Dezelfde dag ging het nog goed, maar de volgende ochtend kreeg ze koorts en die heeft 2 dagen aangehouden. Ook weer veel slapen, futloos, geen zin om te spelen maar om te hangen en wat jammeren. Ook een nacht elk uur wakker geweest om te huilen. Ze heeft nu nog last van de naweeën.

    Het begint me trouwens ook op te vallen dat ze steeds meer naar haar vader begint te trekken. Gisteren kwam ik thuis en mijn man stond al te koken met de kleine in de woonkamer. Ik wil naar haar toe om haar even te knuffelen en ze loopt eerst op me af en vervolgens langs me heen naar mijn man toe. Ook als ik wel al thuis ben en mijn man nog thuis moet komen is ze gewoon blij als hij thuis komt en wilt ze eerst door hem geknuffeld worden anders begint ze te huilen. Trekken ze bij jullie ook meer naar jullie partner toe?
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Lysta wat sneu zeg! Hopelijk snel weer de oude.
    Maandag de menc gehad. Vannacht was drama. Hij is ook verkouden. Wilde vanaf half 3 alleen nog maar op mij slapen, zittend. Dus ik ben al vanaf half 3 wakker. Met een uurtje lig ik dus wel in mijn bed

    Hier is het een ontzettend mama’s kindje. Hij is dol op zijn papa, maar als het er op aan komt is het mama. Als ik naar het toilet ga achtervolgt hij mij of is het huilen, als ik weg ga is het huilen.... bij papa lang zo vaak niet. Wel altijd super blij als hij thuis komt van zijn werk.
    Hij zegt ook de hele dag door mama of papa. Weet goed wie wij zijn en zijn Knuffels Woezel en Po.
     
  3. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Lysta: wat erg dat ze er zoveel last van heeft gehad, hopelijk snel helemaal de oude!
    Ik herken ook wel dat mijn dochtertje meer naar mijn man heen gaat bij het spelen (als hij thuis is), ze lijkt heel goed te beseffen dat hij meer grapjes maakt en wilder speelt dan mama ;) Voor de rest blijft ze voorlopig wel nog echt een mamaskindje.
     
  4. julia26

    julia26 Bekend lid

    30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Wat naar meiden dat jullie kids zoveel last hadden van de prikken. Ik had al wel meer gehoord dat het bij deze heftiger zou zijn dan bij de voorgaande. Hopelijk is het allemaal weer achter de rug en voelen ze zich beter nu.

    Mila is ook echt gek op haar vader, maa ze ziet hem ook maar 1 of 2 dagen per week dus dat snap ik wel. Dan begint ze helemaal te stralen en neemt hij ook echt alle tijd voor haar
     
  5. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @Lysta arm meisje, balen dat haar lichaam zo reageert. Hopelijk is ze snel weer de oude en slaapt ze weer wat beter 's nachts.

    Ons zoontje heeft wel wat meer voorkeur voor mij, omdat ik simpelweg meer en vaker aandacht heb voor hem. Mijn vriend vind zijn telefoon vaak interessanter of zijn computer. Ik weet wel dat hij zijn best doet en zijn gedrag is al best positief veranderd sinds ik er een keer wat van heb gezegd. Ik ben me ook erg bewust van het gebruik van elektronische apparaten. Ik ben er helemaal niet op tegen in het algemeen maar ik wil niet dat ons zoontje ons continu met onze telefoon in de handen ziet.
     
  6. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Overigens is ons zoontje superblij als ie z'n papa weer ziet na een werkdag! =)
     
  7. julia26

    julia26 Bekend lid

    30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Manste hoe was de echo??? Hoop dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien en nu onwijs aan het genieten bent!

    Vinorosso ja dat is hier ook een ding, telefoons, tablets, tv. Hier ben ik vooral degene die teveel met telefoon bezig is. Ik probeer me er wel bewust van te zijn en regelmatig dat ding in de keuken te laten. Tv kijken zoveel mogelijk wanneer ze op bed ligt. Maar het is niet altijd makkelijk
     
  8. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Ze voelt zich nu gelukkig weer beterder. Wat dat betreft ben ik blij dat deze inenting achter de rug is en het nog lang duurt voor de volgende. Mijn man kan ook af en toe wat veel met zijn tablet bezig zijn. Maar hij probeert er meer op te letten. Het is ook dat hoe ouder ons meisje wordt des te meer hij er ook mee kan. Hij heeft niet veel met hele kleine babytjes. Sinds ze wat meer beweegt en er ook meer mee te spelen is trekt hij ook meer naar haar toe.
    Omdat ze bij ons telkens heel boos wordt met het verschonen en ook niet meer af te leiden is kregen we als tip om ook maar eens een potje in de kamer te zetten. Nog niet om echt zindelijk te maken, maar gewoon als speelse introductie. Vandaag eentje gehaald en we gaan eerst maar eens oefenen met er überhaupt op te gaan zitten en er weer af te komen met kleertjes aan. Het is toch lastiger voor haar om haar billetjes er goed op te mikken dan op de krukjes. Bedoeling is om haar straks paar keer per dag er even op te zetten (na eten en slaapjes). Misschien helpt dat met haar frustraties van de luier.
    De osteopaat had overigens wel wat spanning gevonden in haar nekje, waarschijnlijk van een keertje vallen, maar niets raars.
    Ze begint ook weer nieuwe streekjes te krijgen. Ze gaf kusjes sinds een paar weken, maar nu wilt ze ook soms snel haar tongetje uitsteken tijdens het kusje :D

    ManSte heeft haar account laten verwijderen :( Hoop dat er niks ergs is
     
  9. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @Lysta haha wat grappig van dat tongetje! Bij ons is een kus de mond wagenwijd open en dan op onze mond drukken. Hij tuit zijn lippen dus niet :roflmao:
    Ben benieuwd wat het brengt, het potje. Wel vervelend lijkt me als ze zo boos wordt tijdens het verschonen. Is het iets wat een 'bekend' probleem kan zijn?

    Ik zie idd dat ze haar account heeft verwijderd. Hoop ook op niks ergs.... :(
     
  10. julia26

    julia26 Bekend lid

    30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Oh dat is hier ook drama verschonen! Behalve voor het slapengaan als ze echt heel moe is. Schijnt heel vaak voor te komen zeiden ze op het bureau. Gewoon ongeduld en boos dat ze moeten blijven liggen ipv spelen, bewegen en kruipen. Benieuwd hoe het met het potje gaat. En fijn dat ze zich wat beter voelt.

    Geinig al die herkenbare fases. Hier ook heel veel kusjes. Ook aan vreemden, tafels, stoelen, het maakt haar niet uit. Van echte, tot happen met de mond wijd open soms met kwijl en tanden erbij, tot met de tong. Het maakt haar niet uit, kleine slijmbal. Ik vind het heerlijk, van nooit willen knuffelen naar dit. Genieten zo lang ze het nog wil :)

    Och jee, dat had ik nog niet gezien van Manste....
     
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hoop dat het niets ergs is bij manste..

    Hier zoontje gelogeerd dit weekend. Konden wij even lang uitslapen, films kijken, keukentje bij de Ikea voor hem open en uiteten met z’n twee.
    Nog een drukke week en dan twee weken vrij. Mijn vriend ook 1 week. Heerlijk!

    Wij hebben overdag nooit de tv aan. Alleen soms even voor zoontje om een filmpje te kijken. Ipad gebruik ik alleen als hij slaapt en de telefoon leg ik ook regelmatig even weg. Dan ga ik gezellig met hem spelen. Hij is zo nieuwsgierig naar ons telefoons.

    Ben benieuwd naar het potje. Kijken wat dat gaat brengen.
     
  12. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik heb de tv zelden opstaan overdag en ben nooit met mn gsm bezig, enkel regelmatig tussendoor op de tablet, maar voor de rest valt dat allemaal nog wel mee.

    Hier nog steeds drama nachten en een weekje ziek geweest, zowel dochter en ik :( Eerst verkouden, daarna buikgriep en we zijn nog steeds niet helemaal tiptop. Met als gevolg dat ik haar 's nachts wanneer ze wakker werd een week lang gewoon bij ons in bed nam en liet liggen tot 's morgens want ik was zelf zo misselijk dat ik de fut niet had om haar weg te leggen. Nu wil ik dat ze terug went aan haar eigen bedje, dus ik ga nu een paar dagen heel consequent zijn en haar in haar eigen bedje proberen te houden, maar dat gaat dus heel weinig slaap worden vrees ik :(

    Hier is de fase van het moeilijke verschonen weer grotendeels voorbij heb ik de indruk, het heeft maandenlang moeilijk gegaan, maar nu gaat het weer vlotter gelukkig.

    Eten gaat ontzettend lastig nu, los van het ziek zijn. Ze wilt nauwelijks iets proeven en dingen die ze normaal wel at, weigert ze nu ook...ik word er soms zo moedeloos van, maar dat zal ook wel een fase zijn denk ik...
     
  13. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    hoi hoi, (had wat problemen met mijn account, dus maar laten verwijderen en een nieuwe aangemaakt, nu krijg ik alleen de meldingen niet meer)

    hier was de echo met de 7.2 weken goed. Mooi kloppend hartje en meeting was ook goed (klopt met hoe lang ik zwanger was) dus goed! Gelukkig. Morgen alweer 10 weken zwanger. Volgende week donderdag de termijnecho. Daar zit ik nog wel met wat spanning op te wachten. Dan toch weer wat zekerder. Ook ontzettend misselijk weer. Pff net zo erg als de vorige keer, maar dat zie ik maar als een goed teken. :rolleyes:

    Wat vervelend voor de dames waarbij het slapen zo slecht gaat! Dat is echt enorm slopend! Ik hoop dat er snel verbetering in komt.

    Hier twee weken geleden een beetje een stomme fout gemaakt. Ik had op een woensdag de BMR prik laten zetten (+ die andere, maar weet zo ff niet meer waarvoor...) Ik wist dat ze daar later een reactie van konden krijgen. Dus toen ons mannetje de maandag daarna koorts had, dacht ik "ok, dat komt dan door de prikjes", dinsdag, woensdag en donderdag nog steeds koorts en heel erg hangerig. Toch maar de huisarts gebeld. Want een reactie van de prikjes duurt toch niet zo lang? Bleek het dus een een flinke ooronsteking te zijn. Voelde me best even flink schuldig. Alhoewel hij niet aan zijn oortjes wreef ofzo heb ik hem er toch vier dagen mee rond laten lopen. :confused::confused: Een antibiotica kuurtje voor een week gehad, en gelukkig na een paar dagen alweer lekker vrolijk.

    @Lysta; zo herkenbaar, hier is het sinds twee weken ook alleen maar papa! Voelde me al een beetje afgewezen.... (nee, flink afgewezen, hallo! Ondanks dat mijn man echt enorm veel doet, ben ik er doordat ik partime werk toch meer :roflmao:) Sinds dit weekend komt hij ook wel weer met mij knuffelen. (ook als mijn man er langs zit :roflmao:)
     
  14. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Manste: fijn dat alles goed gaat! Sterkte met de misselijkheid, dat is natuurlijk minder leuk...ik herinner het mij nog levendig, haha ;)
     
  15. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    De beste wensen voor het nieuwe jaar!

    @ManSte fijn dat het goed gaat! Behalve de misselijkheid dan ;) arm ventje zeg! Maar ja, niet zo gek toch dat je dacht dat het van de prikjes kon zijn? Gelukkig is hij n weer beter!

    @Lysta hoe ver ben jij nu? Hoe voel je je?

    Hier 27dec begonnen met voeding waar verknipte koemelkeiwitten in zitten, nutramigen lgg. Hij rijgt nog twee flessen. Eerste dag 1 schepje, tweede dag 2, derde dag 3..... en toen gestopt. Wat had ons mannetje weer een buikpijn zeg! Eczeem kwam terug en weer vaak de hik. Slapen was natuurlijk ook drama. De pijn heeft zeker tot oudjaarsdag geduurd. Gisteren de kinderarts gemaild met onze bevindingen. Zij is nu met vakantie, maar dit hadden we afgesproken. We hopen dat we nu wel de neocate junior krijgen. Hij heeft aan de neocate lcp niet meer genoeg. Merkten bij de nutramigen dat hij steeds later om een fles vroeg. Krijgt er nu 1 om 19.00 en de 2e vaak tussen 22.00 en 01.00.

    Heb het Idee dat hij mentaal ook weer een enorme sprong gemaakt heeft. Dit merken we ook weer aan onrustig slapen.

    En even nog een vraagje: slaan jullie kindjes zichzelf wel eens als ze gefrustreerd zijn als iets niet lukt bijvoorbeeld? Die van ons doet dat... we negeren het. Tenzij hij ons slaat, dan corrigeren we hem wel natuurlijk. Dit doet hij ook als hij iets niet mag bijvoorbeeld.
    Verder is het een heerlijk mannetje! Kletst de hele dag door en pakt steeds vaker zijn loopwagen.
     
  16. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    @ManSte Super dat het goed gaat, die misselijkheid zal inderdaad een goed teken zijn =). Hopelijk volgende week donderdag weer een goede echo!
    Dat van die prikjes.. dat zou mij ook overkomen. Er van uitgaan dat het door de prikjes komt, ook wel logisch toch omdat het even kan duren voordat je kindje er ziek van wordt. Gelukkig toch ontdekt en gaat het alweer beter.

    Qua papa of mama zei ik laatst: meer mama. Maar nu merk ik dat het meer papa is/wordt. Hij kruipt altijd naar papa en vraagt altijd aandacht aan hem. Ik denk ook te weten hoe het komt. Mijn vriend pakt ons zoontje meteen op zodra hij er naar vraagt. Ook pakt hij hem vaak bij 'm op schoot als hij achter de computer zit zodat hij mee naar het scherm kijkt. En papa zet vaker filmpjes op.
    Zelf vind ik het belangrijk dat ons zoontje niet om elke scheet aandacht krijgt als het niet nodig is. En dat hij ook zelfstandig kan spelen. Het werpt wel z'n vruchten af als ik een dag alleen ben met hem, dat speelt ie dus ook snel zelfstandig en vraagt weinig negatieve aandacht.
    Toch vind ik het vervelend merk ik, dat hij dus nu voor papa kiest o_O :oops:

    @mimi1988 :( het is en blijft wel echt zoeken voor jullie he? Lijkt me zo zielig om te zien dat je kindje pijn heeft. Hoe gaat het verder met jou in deze pittige tijd?

    Ik herken je verhaal niet van dat slaan. Het lijkt me inderdaad het beste om dat gedrag te negeren. Dan zal het vanzelf overgaan denk ik.

    Met ons zoontje gaat het goed. Ik denk dat hij elk moment kan lopen. Hij loopt heel de woonkamer en keuken rond met z'n loopkar, speelgoedkist op rolletjes en alle andere dingen die hij over de grond kan schuiven. Ook vergeet hij steeds vaker dat hij ergens tegenaan leunt vanwege zijn evenwicht, zodra hij het doorheeft gaat hij snel zitten. Hij loopt ook heel goed mee aan heen hand, daar was hij tot voor kort nog te onzeker voor. Dus wie weet =). Ik heb er verder totaal geen haast mee want het is ook wel fijn nog even zo, alleen dat gekruip.
     
  17. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @vinorosso leuk hè dat gewandel? Hier pakt hij ook steeds vaker de loopkar. Denk wel dat het nog eventjes gaat duren, maar heb geen haast haha.

    Van de kinderarts hebben we laatst een verwijsbriefje gekregen voor een orthopedagoog vanwege zijn gedrag. Niet zo zeer omdat het kwalijk is wat hij doet, maar meer omdat het vermoeden bestaat dat meneer in zijn hoofd al een aantal stappen verder is dan dat hij in werkelijkheid is. We vermoeden dat ook daar een stuk onrust van komt en het slaan. Het is puur frustratie.

    Ik vind het soms wel heel zwaar. Lief dat je het vraagt. Rond sinterklaastijd zat ik er zelf ook wel even goed door heen. Altijd maar oppassen dat hij geen melk binnen krijgt, de onrust, het slechte slapen.... ik kan het niet altijd makkelijk naast me neer leggen. Maak me dan toch wel zorgen...
    natuurlijk hoeft het geen perfecte slaper te zijn. Maar er is een verschil tussen slecht slapen door een fase, of dat je merkt dat hij ergens last van heeft.. we merken wel dat veel mensen in onze omgeving het niet goed begrijpen. Of ze hebben geen kinderen, of hele makkelijke slapers/kinderen. Ze doen dan maar dat het vast wel zou mee vallen, nou, dat doet het vaak niet.... voel me soms zo machteloos tegen over hem. Dat ik hem niet kan helpen als hij ergens mee worstelt.
    Soms denk ik echt: en als er nog een baby bij komt? Meneer 2.0, dat trekken we echt niet. We hebben het er wel eens over wanneer het goed zou voelen. Maar we merken wel dat we het steeds meer uitstellen. Maar mijn voorkeur is wel om eind dit jaar weer zwanger te zijn. Maar ja, als de nachten dan nog enorm drama zijn, hoe doe je dat dan met een baby er bij? Doen we hem er wel een plezier mee? Allemaal dingen waar ik over nadenk en eigenlijk geen antwoord op heb.
     
  18. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Dat klinkt heel zwaar, mimi. Ook de keuze voor een tweede kindje is niet makkelijk, zeker met de slechte nachten en moeilijkheden. Wij stellen een tweede kindje ook bewust uit...we zeggen niet dat er nooit een tweede komt, maar het eerstkomende jaar alleszins nog niet.

    Het slaan herken ik niet, ik denk dat het gedrag negeren inderdaad het beste is, maar wel waakzaam zijn voor eventuele psychologische onderliggende moeilijkheden.

    Leuk van alle stappertjes! Ik vraag me soms af of de fase van met karren en voorwerpen stappen eigenlijk nog gaat komen hier, of dat ze dat gewoon niet gaat doen aangezien ze al een paar maandjes volledig zelf stapt. Ik vind het vreemd dat ze dat niet gedaan heeft, want alle kinderen die ik ken gaan door zo'n fase.
     
    ManSte vindt dit leuk.
  19. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    @mimi1988; dat klinkt inderdaad zwaar, en niemand kan je zeggen wanneer je een tweede kind moet nemen. Of dat er überhaupt een tweede kind komt. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat JIJ er klaar voor bent! En als dat niet dit jaar is, en ook niet volgend jaar is, wat geeft dat dan? Een paar jaar er tussen is toch ook prima?

    Ja, ik ben in verwachting van tweede kindje, wat voor de tweede verjaardag van onze eerste wordt geboren. Maar ik ben dan wel ook zo eerlijk om te zeggen dat wij (alhoewel ik het eerste half jaar als erg moeilijk heb ervaren door een wat valse start) het afgelopen jaar echt vrij “gemakkelijk” ging. We hebben over het algemeen een vrolijk mannetje, dat echt bijna altijd doorslaapt (en dat maakt heel veel goed), of maar 1 hooguit 2 keer wakker wordt, en zich dan goed laat troosten, en al heel snel kom kruipen en lopen. Wat zijn wereld veel groter maakt, en daarmee mijn wereld ook. Dus denk er rustig over na, en doe wat goed voelt. Want als je jezelf en jouw behoeftes te kort doet, is het leven gewoon toch een stuk minder leuk.
     
  20. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    @moby123; ik zou me daar geen zorgen over maken hoor. Ons mannetje heeft wel met zijn loopwagentje gelopen, maar nadat hij goed kon lopen keek hij dat ook niet meer aan. Hij heeft ook nooit gekropen, en wilde absoluut niet aan de hand stappen (moest allemaal zelf) Tsja. Dan niet. :roflmao: Ik denk ook dat er fases zijn die alle kindjes hebben, maar ik denk ook dat er altijd de uitzondering is ;)
     
    moby123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina